اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808084173613630

ترموستات چیست؟

کد: 139808084173613630

http://bit.ly/35yS4Mt

، تهران , (اخبار رسمی): همه در محل کار یا خانه خود با ترموستات (دماپا)ها تماس داشته‌اند و برای کنترل دما در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شوند.

ترموستات چیست
ترموستات

معرفی انواع ترموستات و قابلیت‌های گوناگون آنها

همه ما در محل کار یا خانه خود با ترموستات (دماپا) ها تماس داشته‌اند و همه می‌دانند که برای کنترل دما در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شوند. ترموستات به طور کلی یک سنسور حرارتی است که دارای یک کلید برای قطع و وصل سیستم و یک حافظه برای تنظیم دمای مطلوب است.

دسته بندی ترموستاتها معمولا بر دو پایه انجام می‌پذیرد؛ اول نحوه فعالیت آنها که یک جنبه تکنیکال است و بر اساس آن به دو دسته «ولتاژ پایین» و «ولتاژ شهری» (ولتاژ خطی) دسته بندی می‌شوند. دوم خصوصیات و امکانات آنها است که  بر اساس آن به انواع مختلف از جمله هوشمند، قابل برنامه‌ریزی، غیر قابل برنامه‌ریزی و ... تقسیم می‌شوند.

انواع ترموستات براساس نحوه فعالیت

اکثر خانه‌ها برای گرمایش از موتورخانه و یا پکیج استفاده می‌کنند به این صورت که موتور خانه مرکزی یا پکیج با استفاده از گاز به عنوان سوخت گرما تولید می‌کند و سپس توسط سیستم توزیع (معمولا رادیاتور) حرارت را در نقاط مختلف خانه توزیع می‌کند. این سیستم‌های گرمایشی را ولتاژ پایین می‌گویند زیرا در آنها برای تولید حرارت از برق استفاده نمی‌شود.

سیستم‌های گرمایشی مانند هیترهای دیواری و کف که از الکتریسیته برای تولید حرارت استفاده می‌کنند را سیستم ولتاژ شهری می‌نامند.

همانطور که احتمالا پیش بینی می‌شود، برای کنترل دما در سیستم‌های ولتاژ پایین از ترموستات‌های ولتاژ پایین و برای کنترل دما در سیستم‌های ولتاژ شهری، از نوع ولتاژ شهری استفاده می‌شود.

ترموستات ولتاژ شهری

از ترموستات ولتاژ شهری در سیستم‌های گرمایشی برقی مانند هیترهای تابشی، کنوکتور و مقاومتی استفاده می‌شود. ترموستات ولتاژ شهری همانطور که از اسمش بر می‌آید، با ولتاژ شهری (120 یا 240 ولت) کار می‌کند و انرژی الکتریکی را مستقیما به حرارت قابل استفاده تبدیل می‌کند. این نوع ترموستات‌ها تک قطبی (دارای دو سیم) یا دو قطبی (دارای چهار سیم) هستند. برای تشخیص چند قطبی بودن کافی است پشت محصول را نگاه کرد؛ اگر دو سیم از آن خارج می‌شد، تک قطبی و اگر چهار سیم خارج می‌شد، دو قطبی است. این سیم‌ها معمولا در جفت‌های مشکی وسفید و یا مشکی و قرمز یافت می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرتیکان

ارائه دهنده تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید