اطلاعات تماس
  • 021774***** - 091242*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808224219112978

سرویس‌های دوره‌ای خودرو چیست و چه مواردی را شامل می‌شود؟

کد: 139808224219112978

http://bit.ly/2QJI3rH

، تهران , (اخبار رسمی): یک راننده وظیفه شناس، همواره اتومبیل خود را براساس یک روتین و نظم مشخص سرویس دوره‌ای انجام می‌دهد. با این حال، غالباً برای انتخاب بین سرویس کامل اتومبیل و دیگر انواع سرویس، برای صاحبان خودروها سردرگمی و تردید ایجاد می‌شود.

سرویس های دوره ای خودرو چیست و چه مواردی را شامل می شود؟
سرویس‌های دوره‌ای خودرو چیست و چه مواردی را شامل می‌شود؟

اهمیت سرویس اتومبیل

هنگامی که افراد در مورد سرویس دهی به وسیله نقلیه صحبت می‌کنند، اغلب به گستره وسیعی از فرآیندها و رویه‌های مربوط به برنامه تعمیر و نگهداری، که توسط فروشنده یا تولید کننده توصیه می‌شود اشاره می‌کنند. به دلیل گستردگی و تنوع این موضوع، سردرگمی در سرویس اتومبیل و مسائل مرتبط با آن بسیار ساده است. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از اجزای اتومبیل، به نگهداری و مراقبت روتین و منظم نیاز دارند.

به طور کلی، سرویس منظم اتومبیل، منجر به حصول اطمینان از شرایط مناسب خودرو می‌شود. این کار باعث رفع مشکلات بالقوه، پیش از اینکه بر عملکرد اتومبیل تاثیر منفی بگذارند می‌شود. اگر بخواهید که وسیله نقلیه خود را بفروشید، یکی از مواردی که خریدار احتمالی آن را بررسی می‌کند، سابقه معاینه فنی اتومبیل است. اگر خودرو خود را به طور منظم سرویس دهی کرد مشکلی ایجاد نمی‌شود. این امر حاکی از آن است که فرد از ماشین خود به خوبی مراقبت کرده است.

سرویس دوره‌ای وسیله نقلیه، همچنین می‌تواند منجر به اطمینان از عملکرد بهینه آن شود. این به معنای مصرف سوخت بهینه و ایمنی بالاتر خودرو است. سرویس خودرو، همچنین می‌تواند احتمال بروز خرابی در آینده را نیز کاهش دهد.

انواع گوناگون سرویس خودرو

فروشگاه‌های مختلف اتومبیل، خدمات مختلفی را برای خودرو ارائه می‌دهند. این موارد می‌تواند شامل سرویس موقت، سرویس کامل اتومبیل، سرویس اصلی، تعویض روغن و فیلتر و یا سرویس تعیین شده از سوی تولید کننده باشد. هر یک از این موارد، خدمات و قیمت خاص خود را دارند.

خدمات تعویض روغن و فیلتر

این مورد یکی از اساسی ترین خدمات خودرو است که تعمیرگاه‌ها ارائه می‌دهند. همچنین یکی از ارزانترین آنها نیز محسوب می‌شود. انواع گوناگون سرویس خودرو نیز شامل تعویض روغن موتور و فیلتر است. این نوع سرویس به افراد اطمینان می‌دهد که موتور خودروی آنها از روغن کاری مناسب برخوردار است که آن نیز عملکرد بهینه موتور خودرو را تضمین می‌کند. تنها مشکلی که در این نوع سرویس وجود دارد این است که پرسنل گاراژ یا تعمیرگاه، تنها بر روی موتور خودرو تمرکز می‌کنند.

سرویس موقت

گاراژها یا تعمیرگاه‌های مختلف، موارد گوناگونی را در سرویس موقت خود درج می‌کنند. به طور کلی، این مورد می‌تواند شامل بازرسی چشمی حدود 35 قطعه اصلی خودرو باشد. این اجزاء برای عملکرد بهینه خودرو بسیار مهم هستند. نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از: ABS ، فاصله تسمه تایم، تسمه فرمان، باتری، فرمان و سیستم تعلیق، لنت‌های ترمز، خطوط سوخت رسانی و موارد دیگر. این موارد علاوه بر تعویض روغن و فیلتر و یا جایگزینی سایر مایعات خودرو هستند. حالت ایده آل این است که خودرو خود را هر شش ماه یا پس از طی هر 9000 کیلومتر سرویس موقت کرد.

سرویس کامل

در حال حاضر توصیه می‌شود در هر 12 ماه یا پس از طی هر 18000 کیلومتر، اتومبیل را به طور کامل سرویس داد. خب سوال اینجاست که یک سرویس سالانه اتومبیل شامل چه مواردی است؟ یک سرویس کامل حدود 15 تا 30 مورد اضافی را، نسبت به آنچه در یک سرویس موقت اتومبیل دریافت می‌شود بررسی و معاینه می‌کند. مهمترین این موارد شامل بررسی سیستم خنک کننده، عملکرد دریچه هوا، وضعیت درپوش توزیع کننده و بررسی کامل گیربکس و موتور است. این سرویس همچنین می‌تواند شامل بررسی وضعیت لاستیک، یاتاقان چرخ‌ها و استارت خودرو باشد.

ارزیابی‌ها و بررسی‌ها در یک سرویس کامل اتومبیل گسترده‌تر است. تعمیرگاه همچنین می‌تواند براساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های تولید کننده وسیله نقلیه، موارد اضافی را بررسی کند. باید توجه داشت که هر کار و بررسی اضافی که روی اتومبیل انجام می‌شود، هزینه اضافی نیز به همراه دارد.

سرویس اصلی

این مورد مانند یک سرویس کامل اتومبیل است. برخی تعمیرگاه‌ها این نوع خدمات را ارائه نمی‌دهند، چراکه موارد مورد بررسی در آن، در سرویس کامل ارائه شده از سوی آنان، کاملا پوشش می‌یابد. برای آن دسته از تعمیرگاه‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند، شامل مواردی است که در یک سرویس کامل قرار دارند، به علاوه تعویض شمع خودرو و سایر اجزای اتومبیل که در معرض استهلاک قرار دارند.

سرویس شرکت تولید کننده

این نوع از خدمات سرویس اتومبیل کامل‌ترین نوع سرویس و همچنین گرانترین آن محسوب می‌شود. این سرویس تمام موارد موجود در چک لیست دفترچه راهنمای سرویس وسیله نقلیه را شامل می‌شود. از موتور و سیستم انتقال نیرو گرفته تا سیستم‌های الکتریکی، سیستم خنک کننده و اگزوز اتومبیل. همه بررسی‌ها در این نوع سرویس پوشش داده می‌شود.

هر تعمیرگاه اتومبیل و یا گاراژی این نوع خدمات را ارائه نمی‌دهد. در اکثر موارد، فقط نمایندگی‌های مجاز خودرو که دارای مراکز ارائه سرویس باشند چنین خدماتی را ارائه می‌دهند. البته تعمیرگاه‌های مستقل و غیر وابسته اتومبیل نیز وجود دارند که بتوانند سرویس شرکت تولید کننده خودرو را ارائه دهند. بهتر است هنگام استفاده از خدمات سرویس یک تعمیرگاه، ابتدا از تسلط آنان بر برند خاص خودرو اطمینان حاصل کرد.

قیمت متوسط یک سرویس خودرو

وقتی صحبت از خدمات سرویس خودرو می‌شود، هیچ استانداردی برای هزینه و قیمت آن وجود ندارد. قیمت سرویس می‌تواند از یک تعمیرگاه به تعمیرگاه بعدی و از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد. همچنین تعداد و لیست خدماتی که یک تعمیرگاه خاص به عنوان سرویس و با انواع مختلف ارائه می‌دهد نیز با تعمیرگاه دیگر متفاوت است. هرچه مراحل بیشتری انجام شود و قطعات بیشتری بررسی شوند، سرویس مورد نظر هزینه بیشتری نیز به همراه دارد.

سوال اینجاست که متوسط هزینه یک سرویس کامل اتومبیل چقدر است؟ همچنین لازم است که به خاطر داشت که هر کار اضافی علاوه بر آن، باعث تحمیل هزینه اضافی خواهد شد. هزینه سرویس خودرو به عوامل مختلفی وابسته است.

سرویس خودرو چقدر زمان می‌برد؟

اگر فرد تنها قصد یک تعویض روغن و فیلتر ساده را داشته باشد، می‌تواند انتظار داشته باشد که سرویس اتومبیل در 10 تا 15 دقیقه به طور کامل انجام شود. یک سرویس موقت، اغلب حداقل به 2 ساعت زمان نیاز دارد. این موضوع بستگی به تعداد موارد موجود در چک لیست سرویس خودرو دارد. برای خدمات کامل خودرو می‌توان حداقل 3 ساعت را در تعمیرگاه گذراند.

هرچه سرویس دهی جامع‌تر و کامل‌تر باشد، زمان طولانی‌تری برای تکمیل فرآیند آن لازم است. این اعداد و ارقام، بدون در نظر گرفتن موارد و خدمات اضافی که احتمال دارد از سوی تعمیرگاه توصیه شود ارائه شده‌اند.

در انتها باید گفت که یک سرویس موقت اتومبیل، انتخاب مناسبی برای صاحبان خودرو است. گزینه بهتر نیز، سرویس کامل اتومبیل است چرا که جامع‌تر و کامل‌تر است.

علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت خدمات خودرو اعم از تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس اتوماتیک و و سرویس‌های دوره‌ای به سایت تویولند به آدرس toyoland1.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تویولند

تویولند ، مجموعه ایست حرفه ای برای ارائه خدمات تعمیر و سرویس دوره ای خودرو های خارجی - وارداتی که توانسته نظرات بسیاری از مشتریان خود را از لحاظ رضایت بخود جلب کند. این مجموعه در حال حاضر آماده خوش آمد گویی و ارائه خدمات تعمیر خودرو در شرق تهران است.

اطلاعات تماس
  • 021774***** - 091242*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار