اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808194206213711

نخ جراحی و انواع آن

کد: 139808194206213711

http://bit.ly/2Q8BKxi

، تهران , (اخبار رسمی): در عمل جراحی بخیه زدن به معنی دوختن بخشی از بافت بدنی است که توسط سرسوزن مخصوص و نخ جراحی انجام می‌شود. امروزه یکی از لوازمی که در تجهیزات پزشکی کاربرد زیادی دارد و در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، نخ جراحی است. در ادامه به بررسی دسته بندی‌های مختلف نخ جراحی پرداخته شده است.

نخ جراحی و انواع آن
نخ بخیه جراحی pds

در عمل جراحی، بخیه زدن به معنی دوختن بخشی از بافت بدنی است که توسط سرسوزن مخصوص و نخ جراحی انجام می‌شود

نخ جراحی طبق ضخامت آن دسته بندی می‌شود. دسته بندی‌های مختلف نخ جراحی شامل این است که نخ قابل جذب باشد و یا نباشد، مصنوعی و یا طبیعی باشد و یا مولتی فیلامنت باشد. گفتنی است مهم‌ترین دسته‌بندی آن، قابل جذب بودن و یا نبودن آن است.

انواع مختلف نخ‌های جراحی قابل جذب

نخ‌های جراحی قابل جذب انواع مختلفی دارد که شامل کرومیک، کاتگوت، ماکسون و PDS و ویکریل و دگزان است.

انواع مختلف نخ های جراحی غیر قابل جذب

انواع مختلف نخ‌های جراحی غیر قابل جذب شامل سیلک، نایلون و نخ‌های سیمی است.

نخ جراحی مولتی فیلامنت

نخ جراحی مولتی فیلامنت جزء نخ‌های چند رشته ای است که در میزان انعطاف متفاوت است. نخ تک رشته‌ای به نسبت چند رشته‌ای‌ها منعطف‌تر است و می‌توان آنها را به راحتی گره زد. دقت نخ‌هایی که تک رشته‌ای هستند بیشتر بوده و ظرافت عمل نیز به وسیله آنها بالاتر می‌رود.

پزشکان معمولا از نخ‌های جراحی تک رشته‌ای برای جراحی‌های اعصاب، چشم و قلب استفاده می‌کنند. نخ جراحی چندرشته‌ای به دو نوع پیچیده و قیطان طبقه‌بندی می‌شود که نخ قیطان به لحاظ استفاده راحت‌تر است و گره‌هایی هم که با این نخ‌ها ایجاد می‌شود، پایدارتر و قطورتر است.

نخ‌های جراحی که از الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی، کلاژن، الیاف فلزی و روده حیوانات تهیه می‌شوند، از ضعیف‌ترین آنها که الیاف طبیعی هستند تا محکم‌ترین آنها که الیاف فلزی هستند در موارد مختلفی از بافت‌های خارجی و داخلی بدن استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات پزشکی سدان

سدان مد بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور در زمینه فروش تجهیزات پزشکی، بعد از پانزده سال تجربه در زمینه تولید، واردات، خرید و فروش لوازم پزشکی، تاسیس و اینک در آستانه‌ی دهمین سال فعالیت خود به عنوان بزرگترین رفرنس تجهیزات و لوازم پزشکی می باشد، سدان مد با تنوع بالایی از کالاهای پزشک عمومی و تخصصی از قبیل انواع تجهیزات پزشکی ( فشار سنج، تست قند خون، فشار سنج، تست قند خون، فشار سنج، تست قند خون) انواع تجهیزات بیمارستانی، انواع محصولات ارتوپدی، انواع مکملها از جمله اصولی می باشند که برگ برنده سدان مد در رقابت با سایر رقبا بشمار می روند. از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی که سدان مد نمایندگی آنها را برای فروش دارد می توان به محصولات کلوپلاست، نخ جراحی Linx، نخ جراحی SMI، از جمله اصولی می باشند که برگ برنده سدان مد در رقابت با سایر رقبا بشمار می روند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]