اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980816419689516

نقش شاه نشین در طراحی ویلا

کد: 13980816419689516

http://bit.ly/2X1tfpl

، بندر انزلی , (اخبار رسمی): برای اینکه تاثیر استفاده از شاه نشین در طراحی یک ویلا را بررسی کرد ابتدا باید دانست که شاه نشین چیست و چه کاربردی در بنا دارد. تعاریف مختلفی از شاه نشین وجود دارد که در ادامه به سه مورد اشاره شده است.

نقش شاه نشین در طراحی ویلا
نقش شاه نشین در طراحی ویلا

تعاریف شاه نشین

  • تو رفتگی داخل پنج‌ دری‌ها است که کمی از سطح زمین بالاتر بوده و معمولاً بزرگ خانه یا مهمان در آن می‌نشینند
  • یک فضای تو رفته با سقف نیم گنبدی با فضایی مانند یک طاقچه گود، که در این معنی آن را نشیمن نیز می‌خوانند
  • بخشی از تالار که بلندتر از دیگر قسمت‌هاست 

کاربرد شاه نشین 

با توجه به تعاریف بالا، شاه نشین یکی از موارد طراحی داخلی به سبکی سنتی و کلاسیک است. معمولا شاهنشین در شمال ویلا ساخته می‌شود و از نور آفتاب به خوبی بهرمند است. در بالاترین بخش ویلا از ان استفاده می‌شود و می‌تواند با پنجره، ستون و دیوارهای محصور شود و یا یک فضای مسقف باشد که به صورت بیرون آمدگی در نمای ویلا  باشد که به باغ و حیاط و ... دید خوبی دارد.

در معماری ایرانی شاه نشین به پنج دری یا سه دری هم معروف است که در گذشته این قسمت از خانه، توسط بزرگ خانواده برای پذیرایی میهمانان ویژه استفاده می‌شد، امروزه این قسمت جلوه تشریفاتی داشته و اگر به درستی طراحی شود، می‌تواند محبوب و همه گیر شود. در حال حاضر فضای شاه نشین کاربردهای مختلفی دارد و می‌تواند به عنوان محل قرار گیری تخت، محیط مخصوص مطالعه، نشیمنگاه، محل‌هایی برای نگهداری از وسایل و قرار دادن قفسه‌ها، برای قرار دادن صندلی‌های آشپزخانه یا ناهارخوری و یا ترکیبی از تمام این موارد استفاده شود.

جزئیات مهم در طراحی شاه نشین

از مشخصه‌های بارز یک شاه نشین مطلوب و دلنشین، جزییاتی چون گچ بری‌ها، آینه کاری‌ها طراحی پنجره‌های بزرگ و نورگیر، سقف بلند و تهویه مناسب، نشیمن دنج و دید عالی به فضای بیرونی ویلا مانند باغ، دریا، جنگل و ... است.

برای اینکه یک شاه نشین ایده آل در ویلا طراحی و اجرا  کرد به جزییات بسیاری باید توجه شود، پنجره‌های بزرگ و یکپارچه جلوه ویژه‌ای به این فضا می‌بخشد، در گذشته  از شیشه‌های رنگی برای برای پنجره‌های اتاق‌های پنجدری استفاده می‌شد اما امروزه با طراحی پنجره‌های مدرن تنوع در طراحی پنجره‌های شاه نشین بسیار بالاست و طراحی و انتخاب پنجره شاه نشین بسته به نوع سلیقه، کاربری و سبک معماری متفاوت است. 

استفاده از حوض در روبروی پنجره‌های شاه نشین هم از موارد معمول و پرکاربرد بوده که با باز شدن پنجره‌های شاه نشین باعث تهویه بهتر و خنک شدن فضای شاه نشین می‌شود و همچنین با انعکاس نور در آب حوض و شیشه‌های رنگی منظره زیبایی از رقص نورهای رنگی در فضای داخلی اتاق شاهنشین ایجاد می‌کند. 

شاه نشین در ویلاهای ساحلی الیت که تریپلکس و دوبلکس هستند، منظره زیبای ساحل را نصیب ساکنین ویلا می‌کند. صدای مرغ‌های دریایی و امواج به همراه نسیم خنکی که از سمت دریا به ساحل می‌وزد تجربه دل انگیزی را هنگام استراحت در شاه نشین یک ویلای ساحلی رقم می‌زند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دهکده ساحلی الیت

شرکت انبوه سازان اوژن منطقه آزاد انزلی بعنوان شعبه داخلی شرکت انبوه سازان ‍‍«B.P. BUILDERS CANADA INC.» ازسال 1392 فعالیت رسمی خود را درزمینه مشاوره ساخت ویلا، طراحی ویلا،اجراء ویلا شمال و پروژه های ویلا،شهرک سازی درایران آغاز نمود.ما با تکیه بر تخصص و دانش نیروهای کاردان، جوان و فعال خود از همان ابتدای راه توانستیم با الهام از ایده مدینه فاضله در شهرسازی گامهای موثری در زمینه شهرک سازی برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]