اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904224424814611

چگونه ابزارهای جدید ITSM، باعث موفقیت ما می‌شوند؟

کد: 139904224424814611

https://bit.ly/32dxdQu

، تهران , (اخبار رسمی): خرید و اجرای ابزار جدید مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) شبیه به انداختن یک سنگ بزرگ در دریاچه است (موج‌های ایجاد شده به همه جا می‌روند). بعلاوه، مدتی می‌گذرد که سطح دریاچه دوباره آرام شود. از این رو مهم است که به عواقب انتخاب و اجرای یک ابزار جدید ITSM، فکر کنید.

چگونه ابزارهای جدید ITSM، باعث موفقیت ما می‌شوند؟
GAMMA HELP DESK

قابل توجه‌ است که شما باید از نظر جنبه‌های مختلف، شیوه‌های موجود خود را تغییر دهید تا از مزایاهایی که از ابزار ITSM جدید خود انتظار دارید، بهره ببرید. در اینجا، پنج نکته در مورد استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مدیریت تغییرات سازمانی تا اتخاذ پیشرفت مستمر، ذکر شده است:

1- تأثیرگذاری بر کارکنان و پیامدهای کارکردن در اسرع وقت

یک ابزار ITSM جدید، شامل تغییراتی چشمگیر در سازمان می‌شود. از این رو، زمان صرف شده در درگیرن کردن افراد مختلف در این برنامه‌ریزی، باید بازپرداخت شود. به خصوص به این دلیل که بعضی از افراد به خاطر درگیر نشدن با اجرای ابزار ITSM، در برابر این تغییر مقاومت می‌کنند.

برخی از پیامدهای مربوط به افراد که از ابزار ITSM جدید استفاده می‌کنند:

فرآیندهایی که ابزار ITSM پشتیبانی می‌کند تغییر خواهد کرد. امیدواریم اکنون بتوانید کارهایی را انجام دهید که قبلاً نمی‌توانستید انجام دهید.

ممکن است کارمندان بخش پشتیبانی IT شما به مجموعه مهارتهای جدید یا مختلفی نیاز داشته باشند. نه‌تنها برای استفاده از ابزار جدید ITSM بلکه به فرآیندهای جدید ITSM و حتی شاید خط‌مشی نیز مربوط می شود.

یک فرصت بزرگ مدیریت دانش وجود دارد. به طور خاص از اتفاقات ثبت شده در قراردادها، استفاده مجدد کنید. با این وجود، این امر به ایجاد فرهنگ نیز نیاز دارد تا علاوه بر قابلیتهای ابزار جدید، به اشتراک‌گذاری مؤثر دانش بپردازد.

بنابراین، شما باید برنامه‌ریزی خود را به درستی انجام دهید و زمان را از دست ندهید تا هر شخصی که ممکن است در اجرای ابزار جدید ITSM تحت تأثیر قرار بگیرد، به اندازه کافی درگیر شود.

2- قابلیت‌های موجود در خود را از قبل ارزیابی کنید

قبل از اجرای ابزار جدید ITSM، فرآیندهای فعلی ITSM خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سرویس پذیر هستند. به خصوص قبل از تلاش برای افزایش سطح پشتیبانی خودکار از آنها (از طریق ابزار جدید ITSM). این امر نه تنها از اتوماسیون فرایندهای نادرست جلوگیری می‌کند، بلکه مجموعه تغییراتی را برای فروش به شما ایجاد می‌کند و خستگی را به حداقل می‌رساند. همچنین مهم است برای آموزش آماده باشید. انعطاف پذیری ابزار ITSM به این معنی است که گزینه‌های بسیاری در دسترس است. تصمیماتی را که باید تنظیم شود، انتخاب کنید. عدم مطابقت ابزار با نیازهای خاص شما، در نهایت مزایای استفاده از ابزار جدید ITSM را محدود خواهد کرد.

3- رویکرد اجرای صحیح را برای سازمان خود انتخاب کنید

این معمولاً موردی است که باید به آن بپردازیم و یا به مرحله‌ای برویم. این با توجه به اندازه اجرای شما و ظرفیت سازمانهای شما و امکان تغییر آنها تعیین می‌شود. مانند هر راه‌حل جدید فناوری، خوب است با اثبات مفهوم (POC) در یک بخش از سازمان خود شروع کنید. شاید به سادگیه ثبت یک تیکت در سرویس IT در ابزار جدید ITSM باشد. از POC و یا از یک راهبر برای تأیید تنظیمات انتخاب شده یا اجازه بروزرسانی و تغییر در ابزار ITSM قبل از اجرای برنامه در کل سازمان، استفاده کنید.

4- فراموش نکنید که مکانیزم‌ها را برای اندازه‌گیری موفقیت‌های خود تنظیم کنید

سازمان شما باید با دانستن اینکه چرا ابزار جدید ITSM را اجرا می‌کند، شروع کند. این دانش باید فاکتورهای مهم موفقیت (CSFs) و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای شما در نظر بگیرد تا در مورد موفقیت قضاوت کنند. برای نشان دادن موفقیت، ایجاد نظارت بر روی فرآیندهای (یا عملکردهای) شما بسیار مهم است.

برای عملکرد بهتر در مواردی که اهمیت بالایی برای سازمان شما دارد، باید مکانیزمی وجود داشته باشد. مکانیزم‌هایی مانند:

کل هزینه‌های تیم پشتیبانی

خرابی سرویس‌های کلیدی IT

میزان تیکت‌های انباشته شده

سطح رضایت مشتری و کاربر.

5- باید تمرکز خود را در اجرای پروژه به صورت نامحدود حفظ کنید

پایان پروژه اجرای ابزار ITSM، برخی از جشن‌ها و شادی‌ها را کاملاً توجیه می‌کند اما این فقط آغاز یک برنامه بهبود ITSM است. تمام اقدامات به توافق رسیده هنوز هدفهایی هستند که می‌توانند با گذشت زمان دوباره بهبود یابند. ابزار ITSM همچنین به احتمال زیاد توانایی‌های بیشتری را نسبت به آنچه در ابتدا پیاده‌سازی شده است در دسترس خواهد داشت. بنابراین، باید با بازگشت به حلقه چرا، چگونه و چه‌زمانی با ذینفعان تصمیم بگیرید و حتی از مزایای سرمایه گذاری در ابزار جدید ITSM، سود بیشتری را به تجارت خود ‌دهید.

بنابراین، این پنج نکته فوق، برای برنامه‌ریزی و اجرای ابزار ITSM نیاز است. از نظر شما چه نکات دیگری احتیاج است؟ لطفا در بخش نظرات، ما را در جریان بگذارید.

برای مطالعه مقالات بیشتر می‌توانید به سایت گامادسک و بخش مقالات مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گامادسک

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing بود و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد. این ایده که نرم‌افزار مدیریت درخواستی که برای خودمان و رفع مشکل خودمان تولید کرده بودیم، توانسته بود در یکی از بانکهای کشور آن هم در سراسر کشور و در سطح شعب راه‌اندازی گردد، انرژی دوچندانی به ما برای ادامه راه داد. البته در این راه پر پیچ و خم حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم و ایمان داریم که مسیر کارآفرینی بجز پیمودن این راه دشوار اما زیبا نیست. در این مسیر است که ما رشد می‌کنیم و اعتقاد داریم که این هنوز اول راه است…

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]