اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903214351212920

محدودیت های موجود در ورزش بانوان کدامند؟

دوچرخه سواری بانوان، محدودیت یا مصونیت؟

کد: 139903214351212920

https://bit.ly/2ASbe5Y

، (اخبار رسمی): می دانیم که دوچرخه به عنوان یکی از وسیله های نقلیه اصلی به حساب می آید. مثلا در بعضی از کشور ها افراد نیازهای خود را مثل رفت و آمد شهری، تفریح، کار و ورزش را با کمک دوچرخه برطرف می کنند.

دوچرخه سواری بانوان، محدودیت یا مصونیت؟
دوچرخه سواری بانوان، محدودیت یا مصونیت؟

دوچرخه سواری در شهرها و مناطق گردشگری یکی از راه های جذب توریست ها و تشویق مردم در جهت کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی می باشد. همچنین استقبال مردم و اختصاص دادن مسیرهای ویژه ای برای گردشگران می تواند در راستای این هدف بسیار موثرباشد.

ممنوعیت دوچرخه سواری درمناطق گردشگری مشهد

همچنین در آخرین نمونه درطرقبه نیز به مناسبت همایش عمومی هوای پاک از کلیه دوچرخه سواران دعوت شد که در این همایش شرکت کنند. زمانی که بانوان دوچرخه سوار در محل حاضر شدند با دلایلی مانند اینکه در دعوتنامه جنسیت ذکر نشده است اما زنان اجازه شرکت در همایش را ندارند و یا اینکه دوچرخه سواری بانوان برای ما مسئولیت دارد و اگرشرکت کنند بانوان دیگر، اجازه برگزاری همایش های آقایان هم صادر نمی شود!

معایب دوچرخه سواری بانوان

ممکن است برای همه مردم این سوال پیش بیاید که این رشته برای بانوان چه معایبی دارد؟

در جواب می توان گفت: بانوانی که در زمان دوچرخه سواری از لباسهای ورزشی مخصوص این رشته استفاده نمی کنند تسلط و دقت کافی در هنگام رانندگی ندارند و این مورد باعث خسارات جبران ناپذیری می شود. اگر مسئولان امکاناتی را برای این دوچرخه سواران اختصاص دهند، از این قبیل مشکلات دیگر پیش نخواهد آمد و برای بانوان هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

ترویج فرهنگ

اگر مردم زنان دوچرخه سوار را همانند خواهر و یا فرزند خود فرض کنند که برای استفاده از هوای پاک و تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این وسیله روی آورده اند خیلی از مشکلاتی که در بالا ذکر شد حل خواهد شد. جا افتادن این فرهنگ در جامعه مستلزم حمایت مسئولین از زنان دوچرخه سوار است و بدون حمایت آنها امکان پذیر نخواهد بود.

تعدادی از خانم ها به خاطر امنیت خود و در امان ماندن از آزار و اذیت دیگران و همچنین جلب توجه کمتر،به نوع پوشش و حجاب خود دقت زیادی دارند.

مزایای دوچرخه سواری بانوان

از آنجا که این رشته یکی از شاخص های اصلی ورزش هوازی است و انجام آن روزانه یا چند جلسه در هفته توصیه می شود. به همین دلیل برای بانوان می تواند یکی از انتخاب های درست ورزشی باشد.

همچنین به زنانی که مبتلا به فشار خون بالا میشوند انجام آن دوبار در هفته بسیار موثر خواهد بود و این رشته می تواند فشار کمتری روی مفاصل بدن نسبت به راه رفتن و دویدن ایجاد کند. کاهش اضطراب بدنی و ذهنی یکی دیگر از مزایای دوچرخه سواری برای بانوان است.

علاوه براین ها دوچرخه سواری یک ورزش محسوب می شود و در جهت سلامت انسان ها هم تاثیر گذار می باشد. برای بانوان به دلیل این که سوار شدن به اتوبوس و قطارشهری در زمان شلوغی بسیار عذاب آور است اگر بتوانند مسیری را با دوچرخه بروند هیچ گونه مانعی ندارد. همچنین اگر دوچرخه سواری بانوان با توجه به معیارهای جامعه اسلامی باشد هیچ گونه مغایرتی با قانون ندارد.

چرا همانطوری که خودروی هنگام تصادف مسبب مرگ عابر یا عابرانی می شود قانون با او تنها همانند یک متخلف برخورد می کند و رانندگی را به طور کلی ممنوع نمی کند؟ اما در دوچرخه سواری به ابن منوال نیست؟ اگر در صورت مشاهده هر مشکلی تنها یکبار به صورت موردی برخورد شود؛ به عنوان مثال اگر یک نفر به علت بد حجابی نیاز به تذکر و امر به معروف و نهی از منکر دارد دلیلی بر ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان به طور کلی نیست و نباید عمل را به کل تعمیم داد.

قانون چه می گوید؟

بر پایه ماده 2 قانون اسلامی : هیچ گونه ممنوعیتی در راستای دوچرخه سواری بانوان ذکر نشده است و هیچ یک از نهاد های انتظامی یا اجرایی نباید محدودیتی برای بانوان در سطح شهر ایجاد کنند.

< طبق نظریه قوه قضائیه دوچرخه سواری قانوناً جرم محسوب نمی شود >

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی