اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904234426914713

محافظت از پوست

چرا باید از پوستمان محافظت کنیم

کد: 139904234426914713

https://bit.ly/2OAxV2b

، اهواز , (اخبار رسمی): داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارد و آرزوی هر فردی است. اما این آرزو خیلی هم دور از ذهن نیست و با داشتن یک برنامه روتین روزانه مراقبت از پوست به صورت منظم می‌توانید به هدف خود محافظت از پوست دست پیدا کنید.

چرا باید از پوستمون محافظت کنیم
چرا باید از پوستمان محافظت کنیم

درهر سنی که باشید و هر نوع پوستی که داشته باشید، سالم بودن پوست اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. و حتما باید از پوست محافظت کنید.

محافظت از پوست و زیبا نه تنها برای داشتن ظاهر خوب، بلکه برای عملکرد حفاظتی پوست نیز دارای اهمیت زیادی است.

داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره دارد و آرزوی هر فردی است. اما این آرزو خیلی هم دور از ذهن نیست و با داشتن یک برنامه روتین روزانه مراقبت از پوست به صورت منظم می‌توانید به هدف خود محافظت از پوست دست پیدا کنید.

محافظت از پوست و مو برای زنان بسیار مهم است. آنها وقت زیادی را در طول روز و حتی شب به زیبایی ظاهری خود اختصاص می دهند. اما مسئله مهم این است که ما به پیشگیری فکر کنیم که هزینه کمتری نسبت به درمان دارد یعنی اگر راه های پیشگیری را در پیش بگیریم و از محافظت از پوست و موی خود کنیم، نیازی به درمان های پرهزینه نخواهیم داشت.

داشتن یک پوست سالم و زیبا، در نتیجه چند عادت سالم به وجود می‌آید، به همین دلیل نیز در وهله اول باید عادت‌های سالم را بشناسیم. مثلا ممکن است بسیاری از زنان عادت‌های زیادی در زمینه محافظت از پوست خود داشته باشند، اما این عادت‌ها اشتباه بوده و بیشتر از آنکه باعث سلامت پوست آنها شوند، باعث تخریب پوست شان بشوند.

محافظت از پوست به صورت روزانه بسیار در سلامت و جلوگیری از پیری پوست اثر می گذارد. در بسیاری از جوامع به عنوان مثال فرهنگ مراقبت از دندان ها به دلیل غذا خوردن با آن ها جا افتاده است. اکثراٌ افراد روزانه حداقل یک بار دندان هایشان را مسواک می زنند. اما فرهنگ مراقبت پوست به صورت روزانه هنوز در بین مردم کشور ما و برخی کشورهای دیگر به درستی پذیرش نشده است. به همین دلیل افراد در سنین پایین، قبل از 40 سالگی نیز دچار پیری و عارضه های پوستی شدید می شوند.

چرا باید از پوستمان محافظت کنیم
در محافظت از پوست به صورت روزانه فاکتورهای زیر حائز اهمیت است:
برای محافظت از پوست استفاده از پاک کننده مناسب نوع پوست (صبح و شب)
برای محافظت از پوست استفاده از یک ضد آفتاب مناسب و مرغوب
برای محافظت از پوست استفاده از آبرسان قوی
برای محافظت از پوست استفاده از کرم دور چشم برای سنین 20 و 25 سال به بالا(بستگی به نوع پوست نیز دارد. در بعضی افراد نیاز است از سنین پایین تر استفاده شود.)

برای برای محافظت از پوست و پیر نشدن پوست مهم ترین عامل استفاده از ضد آفتاب است، اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند باعث تخریب لایه کلاژن پوست، ایجاد چین و چروک، ایجاد لک های قهوه ای رنگ پوستی و البته سرطان پوست گردد. برای این منظور و محافظت از پوست باید با کرم و لوسیون ضدآفتاب با SPF حداقل ۱۵ و یا بیشتر، نقاطی از پوست مانند صورت، گردن و دستها را که معمولا در معرض نور آفتاب هستند، محافظت کرد. قدرت محافظتی ضد آفتاب ها معمولا پس از سه تا چهار ساعت کاهش می یابد. پس برای محافظت از پوست اگر مثلا صبح زود ضدآفتاب را به کار برده اید و از منزل خارج شده اید، اگر در هنگام ظهر در معرض نور آفتاب قرار می گیرید، باید ضدآفتاب را دوباره به کار ببرید. توجه داشته باشید که قوی ترین زمان تابش نور آفتاب در طول روز بین ساعت ده صبح تا چهار بعدازظهر است. از این رو تجدید ضدآفتاب در هنگام ظهر اهمیت دوچندان پیدا می کند.

برای محافظت از پوست با پوست خود با ملایمت رفتار کنید:

برای شستشوی روزانه پوست از آب بسیار داغ استفاده نکنید. حمام کردن طولانی، استفاده از آب بسیار داغ و استفاده از صابون ها و شوینده های بسیار قوی باعث برداشته شدن چربی طبیعی پوست و خشکی پوست می گردند. از آب گرم و شوینده های ملایم برای شستشوی پوست استفاده نمایید. برای محافظت از پوست اگر پوست شما خشک است، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. برای صبح و پیش از خروج از خانه از یک مرطوب کننده دارای ضدآفتاب استفاده نمایید. صورت و بدن خود را پس از شستشو و استحمام بیش از حد خشک نکنید. اجازه دهید کمی رطوبت روی پوست باقی بماند.

به یاد داشته باشید گرایش پوست به خشکی به عوامل ژنتیکی بسیاری وابسته است که اغلب قابل کنترل نیستند اما عوامل محیطی تقریبا همیشه منجر به خشکی شدید می‌شوند. پس عوامل محیطی که خشکی پوست را بدتر می‌کند به حداقل برسانید.

دما و رطوبت پایین از عوامل اصلی هستند که سرعت خشکی پوست را افزایش می‌دهد. اگرچه ما نمی‌توانیم آب و هوا را کنترل کنیم، پوشش کامل می‌تواند از پوست شما محافظت کند.

اگر پوست‌تان به شدت خشک است، برای محافظت از پوست مرطوب‌کننده غلیظ‌تری را انتخاب کنید. این موضوع مخصوصا اگر دچار اگزما هستید باید مورد توجه قرار گیرد.

برای محافظت از پوست و کسب بهترین نتایج، پوست خود را به طور منظم با استفاده از کرم مرطوب‌کننده، مرطوب کنید.

اگر پوست‌تان چرب است، برای محافظت از پوست همواره می‌توانید از مرطوب‌کننده‌هایی بر پایه آب برای صورت‌تان و از مرطوب‌کننده‌هایی بر پایه روغن برای سایر نقاط خشک پوست مانند زانوها، دست ها و آرنج‌تان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که باید روی برچسب این محصولات، عبارت «بدون چربی» درج شده باشد و در فهرست ترکیبات تشکیل‌دهنده آن، آب اولین ماده باشد.

کاروتینوید‌ها برای محافظت از پوست در برابر نور مضر آفتاب محافظت می ‌کنند. شلغم، سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج و کدو منابع سرشار از ویتامین A هستند.

غذا‌های سرشار از ویتامین C مثل تمام انواع میوه‌ ها، مخصوصاً توت فرنگی، گل کلم و فلفل قرمز موجب می‌ شوند تا پوست جوان تر به نظر آید. ویتامین C وظیفه تولید کلاژن در بدن که مسئول استحکام پوست است را به عهده دارد؛ بنابراین به خوبی درک می‌ کنید که کمبود ویتامین C در رژیم غذایی به ایجاد چروک پوست حتی در سنین جوانی منجر خواهد شد.

نوشیدن آب فراوان به اعتقاد بسیاری از افراد صرفا مخصوص به زمان گرما، تعریق زیاد و تشنگی است. اما شاید برایتان عجیب باشد که در فصل زمستان نیز بدن شما تقریبا به همان میزان به آب نیاز دارد. در واقع اگر می‌خواهید محافظت از پوست بدن یا چهره شده همواره شاداب و سلامت باشد، نوشیدن آب و رساندن رطوبت از این طریق یکی از واجبات است.

علاوه بر نوشیدن آب، باید دقت کنید که داشتن رژیم غذایی مناسب شامل مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای محافظت از پوست و مو، به جلوگیری از اکثر مشکلات پوستی رایج در این فصل کمک شایانی می‌کند. مصرف این مواد باعث می‌شود تا پوست شما ساختار مستحکم و در عین حال انعطاف‌پذیرتری پیدا نموده و در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد این سه ماه مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد.

#منبع خبری: فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

چرا باید از پوستمون محافظت کنیم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ دارای نماد اعتماد و دارای درگاه معتبر بانکی میباشد، هدف از ایجاد این سایت کمک به سلامتی پوست شماست و به راحتی شما میتوانید محصولات پوستی خود را از برندهای کاملا معتبر تهیه کنید. نگار بیوتی شاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی