کد: 139904014379414540

چرا توصیه می‌شود برای ساخت پرسونا از ابزار آنلاین استفاده کنید؟

کد: 139904014379414540

https://bit.ly/2BzDieq

، (اخبار رسمی): بسیاری طراحان و بازاریابان برای ساخت پرسونا از تمپلت‌ پرسونا استفاده می‌کنند اما ما به شما استفاده از ابزار آنلاین ساخت پرسونا را توصیه می‌کنیم.

چرا برای ساخت پرسونا از ابزار آنلاین استفاده کنین؟
همه اعضای تیم باید پرسونای احسان رو با آخرین ویرایش‌های انجام شده بببینن

با آدمک، پرسونای مشتری‌های خود را  بسازید و اکانت آدمک‌ خود را با بقیه هم‌تیمی‌ها به اشتراک بگذارید تا برای توسعه‌‌اش با شما مشارکت کنند و یا در جریان تغییرات در هر لحظه باشند.

فرقی نمی‌کند در چه حرفه‌ای فعالیت‌ می‌کنید، قصدتان این‌ است که به مخاطب‌ خود خدمت کنید و در ثبت خاطره‌های جدید و توسعه ذائقه‌هاشان نقش داشته باشید. خوشبختانه فعالیت‌ها برای ارائه‌ی محصول و یا خدماتِ کاربر محور روز به روز درحال هدف‌مندتر شدن است و روزانه کسب‌و‌کارهای بیشتری به طراحی تجربه کاربر اهمیت می‌دهند، بدیهی‌ست که در این مسیر، ساخت پرسونا اهمیت ویژه‌ای پیدا کند چون بدون تعریف پرسونای مخاطب، در نظر گرفتن مخاطب محصول در تمام روند طراحی کار پیچیده‌ای‌ست.

ویلیام هادسون، متخصص استراتژی تجربه کاربر، معتقد است اگر گروه‌های مخاطب‌ خود را با پرسونا تعریف نکردید و همچنین از اختصاص یک نام که حداقل ویژگی‌ انسانی‌ست به پرسونا غافل بودید، نمی‌توانید مطمئن باشید که حین طراحی‌ها مخاطب‌‌ها، دغدغه‌ها و نیازهای مخاطبان خود را می‌بینید و مناسب او طراحی کنید. 

احساس همدلی انسان با تمرکز روی فرد بیشتر از گروه برانگیخته می‌شود و تا زمانی که مخاطب‌های خود را به صورت عمومی تصور کنید، همدلیِ لازم برای درک شرایط و نیازهای مخاطب و ارائه راه‌حل مناسب به وجود نمی‌آید.

ما فرض می‌کنیم شما می دانید که پرسونا چیست و با چالش‌های تعریف پرسونا آشنایی دارید. پس یه راست به نیازهایی که در این مسیر  نیاز دارید می‌پردازیم و در نهایت ابزاری آنلاین برای ساخت انواع پرسونا به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نیاز به ابزار ساخت پرسونا برای کار تیمی

 فارغ از رویکردی که برای ساخت پرسونا دارید، چون پرسونا قرار است کاری کند تا همه اعضای تیم با مخاطب احساس همدلی داشته باشند و با او ارتباط برقرار کنند، باید حتی سر کوچیک‌ترین ویژگی‌های پرسونا (مثل اسم و یا تصویر) در تیم اتفاق نظر وجود داشته باشد و این نیاز، ضرورت استفاده از ابزار ساخت پرسونا را به دلایل زیر بیشتر می‌کند: 

  • نیاز به تغییر در لحظه: با توجه به اختلاف‌نظرهایی که می‌تواند نسبت به ویژگی‌های توصیف‌شده هر پرسونا وجود داشته باشد و برای رسیدن به اتفاق‌نظرها، تغییرات زیادی در حین ساخت انواع پرسونا نیازست که امکان اعمال تغییرات در لحظه وجود داشته باشد و همه اعضای تیم بتوانند این تغییرات را ببینند. این کار در یک تمپلت پرسونا که قابل ویرایش نیست بسیار پُر زحمت است.
  • دسترسی همه اعضای تیم به پرسونای مخاطب در هر لحظه: باید همه اعضای تیم در هر لحظه تغییرات اعمال شده در پرسونای مخاطب را ببینند و نظرشان را نسبت به هر تغییری اعلام کنند.

  • نگهداری تاریخچه تغییرات یک پرسونا به صورت تمپلت کار دست و پا گیر است. تصور کنید بخواهید همه تغییراتی که روی یک پرسونا می‌دهید را نگهداری کنید، اگر پرسونا را با تمپلت ساخته باشید چطور می‌‌توانید به هر کدام از این نسخه‌ها و تغییرات اعمال شده دسترسی داشته باشید؟

نیاز به ابزار ساخت پرسونا برای توسعه‌ی مداوم پرسونای مخاطب

یکی از گام‌های نهایی و مهم در روش ساخت پرسونای مخاطبِ موثر این است که مطمئن شوید همه اعضای تیم، پرسونا را در معرض استفاده‌های موردی بالقوه قرار می‌دهند و سناریوها را توسعه می‌دهند، مدام پرسوناها را بازنگری می‌کنند، ویژگی‌های جدید به آن اضافه می‌کنند، اگر به پرسونای جدیدی نیاز باشد آن را ایجاد کرده و پرسونای از کار افتاده را از دور خارج می‌کنند. همه‌ی این مسائل شما را ملزم به استفاده از یک ابزار آنلاین برای ساخت پرسونا می‌کند، طوری‌که همه اعضای تیم بتوانند در هر لحظه به نسخه‌های به‌روز پرسونا دسترسی داشته باشند، تاریخچه تغییرات را ببینند و برای توسعه‌ی پرسونا مشارکت کنند. برای این‌کار ابزار آدمک را پیشنهاد می‌کنیم.

با آدمک، پرسونای مشتری‌های خود را  بسازید و اکانت آدمک‌ خود را با بقیه هم‌تیمی‌ها به اشتراک بگذارید تا برای توسعه‌‌اش با شما مشارکت کنند و یا در جریان تغییرات در هر لحظه باشند

جمع‌بندی

بسیاری از طراحان و بازاریابان برای ساخت پرسونا از تمپلت‌ پرسونا و یا از ابزارهای ویرایش عکس استفاده می‌کنند اما این روش‌ها دست شما را برای ایجاد تغییرات و به اشتراک‌گذاری تغییرات در لحظه، کوتاه می‌کند، چیزی که برای ساخت یک پرسونای مخاطب بسیار ضروری‌ست. آدمک، تنها ابزار ساخت آنلاین پرسونای مخاطب به زبان فارسی‌ست که این محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد و با امکاناتی که به شما می‌دهد، ساخت پرسونا را برای شما راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند و شما را در ساخت و توسعه پرسونای مخاطب توانمندتر می‌کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هِرازگُو

ما در هِرازگُو برای طراحان تجربه و محصول ابزارهای امروزی، منعطف و کاربردی می‌سازیم.