اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808074169313619

تاثیر وجود برند و نام تجاری

برندها چه هستند؟

کد: 139808074169313619

http://bit.ly/332O4D3

، تهران , (اخبار رسمی): برند (نام تجاری)، نام یا علامتی است که با هدف تمایز در مالکیت و فروش محصولات یا خدمات به کار برده می‌شود، بدیهی است که ایجاد یک نام تجاری یا برند موفق، شامل مسائل گوناگونی از انتخاب مناسب نام برند تا محبوب‌سازی بین مشتریان است.

برند ، علامت و نام تجاری چه می باشند؟
ثبت برند ، برندسازی و عوامل مهم در نام تجاری - سامانه دادوکار

برند، نام یا علامتی است که با هدف فروش محصولات یا خدمات به کار برده می‌شود، هدف از ایجاد یک نام تجاری یا برند، فراتر از صرفا فروش کالاها یا خدمات است.

برند می‌تواند برای انجام امور خیریه ثبت شود یا معرف یک شخصیت هنری باشد، حتی سازمان‌ها و بسیاری از شرکت‌ها شعارها و لوگوهای خود را به عنوان برند انتخاب و بزرگ می‌کنند.

برند یعنی یک نام، عبارت، نشانه، علامت، شعار (و یا ترکیبی از اینها) که با هدف متمایز کردن کالا یا خدمات فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته شود. در برخی موارد فروشنده کالاها یا خدمات خود را با داشتن برندهای متفاوت از هم تمایز می‌دهد و به فروش می‌رساند و برای خود سهم از بازار هدفمند شده‌ای را کسب می‌کند.

تاثیر وجود برند و نام تجاری

یک نام تجاری یا برند قدرتمند قادر است نقش راهبردی گسترده‌تری را در یک کسب و کار ایفا کند، نام‌های تجاری علاوه بر تسلط به سهم بازارهای هدف، شرایطی را برای رشد کسب و کار ایجاد می‌کنند که علاوه بر افرادی که استخدام می‌کنند، مشتریان و صاحبان خود برند را تحت تاثیر می‌گذارد همچنین باعث گسترش فروش کالا یا خدمات حتی در کشورهای دیگر می‌شوند (واردات و صادرات).

حقوق و مالکیت برند

برای فروش کالا یا خدمات خود نیاز است امنیت برای برند ایجاد شود، با ثبت برند و نام تجاری خود و قانونی کردن آن می‌توان تحت حمایت قرار گرفت.

اولین و مهمترین حمایت بحث مالکیت مادی و معنوی برند است، با ثبت برند می‌توان دارای حقوق مالکیت شد و دیگر کسی از کار شما و محصولاتتان، نمی‌تواند کپی برداری کند و در صورت انجام این عمل آن کسب و کار به صورت کاملا قانونی می‌تواند از خاطی شکایت کرده و کار او را متوقف کند، درخواست خسارت برای فروش‌هایش کند و برای اعتبار برند که توسط فرد خاطی به خطر افتاده نیز خسارت دریافت کند.

برندهایی که ثبت و استفاده می شوند از لحاظ مالکیت اکثرا یکی از سه دسته زیر هستند:

برند شرکتی (نام تجاری حقوقی): صاحب این نوع برند یک مجموعه یا شرکت است که از تعدادی سهامدار و شریک به عنوان صاحب برند تشکیل شده است.

برند شخصی (نام تجاری حقیقی): صاحب این نوع برند یک فرد است و تمام حقوق آن به نام شخص خود است.

برند فردی (نام تجاری منحصر به فرد): افرادی که به نام خود فعالیت می‌کنند و معروفیت را در نام خود جستجو می‌کنند صاحب این گونه برندها هستند، همانند طراحان پوشاک، معماری و…

ثبت برند، برندسازی (برندینگ)، پیگیری شکایت و دعاوی حقوقی تجاری و همچنین گسترش بین المللی برند در راستای فروش بین‌المللی از زمینه‌های خدماتی هستند که سامانه دادوکار به صورت تخصصی و با استفاده از علوم و متد روز اقتصاد و حقوق تجارت به مشتریان خود ارائه می‌کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال و نیاز به مشاوره در راستای ایجاد برند و نام تجاری می‌توان با سامانه دادوکار تماس حاصل کرد و مشاوره رایگان دریافت کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه آنلاین دادوکار

سامانه خدمات حقوقی و تجاری

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]