اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990407439477639

چه کسی می گوید باید داربست های ساختمانی زشت باشند؟

کد: 13990407439477639

https://bit.ly/3eIXSYI

، تهران , (اخبار رسمی): سالها است که بشر برای ساختن سازه های مختلف از داربست استفاده می کند و در طول این سالها تغییرات زیادی در آنها به وجود آمده است اما کمتر به ظاهر آنها توجه شده است و به همین دلیل است که مردم با آمدن نام داربست ذهن خوبی را مجسم نمی کنند.

چه کسی می گوید باید داربست های ساختمانی زشت باشند ؟!
چه کسی می گوید باید داربست های ساختمانی زشت باشند ؟!

سوال اصلی اینجاست که داربست ها چگونه این ذهنیت را در مردم شکل داده اند ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که اغلب داربست های ساختمانی که در دید مردم هستند ظاهر خوبی ندارند و از طرفی در بسیاری از آنها ایمنی نقش چندانی را بازی نمی کند ! در اروپا و آمریکا این داربست ها تغییرات زیادی داشته به طوری که امروزه شاهد انواع مختلفی از این داربست ها هستیم که البته از ایمنی قابل قبولی نیز برخوردار هستند.

سالانه حوادث زیادی برای عابرینی که از این داربست ها عبور می کنند اتفاق می افتد که این خود دلیل بسیار محکمی در شکل گیری ذهن آنها به واژه داربست است . عدم وجود علائم هشدار دهنده و عدم اجرای درست سازه داربست از کلیدی ترین حوادثی است که برای مردم رخ می دهد.

متاسفانه در ایران هیچ تغییری در این داربست ها به وجود نیامده است و هنوز نحوه اجرای آنها شاید به پنجاه سال گذشته برگردد !!

این روش اجرای داربست بسیار خطر ساز و علاوه بر اینکه جان عابرین را به خطر می اندازد در صورت اجرای نادرست خرابی های زیادی را به بار می آورد . از طرفی دیگر کارگران داربست بیشترین آمار حوادث ساختمانی را تشکیل می دهند زیرا علاوه بر اینکه این داربست ها کیفیت لازم را ندارند کارگران بدون استفاده از هیچ لباس،کلاه یا کمربند ایمنی بروی این داربست ها فعالیت می کنند. مجموع همه این موارد سبب شده است تا مردم نسبت به داربست ذهنیت خوبی نداشته باشند و آن را سازه ای خطر ساز و زشت تصور می کنند. خوشبختانه طی سالهای اخیر تولید کننده های داخل کشور در جهت ارتقاء این صنعت تصمیم به تولید داربست های نوین کرده اند که با استانداردهای روز دنیا هم خوانی دارد و امیدواریم که با همه گیر شدن استفاده این داربست ها شاهد شکل گیری ذهنیت خوبی از واژه داربست باشیم و ایمنی که نقش اصلی را در این صنعت بازی می کند سرلوحه کار خود قرار دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان