اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904154410213896

بهترین کتاب‌ های ایرانی که باید خواند

کد: 139904154410213896

https://bit.ly/3e4iERd

، (اخبار رسمی): بدون شک بهترین کتاب ‌های ایرانی که باید خواند صرفا در این لیست خلاصه نمی‌شوند و تنوع آنها بسیار بالاست. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا معروفترین و بهترین کتاب های ایرانی را معرفی کرده و تازه‌واردان دنیای کتاب را به مطالعه جذب کنیم.

بهترین کتاب‌ های ایرانی که باید خواند
بهترین کتاب‌ های ایرانی که باید خواند

بهترین کتاب‌ های ایرانی که باید خواند مطالعه کردن از جمله کارهایی است که نیاز به حوصله و دقت دارد، پس هرکسی به آن علاقه نشان نمی‌دهد. افرادی که می‌خواهند شروع به مطالعه کنند اکثرا این سوالات را مطرح خواهند کرد که "برای مطالعه از چه کتابی شروع کنیم و چگونه به فردی کتابخوان تبدیل شویم" اگر شما هم بدنبال یافتن پاسخ این پرسش‌ها هستید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها دنبال کرده و با عناوین بهترین کتاب‌ های ایرانی که برای شروع به مطالعه مفید هستند، آشنا شوید. به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید به فردی کتابخوان تبدیل شوید، بهترین کسی که می‌تواند در انتخاب کتاب به شما کمک کند، خودتان هستید.

1 . کتاب سمفونی مردگان "سمفونی مردگان" عنوان رمانی از عباس معروفی است که در سال 2001 برنده جایزه از بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سورکامپ شد. شهرت این کتاب جهانی بوده، زیرا به زبان‌های آلمانی و انگلیسی نیز ترجمه شده است. شخصیت اصلی داستان شاعر جوانی بوده که درگیر اخلاقیات سنتی پدرش است. در حقیقت نویسنده به تشریح دردسرهای یک فرد روشنفکر در سال های 1310 تا 1330 می‌پردازد. امکان خرید این کتاب از فروشگاه کتاب گاج مارکت برای شما عزیزان وجود دارد.

2 . کتاب کلیدر بلندترین اثر محمود دولت‌آبادی که در سه هزار صفحه نوشته شده و زندگی یک خانواده کرد ایرانی را روایت می‌کند. در این اثر نویسنده، ایران پس از جنگ جهانی دوم را توصیف می‌کند و به رعیت‌های ایرانی و قبایل چادرنشین می‌پردازد. نام کتاب یعنی "کلیدر" نام کوهی مابین شهرهای سبزوار، نیشابور و قوچان در خراسان است. در این کتاب با یک جوان یاغی بنام گل‌محمد آشنا می‌شوید که برای رهایی دهقانان از ستم اربابان علیه حکومت به پا می‌خیزد. همانند دیگر آثار دولت‌آبادی، عدالت اجتماعی درون مایه اصلی این اثر است.

3 . کتاب چشمهایش رمانی از بزرگ علوی که در سال 1331 برای نخستین بار منتشر شد. این کتاب از زبان مردی ناظم نقل می‌شود و به داستان زنی ناشناس پرداخته و احساسات و عواطف او را توصیف می‌کند. عنوان این اثر در واقع به چشم‌های زنی اشاره می‌کند که گویا رازی در خود پنهان دارد و در قسمتی از آن می‌خوانیم: "چشم‌های تو مرا به این روز انداخت. این نگاه تو کار مرا به اینجا کشانده. تاب و تحمل نگاه‌های تو را نداشتم. نمی‌دیدی که چشم به زمین می‌دوختم؟"

4 . کتاب جای خالی سلوچ داستانی از روزمرگی‌های مردم یک روستا که گویا شما هم در جریان زندگی و اتفاقات آن دخیل هستید. اثری از محمود دولت‌آبادی که با رفتن سلوچ آغاز می‌شود و از زندگی پسران سلوچ و دخترش هاجر می‌گوید که پس از رفتن پدر چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند. در قسمتی از این کتاب آمده است: "زخمی اگر بر قلب بنشیند، تو نه می‌توانی زخم را از قلبت وابکنی و نه می‌توانی قلبت را دور بیندازی. زخم تکه‌ای از قلب توست. زخم اگر نباشد، قلبت هم نیست. زخم اگر نخواهی باشد، قلبت را باید بتوانی دور بیندازی. قلبت را چگونه دور می‌اندازی؟ زخم و قلبت یکی هستند."

5 . کتاب چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم کتابی از زویا پیرزاد که برنده جوایزی نظیر جایزه ادبی یلدا، جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری و جایزه کتاب سال شده است. یک رمان کلاسیک با نثری روان که شخصیت‌های آن واقعی نیستند و راوی داستان زنی ارمنی است که در دهه 40 در آبادان زندگی می‌کند. در این اثر نویسنده به یکنواختی زندگی یک زن خانه‌دار و شرایط کسل‌کننده زندگی او می‌پردازد که چگونه دستخوش تغییرات خواهد شد.

6 . کتاب سووشون از جمله آثار مشهور ادبی ایران به قلم سیمین دانشور است که در زمره بهترین کتاب های ایرانی قرار می‌گیرد. سووشون، نوعی عزاداری برای سیاوش قهرمان اسطوره‌ای شاهنامه است و علت نام‌گذاری کتاب هم بخاطر تشابه سرنوشت یکی از شخصیت‌ها با سرنوشت سیاوش است. داستان این کتاب در شیراز و در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. زبانی ساده و روان و استفاده از واژگان شیرازی از جمله ویژگی‌های این کتاب هستند که در جلب مخاطب نقشی اساسی دارند.

7 . کتاب بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم یک رمان عاشقانه از نادر ابراهیمی که جملات و توصیفات بسیار زیبایی را شامل می‌شود. نویسنده با شیوه‌ای باورنکردنی غم و تنهایی یک انسان را توصیف و از عشق از دست رفته‌اش سخن می‌گوید. این داستان گویای عشق و تعصب بوده که خواننده با درد و رنج شخصیت‌های داستان همراه می‌شود. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: "التماس شکوه زندگی را فرو می‌ریزد. تمنا، بودن را بی‌رنگ می‌کند. و آنچه از هر استغاثه به جای می‌ماند ندامت است." همانطور که مشاهده می‌کنید استعارات بکار رفته در متن کتاب خواننده را ترغیب می‌کند تا لحظه‌ای آن را زمین نگذارد و در باب جملات آن تأمل کند.

8 . کتاب یک عاشقانه آرام زمانیکه سخن از نادر ابراهیمی به میان می‌آید بدون شک مخاطب به یاد عاشقانه‌های او می‌افتد. یک اثر عاشقانه و آموزنده که مطالعه آن برای تمام کسانیکه به دنبال یک زندگی سرشار از عشق و آرام هستند، توصیه می‌شود. این کتاب در سه فصل روایت می‌شود که هر فصل یک عنوان جذاب دارد:

فصل اول: پیش از آن واقعه بزرگ
فصل دوم: در قلب آن واقعه
فصل سوم: آن سوی واقعه

شخصیت اصلی داستان، گیله مرد معلمی است که در یکی از سفرهایش با دختری بنام عسل ازدواج می‌کند و شروع عاشقانه آرام زندگی آنها از این پس شکل می‌گیرد.

بدون شک بهترین کتاب ‌های ایرانی که باید خواند صرفا در این لیست خلاصه نمی‌شوند و تنوع آنها بسیار بالاست. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا معروفترین و بهترین کتاب های ایرانی را معرفی کرده و تازه‌واردان دنیای کتاب را به مطالعه جذب کنیم. در میان کتاب‌هایی که معرفی شد می‌توان سووشون را جز بهترین کتاب‌های ایرانی برای نوجوانان قرار داد. اگر می‌خواهید وارد دنیای کتاب و کتابخوانی شوید، بهتر است از این لیست کمک بگیرید و یک کتاب را جهت مطالعه انتخاب کنید و با مراجعه به فروشگاه کتاب گاج مارکت در www.gajmarket.com خرید کتاب خود را انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب