اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808074171313619

اما چرا ثبت شرکت؟

ثبت شرکت و خدمات آن

کد: 139808074171313619

http://bit.ly/2rnHHw0

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت به عنوان یک عمل حقوقی، مستلزم همکاری و شراکت دو یا چند شخص است. این همکاری صرفاَ قراردادی نیست که طرفین آن را منعقد کرده‌اند، بلکه تابع شرایط و اصولی است که قانون‌گذار در اختیار شرکا قرار داده تا سرمایه‌های فردی خود را برای رسیدن به هدفی خاص که بردن سود و منفعت است به سرمایه جمعی تبدیل کنند.

ثبت شرکت و خدمات آن
ثبت شرکت و شرکت سازی دادوکار

شرکت‌ها بدون شک بخش عظیمی از فعالیت‌های اقتصادی در دنیا را  بر عهده دارند. پیشنهاد افراد موفق تجاری و کسب‌وکارها  و همچنین دولت‌های کشورها به احداث و قانونی کردن شرکت است.

اما چرا ثبت شرکت؟

تاجر شخصی (اشخاصی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند)، در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت نامحدود دارند و کل دارایی آنها، اعم از سرمایه تجاری و اموال خصوصی، وثیقه پرداخت دیون و قروض آنها به طلبکاران است؛ اما اشخاصی که فعالیت تجاری‌شان از طریق تشکیل شرکت انجام می‌شود نسبت به پرداخت دیون مسئولیتی عمدتا محدود دارند.

همین تفاوت و مزیت شرکت موجب شده است که در دنیای اقتصادی، حتی تجار انفرادی به جای فعالیت تجاری سنتی، در قالب شرکت به تجارت بپردازند. زیرا استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت‌های اقتصادی شدت بیشتری می‌بخشد و شامل مزایایی است که فعالیت فردی دسترسی به آنها را ندارد، مزایایی چون امکان فراهم شدن سرمایه بیشتر و گردآوری تخصص‌هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد، امکان اخذ وام و تسهیلات ویژه و به خصوص محدودیت مفید مسئولیت فعالان تجاری.

بی‌دلیل نیست که امروزه نه تنها اشخاص بلکه دولت‌ها نیز فعالیت‌های اقتصادی خود را در قالب شرکت‌های تجاری ارائه می‌کنند.

ثبت شرکت و خدمات دادوکار

شرکت به عنوان یک عمل حقوقی، مستلزم همکاری و شراکت دو یا چند شخص است. این همکاری صرفاَ قراردادی نیست که طرفین آن را منعقد کرده‌اند ، بلکه تابع شرایط و اصولی است که قانون‌گذار در اختیار شرکا قرار داده تا سرمایه‌های فردی خود را برای رسیدن به هدفی خاص که بردن سود و منفعت است به سرمایه جمعی تبدیل کنند.

هر شرکت تجارتی زمانی معتبر است و از نظر قانونی به رسمیت شناخته می‌شود که به ثبت رسیده باشد. ثبت شرکت عملی است که نه تنها برای معرفی و شناسایی مجموعه به عموم است بلکه از نظر قانون و حاکمیت مشمول اخذ تسهیلات مادی، معنوی و کیفی می‌شود.

با اجرای مقررات ثبت شرکت‌ها، شرکت به عنوان یک شخص قانونی واجد حقوق و تکالیف شناخته می‌شود و نتایج ذیل حاصل می‌شود:

- هرگاه شرکت به ثبت برسد، قراردادهای منعقده بین شرکا رسمی می‌شود و بعدها هیچ یک از شرکا نمی‌توانند مانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می‌رسد اظهار بی‌اطلاعی کرده و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیر رسمی ممکن است وارد شود استناد کرد و باعث فروپاشی کسب و کار شوند.

- شرکت می‌تواند با توجه به موضوع فعالیت خود آغازگر، مشاور، مجری یا واسطه معاملات و روابط مالی و اقتصادی بشود.

- امکان جذب بیشتر مشتری نسبت به اشخاص.

- در موقع انحلال یا ورشکستگی با مقررات خاصی به وضع مالی شرکت رسیدگی می‌شود که مانع ضرر مازاد افراد می‌شود.

- طبق قوانین وزارت کار یک شرکت می‌تواند اقدام به جذب و تربیت نیروهای لازم خود کند.

- در جهت پیشبرد اهداف و کسب سود بیشتر مشمول اخذ تسهیلات دولتی و خصوصی می‌شود.

ماده 195 قانون تجارت مقرر کرده است « ثبت کلیه شرکت‌های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت‌ها است.»

قانون‌‌گذار در این ماده، دو ضمانت اجرا برای عدم ثبت شرکت و اقدام به فعالیت غیرقانونی مقرر کرده است: پرداخت جریمه توسط مدیران شرکت ثبت نشده و انحلال شرکت به حکم دادگاه در صورت درخواست دادستان. در نتیجه اولاَ اگر دادستان تقاضای انحلال نکند، شرکت ثبت نشده، موجود تلقی می‌شود، مشروط بر اینکه مطابق مقررات قانون تجارت تشکیل شده باشد.

ثانیاَ در صورتی که دادستان تقاضای انحلال کند، شرکت از تاریخ صدور حکم، منحل تلقی خواهد شد، نه از ابتدای تشکیل آنچه بیان شد در مورد شرکت‌های خارجی نیز صادق است.

همچنین در کشور ایران بر طبق آیین نامه مصوبه خرداد 1310 و مقررات 10 اسفند 1327 وزارت دادگستری مقرر شده «مراجعه به دفاتر ثبت شرکت‌ها اعم از ایرانی و خارجی برای عموم آزاد و هر ذی‌نفعی می‌تواند از مندرجات آن سواد مصدق تحصیل کند». پس می‌توان نتیجه گرفت که ثبت شرکت در ایران برای اشخاص ایرانی و خارجی مجاز است.

تاسیس شرکت‌ها و همچنین شرکت‌داری، قوانین و ملزومات خاص خود را دارند که با توجه به قوانین تجاری و حقوقی هر کشور و همچنین توافقات موجود بین شرکا و سهامداران (اساسنامه) باید تنظیم و ثبت شوند.

در صورتی که شرکتی برای ثبت شرکت و شرکت‌سازی خود نیاز به مشاوره دارد می‌تواد با سامانه دادوکار تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت کند. امورات ثبت و قانونی کردن شرکت‌ها ، کسب و کارها و استارت آپ‌ها و تغییرات رسمی آنها، از جمله خدمات سامانه دادوکار هستند.

در صورت تمایل، حضور برای انجام امور نیاز نیست و فرآیند ثبت و تغییرات شرکت‌ها توسط کارشناسان متخصص انجام خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه آنلاین دادوکار

سامانه خدمات حقوقی و تجاری

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]