اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808064167512795

مجازی سازی سرور یا Server Virtualization چیست؟

کد: 139808064167512795

http://bit.ly/2q0BgP0

، تهران , (اخبار رسمی): مجازی سازی سرور یا Server Virtualization یک تکنیک مجازی سازی است که شامل پارتیشن بندی یک سرور فیزیکی به تعدادی از سرورهای مجازی و کوچک با کمک نرم افزار مجازی سازی است. هدف از مجازی سازی سرور، کمک به حداکثر ساختن استفاده از منابع سرور است.

مجازی سازی سرور یا Server Virtualization چیست؟
مجازی سازی سرور یا Server Virtualization چیست؟

مجازی سازی سرور(Server Virtualization) یک تکنیک مجازی سازی است که شامل پارتیشن بندی یک سرور فیزیکی به تعدادی از سرورهای مجازی و کوچک با کمک نرم افزار مجازی سازی است.

مجازی سازی یا Virtualization فناوری تقریبا نوظهوری است که در آن به واسطه استفاده از خانواده جدیدی از سیستم عامل‌ها تحت عنوان Hypervisor یا هایپروایزر، مدیریت بسیار بهتری روی منابع سخت افزاری صورت می‌گیرد. بدین معنی که به طور مثال، هر سرور فیزیکی، دیگر فقط میزبان یک سیستم عامل از نوع ویندوز یا لینوکس نبوده و می‌تواند به طور همزمان میزبان تعداد زیادی از سیستم عامل‌ها از خانواده‌های مختلف باشد که به هریک از آنها یک ماشین مجازی گفته می‌شود.

این کار با به اشتراک گذاشتن منابعِ در اختیار آن سرور، فیزیکی از قبیل CPU ،Memory ،Disk و Network توسط Hypervisor بین ماشین‌های مجازی صورت می‌گیرد.

به سروری که Hypervisor روی آن نصب شده است Host گفته می‌شود و به ماشین‌های مجازی روی آن که هر یک به صورت کاملا مستقل عمل می‌کنند و به هیچ وجه متوجه استفاده از منابع اشتراکی نخواهند شد guest اطلاق می‌شود.

یک کاربرد معمول این فناوری در سرورهای وب است. استفاده از سرورهای وب مجازی، روشی محبوب برای ارائه سرویس‌های هاستینگ وب مقرون به صرفه است. به جای نیاز به یک کامپیوتر جداگانه برای هر سرور وب، ده‌ها سرور مجازی می‌تواند بر روی رایانه یکسانی مستقر باشند.

مزایای مجازی سازی سرور (Server Virtualization)

مجازی سازی سرور دارای فواید بسیاری است. به عنوان مثال، به هر سرور مجازی اجازه می‌دهد سیستم عامل خود را اجرا کند و سرورهای مجازی همچنین می‌توانند به طور مستقلی از یکدیگر مجددا راه اندازی شوند.

مجازی سازی سرور، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد زیرا سخت افزار کمتری مورد نیاز است به طوری که به تنهایی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های تجاری می‌شود. همچنین از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. بنابراین می‌تواند در هزینه‌های عملیاتی نیز صرفه‌جویی کند (به عنوان مثال، استفاده از تعداد کمتری از سرورهای فیزیکی باعث کاهش نگهداری سخت افزار می‌شود).

مجازی سازی سرور همچنین از طریق ترکیب (Consolidation)، در فضا صرفه جویی می‌کند زیرا ماشین‌های متعددی را می‌توان به یک سروری که در حال اجرای محیط‌های مجازی متعدد هستند ادغام کرد.

این نوع از مجازی سازی همچنین مزایایی مانند دسترس پذیری بالا، سرعت، مقیاس پذیری، چابکی، عملکرد و انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد که امروزه کسب و کارهای شدیدا متصل و مبتنی بر وب به آن نیاز دارند. مجازی سازی سرور، فناوری اساسی است که فروشندگان رایانش ابری را قادر می‌سازد سرویس‌های خود را ارائه دهند. هنگامی که یک مشتری زیرساخت به عنوان یک سرویس (Iaas) را از یک ارائه دهنده خدمات ابری سفارش می‌دهد، با ماشین‌های مجازی شروع می‌کند و ویژگی‌های امنیتی و مدیریت، ذخیره سازی موردنیاز را برای انجام وظایف موردنظر اضافه می‌کند.

مزایا برای کسب و کارها

مجازی سازی سرور، سیستم عامل‌های متعدد را بر روی یک سرور واحد ترکیب می‌کند. باید بررسی شود که آیا به هیچ یک از موارد پایین نیاز است:

از سیستم عامل و برنامه‌های بیشتری بدون صرف هزینه اضافی برای سخت افزار، برق و فضا استفاده کرد.

ساعاتی که کارکنان IT برای نصب، کرک، مدیریت و پشتیبانی سرورهای برنامه‌ها می‌گذرانند را کاهش داد.

مجازی سازی ذخیره سازی (storage) را به منظور کاهش از کارافتادگی و پشتیبان‌گیری راحت اضافه کرد.

بر چالش‌های ابر غلبه کرد. داشتن تجربه با سرورهای مجازی، کسب و کار را برای مهاجرت سایر سرویس‌های حیاتی تجاری به ابرها آماده می کند.

مهارت‌های فنی خود را گسترش داده و آموخت چگونه مجازی سازی می‌تواند سیستم‌ها و عملیات شبکه را همگرا کند.

مجازی سازی، فرایندی بیش از خرید و نصب یک محصول است. در واقع، یک سفر فناوری است.

مزایا در محافظت از زیرساخت‌های دیتا سنتر

استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، موجب به وجود آمدن امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی در حوزه محافظت از زیرساخت‌های مراکز داده شده است که از برخی از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت انتقال دستی و اتوماتیک ماشین‌های مجازی بین سرورهای میزبان یا Host به صورت زنده یا لایو، بدون ایجاد کوچکترین وقفه در عملکرد ماشین مجازی یا Host که می‌تواند به منظور انجام عملیات تعمیر و نگهداری و یا بالانس کردن لود روی سرورها باشد.

قابلیت محافظت از ماشین‌های مجازی روی هر Host در صورتی که مشکلات سخت افزاری از قبیل خرابی سرور، قطع شدن برق و ... برای Host آنها ایجاد شود.

قابلیت پرتابل کردن و یا انتقال ماشین‌های مجازی به صورت فایل از محلی به محل دیگر و بسیاری قابلیت‌های دیگر، که امروزه استفاده از زیرساخت‌های مجازی را به عنوان گزینه اول در طراحی و پیاده سازی مراکز داده کوچک تا بسیار بزرگ مطرح کرده است.

روش‌های مختلفی به منظور ایجاد یک سرور مجازی ازجمله ماشین مجازی، مجازی سازی سطح سیستم عامل و ماشین مجاورت-مجازی (Paravirtual Machine) ‌وجود دارد.

در سال‌های اخیر تکنولوژی مجازی سازی به بلوغ کامل رسیده است و به عنوان بخش جدایی ناپذیر در زیرساخت های رایانش ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدمات مجازی سازی سرور گروه VIPromise

گروه VIPromise ‌ با بهره گیری از توان متخصصان خود خدمات مختلفی را در زمینه مجازی سازی ارایه می‌دهد. خوشبختانه همگی اعضای تیم از مدرسان سابقه دار حوزه مجازی سازی هستند و می‌توان رزومه آن‌ها را در بخش اعضای گروه مشاهده کرد. از جمله خدماتی که توسط VIPromise ارائه می‌شود می‌توان به خدمات مجازی سازی سرور، خدمات مجازی سازی دسکتاپ، خدمات مجازی سازی شبکه، خدمات مجازی سازی ذخیره ساز، خدمات رایانش ابری، خدمات آموزش در زمینه مجازی سازی مطابق با آخرین سرفصل های موجود و... اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت مشاوره و سفارش محصولات می‌توانند با کارشناسان گروه مجازی سازی VIPromise به آدرس vipromise.com تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مجازی سازی VIPromise

گروه مجازی سازی VIPromise با تجربه کاری ۹ ساله در حوزه های مجازی سازی و رایانش ابری فعالیت های متعددی را انجام می دهد.این فعالیت ها از طراحی، پیاده سازی، عیب یابی، بهینه سازی، آموزش و پشتیبانی تشکیل می شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]