اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808214213013357

آیا بیماری لثه منعی برای ایمپلنت است؟

تأثیر بیماری لثه پریودنتال بر روی کاشت ایمپلنت

کد: 139808214213013357

http://bit.ly/2NGbrwN

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که کاندید کاشت ایمپلنت هستند اما به بیماری لثه یا پریودنتیت مبتلا هستند باید به موارد بهداشتی و دیگر نکات لازم در این زمینه، توجه بیشتری داشته باشند و به یک متخصص خبره در زمینه کاشت دندان مراجعه کنند.

تأثیر بیماری لثه (پریودنتال) بر روی کاشت ایمپلنت
کاشت ایمپلنت در مبتلایان به بیماری لثه

از کاشت‌های دندانی اغلب برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود و علت اصلی ریزش یا از دست دادن دندان، بیماری لثه است. با این حال، بیماری لثه نیز یکی از دلایل اصلی نارسایی ایمپلنت دندانی است و افرادی که سابقه بیماری لثه مزمن دارند، نسبت به افراد فاقد سابقه قبلی، میزان نارسایی بسیار بالاتری را تجربه می‌کنند.

چگونه بیماری لثه باعث از دست دادن دندان می‌شود؟

بیماری لثه می‌تواند با آسیب رساندن به ساختارهای محافظ اطراف دندان باعث ریزش دندان شود. هنگامی که باکتری‌ها نواحی اطراف دندان‌ها را استعمار می‌کنند، آنها به طور طبیعی اسید را به عنوان محصول جانبی هضم قندها و سایر کربوهیدرات‌ها از خود خارج می‌سازند. این اسید می‌تواند دندان، لثه و حتی استخوان را از بین ببرد.

با پیشرفت بیماری لثه، شخص ممکن است متوجه شود که لثه‌های او قرمز و ملتهب هستند و ممکن است دندان‌ها در نهایت دچار لقی شوند. سرانجام، دندان‌ها ممکن است تحت فشار برای غذا خوردن از بین بروند.

چگونه بیماری لثه منجر به نارسایی ایمپلنت می‌شود؟

قدرت کاشت دندان به حدی است که مانند دندان‌های معمولی در استخوان فک محافظت می‌شود. متأسفانه، این بدان معنی است که ایمپلنت‌ها به هر روشی که کاشته شده باشند مانند ایمپلنت فوری یا عادی نیز در برابر همان فرآیندی آسیب‌پذیر هستند که باکتری‌ها می‌توانند استخوان‌های اطراف دندان‌های طبیعی را از بین ببرند. حتی اگر قبل از تعویض ایمپلنت دندان، پیوند استخوان انجام شده باشد، عفونت می‌تواند عود کند و باعث از بین رفتن ایمپلنت‌ها شود.

براساس یک مطالعه، افراد بدون سابقه بیماری لثه برای کاشت دندان 95 درصد موفقیت داشتند اما افراد با سابقه بیماری لثه تنها 71 درصد موفق بودند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بیماری لثه تقریباً سه برابر خطر نقص ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد اما تکنیک‌های جدید میزان موفقیت را 88 درصد یا بیشتر حفظ می‌کنند.

آیا کاشت ایمپلنت با وجود بیماری لثه امکان‌پذیر است؟

برای اینکه شخص متقاضی مناسب کاشت دندان باشد، باید دهان او در وضعیت سالم باشد. اگر بیماری لثه‌ای فعال است، نمی‌توان ایمپلنت دندانی داشت. به دلیل نیاز به سالم بودن دهان، سایر مشکلات دهان مانند پوسیدگی دندان نیز می‌تواند از ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی جلوگیری کند.

چرا بیماری لثه از کاشت ایمپلنت جلوگیری می‌کند؟

برای ایمپلنت‌های دندانی نباید بیماری پریودنتال فعال (لثه) وجود داشته باشد. این مهم است زیرا پریودنتیت فعال، محیطی را ایجاد می‌کند که خطر عفونت در اطراف ایمپلنت‌های دندانی را افزایش می‌دهد. این عفونت می‌تواند منجر به خرابی و حتی از بین رفتن ایمپلنت شود. حتی بعد از اتمام درمان، برای شناسایی و درمان سایر مشکلات لثه باید مرتباً با دندانپزشک یا متخصص لثه خود مشورت کرد.

نتیجه گیری از کاشت دندان در بیماران مبتلا به بیماری لثه

روش‌های کاشت دندان فقط زمانی توسط متخصص ایمپلنت انجام می‌شود که پریودنتیت با موفقیت درمان و برطرف شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان:

شخص باید برای رعایت بهداشت دهان و دندان، دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزند، نخ دندان استفاده کند، سیگار کشیدن را فراموش کند و ویزیت‌های منظم به دندانپزشک را فراموش نکند.

درمان‌های بالقوه دندانپزشکی از جمله جرم‌گیری مرتب دندان‌ها و درمان ریشه نیز باید انجام شود.

اگر بیماری پریودنتال فعال نباشد، می‌توان فرآیند کاشت را آغاز کرد.

افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند با مراجعه به سایت دندانپزشکی کسرا متعلق به دکتر میثم آریام فوق تخصص در زمینه جراحی لثه و ایمپلنت، اطلاعات جامع‌تری را در مورد بیماری لثه و کاشت ایمپلنت کسب کنند. همچنین می‌توان برای دریافت راهنمایی و مشاوره با شماره‌های کلینیک تماس گرفته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دندانپزشکی کسرا

دکتر میثم آریام فارغ التحصیل سال ۷۹ از دانشگاه بهشتی تهران متخصص جراحی لثه و ایمپلنت فلوشیپ فوق تخصصی ایمپلنت از دانشگاه تهران با بیست سال سابقه طبابت

اطلاعات تماس
  • 021449*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان