اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809054236313696

چگونه یک استراتژی مارکتینگ قوی داشته باشیم؟

کد: 139809054236313696

http://bit.ly/2XO3Gbx

، تهران , (اخبار رسمی): استراتژی مارکتینگ ترکیبی که در عرصه مارکتینگ، تعاریف متفاوتی دارد. این استراتژی می‌تواند آنقدر کسل‌کننده باشد که حوصله را سر ببرد یا می‌تواند بسیار ساده، قابل فهم و شیرین باشد.

چگونه یک استراتژی مارکتینگ قوی داشته باشید؟
چگونه یک استراتژی مارکتینگ قوی داشته باشیم؟

برای درک درست از استراتژی مارکتینگ کسب‌و‌کار، کافیست به چند سؤال زیر به خوبی و در نهایت دقت پاسخ nhn.

سؤال اول: چه کسی؟ (Who)

اینکه بدانید مخاطب شما کیست، مهم‌ترین قسمت کار است. بهتر است به خوبی مخاطبان را شناخت و از خواسته‌های آنان آگاه شد. باید آن‌ها را بهتر از خودشان شناخت و در مورد آن‌ها بسیار مطالعه کرد. از روان‌شناسی گرفته تا داده‌های آماری، همه و همه به کار می‌آیند. سعی شود در شناخت مخاطبان‌ باهوش عمل کنید.

سؤال دوم: چه چیزی؟ (What)

با خود رو راست باشید. محصول یا خدمتی که می‌خواهید به مخاطبان‌ ارائه دهید، مشخص است؟ می‌دانید که لیست دقیق خدمات‌ چیست؟ برنامه‌ای برای گسترش آن‌ها دارید یا خیر؟ برای دریافتن پاسخ تمام این‌ها کافیست که یک لیست واقع‌بینانه از محصول یا خدمات‌ نهایی‌ تهیه کنید و هر کدام را به صورت منطقی قیمت‌گذاری کنید.

سؤال سوم: چگونه؟ (How)

به این فکر کنید که از چه طریقی می‌خواهید با مخاطبان خود در ارتباط باشید؟ کانال ارتباطی شما چیست و در کجا می توانید محصول و خدمت خود را به خوبی ارائه دهید؟ از طریق فضای مجازی؟ در یک مغازه؟ فروش تلفنی؟ قبل از اقدام به هرکاری، به‌خوبی در مورد تمامی این راه‌ها تحقیق کنید. مزایا و معایب هر‌کدام را بشناسید و با آگاهی کامل و متناسب با کسب‌و‌کار، یک روش ارتباطی و فروش را انتخاب کنید.

همچنین باید در مورد منابع خود نیز اطلاعات جامعی داشته باشید به این صورت که بتوانید بودجه خود را بررسی و تقسیم‌بندی کنید. نیروی انسانی را در جایگاه‌ متناسب با تخصص و دانش‌ خود قرار دهید. ابزارهای مفیدی که می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف‌ یاری کند، بشناسید.

سؤال چهارم: چرا؟ (Why)

وقت آن رسیده که روبروی آینه به نقد خدمات و کالای خود بایستید و به این فکر کنید که آیا می‌توانید با ارائه آن، مشکلی را حل کنید؟ آیا می‌توانید با مشتریان ارتباط عاطفی برقرار کنید؟ به این معنا که آنها بدانند که تنها می‌توانند به شما اعتماد کنند، چون محصول و خدمت شما، قابل اعتماد و مفید است.

برای جلب اعتماد مشتریان،علاوه بر دیگر اقدامات، باید به این فکر کنید که چرا آنها باید به محصولات یا خدمات شما اعتماد کنند؟ اگر دلیل قانع کننده‌ای برای آن دارید، یعنی در مسیر درست قرار گرفته‌اید.

سؤال پنجم: کجا؟ (Where)

بهتر است بدانید که مخاطبان‌ را در کجاها می‌توان پیدا کرد؟ آنها در مراکز خرید وقت می‌گذرانند؟ در اینترنت به دنبال تهیه کالا و خدمات هستند؟ به دنبال خرید تلفنی‌ و یا علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های خیریه‌ و همایش‌ها هستند؟ آن‌ها افرادی سالخورده‌اند که تلویزیون می‌بینند یا جوانان روستایی هستند که از تکنولوژی بی‌خبرند؟

اینکه بتوان بازار هدف را درست تشخیص داد، هنر است. باید موقعیت را به خوبی شناخت و کشف کرد که در کجای این دنیای بزرگ، طرفداران بیشتری خواهید داشت.

سؤال ششم: چه زمانی؟ (When)

فراموش نکنید که زمان، به اندازه دیگر موارد اهمیت دارد. اینکه بتواند تشخیص داد که کالا و محصول خود را در چه زمانی عرضه کرد، مهم است. برای مثال اگر آزانس هواپیمایی دارید، نمی‌توانید در فصل تابستان، آفر‌های تابستانی را فراموش کنید و در عوض سفرهای زمستانی خود را تبلیغ کنید.

بهتر است تمام خدمات خود را زمان‌بندی کنید و با برنامه‌ریزی درست پیش بروید.

علاوه بر این، زمان در شناخت موقعیت کنونی و آینده کسب‌و‌کار به شما کمک می‌کند. به این معنا که بهتر است شرایط کنونی خود را بسنجید و در کنار آن، نگاهی کامل و عقلانی نیز به جایگاهی که می‌خواهید به‌دست آورید، داشته باشید.

آینده‌ای خوب را با تصمیمات درست در زمان حال می‌توان ساخت.

به همین آسانی می‌توان استراتژی مارکتینگ خود را پایه‌ریزی کرد. کافیست که هوشمندانه عمل کرد، روی زمین گام برداشتو در رویا به سر نبرد. اگر جواب این سؤال‌ها را می‌دانید که عالی‌ست. اگر هم نمی‌دانید، به هیچ عنوان نگران نباشید. آترون می‌تواند در تهیه یک استراتژی مارکتینگ قوی شما را همراهی کند و به شما کمک کند که در مسیری درست حرکت کنید.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اترون به آدرس atroon.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اترون

آژانس خلاقیت آترون با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی وب‌سایت‌های تخصصی، طراحی تبلیغات و برندینگ شما را تا رسیدن به اهداف‌تان همراهی می‌کند. هدف آترون، راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کار شما با بکارگیری روش‌های خلاقانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. ما اینکار را با برقراری ارتباطی قوی و سازنده بین برند و مخاطبان انجام می‌دهیم: ‎- بیش از 40 نیروی متخصص، تحصیل‌کرده و خلاق - طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن - کمپین‌های تبلیغاتی ۳۶۰ درجه - تولید و توسعه محتوا - استراتژی برند و برندسازی - سرویس فول دیجیتال مارکتینگ - برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی - تحلیل و تحقیقات بازار ‎- واحد پشتیبانی فعال

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]