اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911224910714713

چگونگی مراقبت‌های پوستی در زمستان

کد: 139911224910714713

https://bit.ly/2Zfcn0m

، اهواز , (اخبار رسمی): در فصل سرما، پوست شما دچار خشکی و ترک های پوستی یا پوسته پوسته می شود. مراقبت های پوستی در زمستان، بسیار با اهمیت است و باید مواردی زیادی را در نظر گرفت.

چگونگی مراقبت های پوستی در زمستان
مراقبت های پوستی

با شروع فصل سرما، و وزش باد، احساس خشکی در پوست بیشتر می شود، و اکثر افراد از خشکی پوست شکایت دارند. در فصل زمستان با اینکه بارش برف و باران  را داریم،  اما از رطوبت موجود در هوا کم می شود، به همین علت است که، افراد دچار خطوط عمیق در پوست و پوسته پوسته شدن می شوند. در هوای سرد، اکثر افراد مایعات کمتری می خورند، و احساس تشنگی ندارند،  همین موضوع باعث از بین رفتن هیدراتاسیون سلولی پوست می شود.  بسیاری از افراد در لب ها و دست های خود دچار خشکی می شوند که، بسیار عذاب آور است.به همین علت در زمستان، شفافیت و رطوبت پوست، کم می شود، و پوست دچار چروک و یا گاهی این چروک ها ماندگار می شوند. بنابراین مراقبت های پوستی در زمستان بسیار با اهمیت می باشد.

راه های مراقبت های پوستی در زمستان

برای مراقبت های پوستی در زمستان، چندین عادت  اشتباه که شما در فصل زمستان انجام می دهید، وجود دارد. آنها را برایتان شرح می دهیم:

مرطوب کننده ای که شما در فصل بهار و تابستان خریده اید، و استفاده میکردید را،  همچنان در فصل زمستان از آن به پوست خود می زنید. اما این را بدانید کرم های مرطوب کننده در فصل زمستان، باید بسیار سنگین تر باشد. و حاوی روغن های طبیعی مانند باتر، روغن زیتون، گلیسیرین، روغن های معدنی، لانولین و بسیاری از موارد دیگر باشد.

بعد از استحمام، سریعا از مرطوب کننده استفاده کنید. چون بعد از حمام، پوست شما هنوز مرطوب است تا رطوبت خودش را از دست نداده، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

برای شستن دست و صورت خود در زمستان، از شوینده هایی استفاده میکنید که، در فصل تابستان استفاده می کردید. اما شما در زمستان، باید از محصولاتی که PH قلیایی کمتری دارند، استفاده کنید. و از محصولاتی که دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشند، استفاده کنید.

از رسیدگی به لب های خود در زمستان غافل می شوید. اما در زمستان لب های شما، بیشتر دچار ترک و خشکی می شوند. یکی از مراقبت های پوستی در زمستان، رسیدگی به لب ها می باشد. حتما از ویتامینه های لب که، خاصیت مرطوب کنندگی دارند استفاده کنید

در زمستان، از استفاده ضد آفتاب غافل می شوید. ولی این را بدانید، شدت پرتو فرابنفش در زمستان هم، بسیار مخرب است. زمانی که برف روی زمین باشد، می تواند شدت پرتو فرابنفش را افزایش دهد، و شما دچار آفتاب سوختگی شوید. پس در زمستان هم، سعی کنید، از ضدآفتاب با حداقل 30  SPF  استفاده کنید.

استفاده بی اندازه و بی مورد از لایه بردارها، باعث ضعیف شدن پوست می شود. و در نهایت پوست شما دچار پیری زودرس می گردد. زمانی که شما  پوست خود را خیلی زیاد، لایه برداری می کنید، دیگر مقاومتی نسبت به سوختگی و باکتری ندارد.

نکات مراقبت از پوست در هوای سرد

کسانی که دارای پوست مختلط هستند، و قسمت پیشانی و چانه و بینی دارای چربی است. باید در این قسمت ها از مرطوب کننده سبک تر استفاده شود. و برای قسمت های گونه و جاهایی که خشک تر می باشند، از مرطوب کننده غلیظ تر استفاده کنند.

برای استفاده از وازلین یا ویتامین A و E بر روی لب ها می توانید، قبل از چرب کردن، با آب خنک لب ها را مرطوب کنید، تا اثر آن بیشتر شود.

اما کسانی هستند که دارای پوست حساس می باشند و به آسانی تحریک پذیر هستند. سرما در زمستان، باعث باعث  خشک و قرمز شدن و یا حتی کبود شدن پوست می شود. این گونه افراد برای استفاده از مرطوب کننده باید از نوع بدون عطر آن استفاده کنند. حتی محصولاتی برای شستن صورت و پاک کننده ها را نیز از نوع بدون کف و بدون فوم را بزنند.

افرادی که دارای بیماری اگزما هستند، نیازمند مراقبت های پوستی در زمستان می باشند. چون در زمستان پوست به طور مرتب مرطوب و چرب نیست. پس سعی کنید دوش های کوتاه و با آب ولرم بگیرید . پس از حمام بلافاصله از مرطوب کننده ها استفاده کنید

یکی از مراقبت های پوستی در زمستان، که پوست شما را از درون  نرم و منعطف می کند، استفاده از مواد غذایی حاوی چربی طبیعی می باشد.

نتیجه گیری:

  • برای اینکه پوست شما در فصل سرما دچار خشکی نشود، موارد زیر را رعایت کنید:
  • استفاده از ویتامین ها را فراموش نکنید. مصرف ویتامین E و C و حتی مصرف مولتی ویتامین بسیار تاثیر گذار می باشد.
  • اگر احساس سوزش یا خشکی در پوست خود کردید، حتما سعی کنید از سرم های آبرسان استفاده کنید.
  • هوای خانه را تا 20 درجه سانتی گراد نگه دارید، چون گرمای زیاد باعث کاهش رطوبت بدن و پوست می شود.
  • اگر دچار اگزمای پوستی هستید، بعد از حمام با آب ولرم، حتما از لوسیون ها استفاده کنید، و بدن خود را مرطوب نگه دارید.
  • برای مصرف روزانه، اگر آبرسان یا لوسیون در دسترس ندارید، از مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، یا حتی کره، روغن آووکادو، و روغن ویتامین E استفاده کنید..

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ دارای نماد اعتماد و دارای درگاه معتبر بانکی میباشد، هدف از ایجاد این سایت کمک به سلامتی پوست شماست و به راحتی شما میتوانید محصولات پوستی خود را از برندهای کاملا معتبر تهیه کنید. نگار بیوتی شاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی