اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808084173813630

بررسی کارایی و نکات مرتبط با انواع منبع تغذیه

کد: 139808084173813630

http://bit.ly/2sia92Y

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه استفاده از منابع تغذیه در کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که منابع تغذیه به چه صورت هستند و چه کاربردی در صنایع مختلف دارند.

بررسی کارایی و نکات مرتبط با انواع منبع تغذیه
بررسی کارایی و نکات مرتبط با انواع منبع تغذیه

در این مورد می توان گفت که منابع تغذیه نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و در کشورهای مختلف استفاده از منابع تغذیه برای کارهای مختلف رواج دارد و بسیاری از افراد برای تهیه برق مورد نظر خود از آنها استفاده می‌کنند.

بیشترین کارایی که افراد در ذهن‌شان از منبع تغذیه دارند، این است که برای کامپیوترهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار دهند. اما منابع تغذیه تنها برای روشن کردن کامپیوتر و کنترل برق ورودی به آن نیست بلکه امروزه منابع تغذیه را می‌توان به عنوان یو پی اس‌ها مورد استفاده قرار داد و در زمانی که برق می‌رود از آنها برای روشن ماندن وسایل برقی استفاده کرد. 

در کل می‌توان گفت که استفاده از دستگاه‌های مختلفی که به آنها اشاره شد اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به اهمیت آنها، در این منبع تغذیه مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی کلی از منبع تغذیه

منبع تغذیه مؤلفه‌ای است که حداقل یک‌بار الکتریکی را تأمین می‌کند. به طور معمول، نوعی از انرژی الکتریکی را به نوع دیگری تبدیل می‌کند. به طور مثال برق ac را دریافت کرده و آن را به dc تبدیل خواهد کرد.

اما ممکن است یک شکل متفاوت انرژی مانند خورشیدی، مکانیکی یا شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در بعضی از اوقات نیز برق را در خود ذخیره می‌کند و در مواقع لزوم برق را به افراد ارائه می‌دهد.

منبع تغذیه، جربان الکتریکی را برای قطعات فراهم می‌کند. این اصطلاح معمولاً مربوط به دستگاه‌هایی است که در این قطعه کار می‌کنند. به عنوان مثال، منبع تغذیه کامپیوتر جریان AC را به جریان DC تبدیل می‌کند و در قسمت پشت کامپیوتر، به همراه یک فن قرار دارد. البته منابع تغذیه تنها برای کامپیوترها کارایی ندارند و در دستگاه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قطعات موجود در منبع تغذیه عبارتند از:

یکسو کننده‌ای که جریان متناوب AC  را به DC تبدیل می‌کند.

فیلتری که جریان dc صاف و روان را از یکسو ساز عبور می‌دهد.

ترانسفورماتور که توسط پله آن را به بالا یا پایین کنترل ولتاژ ورودی می‌برد.

تنظیم‌کننده ولتاژ که کنترل خروجی دی سی را انجام می‌‌دهد و اجازه می‌دهد مقدار صحیحی از قدرت ولت یا وات، به سخت افزار کامپیوتر عرضه شود.

ترتیب عملکرد اجزای منابع تغذیه داخلی به ترتیب شامل تبدیل کننده، یکسو کننده، فیلتر و تنظیم کننده ولتاژ است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرتیکان

ارائه دهنده تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید