اطلاعات تماس
  • 031526*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808224219613623

از کدام بانک می‌توان تسهیلات دریافت کرد؟

در چه بانکی باید سپرده‌گذاری کرد؟

کد: 139808224219613623

http://bit.ly/2r1vAo4

، (اخبار رسمی): انتخاب یک یا چند بانک برای انجام امور مالی از جمله سپرده‌گذاری برای دریافت بیشترین سود و یا دریافت وام و تسهیلات با بهترین شرایط و پرداخت کمترین سود، نقشی تعیین‌کننده در بلند مدت در موفقیت مالی دارد. چه بسا افرادی که برای چند درصد سود بیشتر تمام و یا قسمتی از سرمایه خود را از دست دادند.

 در چه بانکی سپرده گذاری کنیم ؟ و یا از کدام بانک تسهیلات دریافت کنیم؟
در چه بانکی باید سپرده‌گذاری کرد؟

هر چند حداکثر نرخ مصوب بانک مرکزی برای سپرده‌های یک‌ساله 15 درصد است ولی اکثر بان‌کها در قالب گواهی سپرده و یا اسامی دیگر سودهای بیشتری از 18 درصد تا 20 درصد به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند

به گزارش بانک اول مهمترین موضوع در زمینه انتخاب بانک یا موسسه اعتباری مناسب جهت انجام امور مالی داشتن مجوز از بانک مرکزی است، هر چند طبق آخرین اطلاعیه بانک مرکزی سقف بیمه شده سپرده مشتریان در هر یک از بانک‌ها یک میلیارد ریال (صد میلیون تومان) است. این موضوع بر خلاف تصور بسیار مهم هست، زیرا در صورتی که مشکلی برای بانک یا موسسه‌ای که شخص در اون سپرده گذاری کرده به وجود آید (همانطور که در چند سال گذشته تعدادی از موسسات اعتباری ورشکسته شدند)، بانک مرکزی فقط صد میلیون تومان از وجه شخص را می‌تواند به او پرداخت کند. بنابراین توصیه می‌شود پول‌ها را در بانک‌های مختلف سرمایه گذاری کرد.

در هنگام مواجه شدن با تبلیغاتی نظیر وام فوری و یا سپرده گذاری با بیشترین نرخ سودبانکی  حتما باید ابتدا از مجوزدار بودن بانک یا موسسه مذکور اطمینان حاصل کرد.

هر چند در حال حاضر حداکثر نرخ مصوب بانک مرکزی برای سپرده‌های یک‌ساله 15 درصد است، ولی اکثر قریب به اتفاق بانک‌ها در قالب گواهی سپرده و یا اسامی دیگر سودهای به مراتب بیشتری از 18 درصد تا 20 درصد  به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند.

در مورد تسهیلات و وام دهی نیز اکثر بانک‌ها رویه مشابهی در پیش گرفته‌اند و به جز موارد خاص مانند وام ازدواج و ضروری و به استثنا دو بانک قرض الحسنه کشور بیشترین حجم وام‌دهی در حال حاضر در بازه 18 درصدی پرداخت می‌شود.

وام فوری و تسهیلات بدون ضامن هم فقط در قبال وثیقه صد در صد نقدی ارائه می‌شود. یعنی مشتری می‌تواند بعد از سپرده‌گذاری در بانک به میزان 60 تا 80 درصد سپرده خود و یا دیگران تسهیلات فوری و بدون ضامن دریافت کند.

از موارد عمومی‌تر جهت انتخاب بانک مناسب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. تخصصی یا عمومی

برخی بانک‌ها در زمینه‌های خاص صنعتی، بازرگانی و... فعالیت می‌کنند و برخی مخاطب عام دارند. اگر شخصی در حرفه خاصی مشغول فعالیت است که بانک تخصصی دارد و یا عضو اتحادیه خاصی است، بهتر است در بانک تخصصی خودش افتتاح حساب کند تا استفاده از تسهیلات آن برای او راحت‌تر شود.

2. گستردگی خدمات

سطح خدمت‌رسانی و کیفیت خدمات بانک‌ها با یکدیگر متفاوت است اگر شخصی یک بررسی سرانگشتی بکند خواهد فهمید که کیفیت خدمات کدام بانک با نیازهای او مطابقت دارد.

3. بانکداری الکترونیک

این روزها زمان اهمیت زیادی دارد به همین دلیل بانکی که بتواند بیشترین میزان ذخیره زمان را به همراه داشته باشد خیلی مهم است. همه بانک‌ها تبلیغ بانکداری الکترونیک و گستردگی خدمات آن را در دستور کار تبلیغات خودشان قرار داده‌اند اما کیفیت خدمات همه آنها یکی است؟ پس باید همواره انتخاب عاقلانه‌ای داشت.

4. گستردگی شعب

برخی بانک‌ها خدمات مطلوبی دارند اما تعداد شعب‌شان محدود و میزان خدمت‌رسانی آنها در محدوده جغرافیای خاصی است اگر در همان محدوده تمام کارها انجام می‌شود به سراغ آنها باید رفت. در غیر این صورت بانک‌هایی با قدرت خدمات‌رسانی گسترده‌تر را باید انتخاب کرد .

5. مجوز دارها

در حال حاضر تقریبا تمامی بانک‌های موجود در کشور دارای مجوز رسمی بانک مرکزی هستند اما مجوز برخی، کمی مساله دارد و متاسفانه تعداد زیادی هم موسسه مالی و اعتباری فاقد مجوز مشغول فعالیت هستند که پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی به مردم ارائه می‌کنند اما از نظارت بانک مرکزی برخوردار نیستند پس سرمایه‌گذاری و اعتماد به آنها ریسک بالایی دارد قبل از افتتاح حساب باید سری به سایت بانک مرکزی زده و از مجوز دار بودن انتخاب، اطمینان حاصل کرد.

6. پشتیبانی مناسب

یک بانک خوب همیشه همراه و همپای مشتری است پس حضور مرکز تلفن گویا، سایت، اطلاع رسانی و روابط عمومی قوی از نکاتی است که باید مد نظر قرار داده شود.

7. انعطاف‌پذیری و تسهیلات

یک بانک خوب منعطف بوده و همیشه مشتری را در راس امور قرار می‌دهد، احترام به مشتری، ارائه تسهیلات مناسب و همراهی در کلیه مراحل تراکنش‌های مالی از ویژگی‌هایی است که یک بانک خوب باید از آن برخوردار باشد.

8. کادر متخصص

یک بانک خوب با توجه به گستردگی آموزش عالی در کشور از کادر متخصص با تحصیلات و تخصص لازم و آشنا به اصول مشتری‌مداری و ارتباط با مشتری استفاده می‌کند و مردم از برخورد کارکنان بانک نهایت آرامش و امنیت را دریافت می‌کنند.

9. توجه به مشتریان خاص

بانک خوب قدر مشتریان خوش حساب، دائمی و حمایت‌گر خود را به خوبی می‌داند  و در فرصت‌های مناسب از آنها تقدیر به عمل آورده و به آنها خدمات ویژه ارائه می‌کند.

10. سابقه

یک بانک خوب از سابقه و قدمت مناسب برخوردار است و در ذهن عموم مردم از آن به نیکی یاد می‌شود. خوش نامی اصلی است که در هر تجارت و حرفه‌ای مهم است و در انتخاب، تاثیرگذار خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک اول

انتشار اخبار حوزه بانک ها

اطلاعات تماس
  • 031526*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه