اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003175167414713

روش های ساده و معجزه آسا برای مراقبت از پوست های چرب

کد: 140003175167414713

https://bit.ly/2T7BH8K

، اهواز , (اخبار رسمی): پوست چرب به پوستی گفته می شود که مقدار زیادی چربی تولید می کند. چربی پوست عوامل متعددی دارد که مهم ترین آن ها ژنتیک، عدم تعادل هورمونی، استفاده از دارو های نا مناسب، استرس و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی می باشد.

وش های ساده و معجزه آسا برای مراقبت از پوست های چرب
مراقبت از پوست چرب

پوست جزو مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن می باشد که مراقبت و نگهداری از آن جزو واجبات می باشد. برای اینکه از پوست خود مراقبت کنید باید به صورت روزانه یا دوره ای از محصولات متنوع استفاده نمایید و هوای پوست خودتان را داشته باشید. با مراقبت از پوست خود می توانید مشکلات پوستی را برطرف کرده و پوستی شاداب و زیبا را به خودتان هدیه کنید. در ادامه این مقاله به بررسی پوست چرب و روتین روزانه مراقبت از آن خواهیم پرداخت.

از کجا بفهمیم پوست چرب داریم؟

پوست چرب به پوستی گفته می شود که مقدار زیادی چربی تولید می کند. چربی پوست عوامل متعددی دارد که مهم ترین آن ها ژنتیک، عدم تعادل هورمونی، استفاده از دارو های نا مناسب، استرس و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی می باشد. اگر پوستی دارید که منافذ پوستی بزرگ و قابل مشاهده دارد، پوست تان براق است، جوش های سر سیاه و آکنه دارید باید بگوییم که شما دارای پوست چرب هستید. افرادی که دارای پوست چرب هستند معمولا پوست بسیار درخشانی دارند بنابراین برای اینکه این درخشندگی را کاهش بدهند مجبور می شوند که پوست خود را به دفعات مکرر بشویند.

روتین روزانه مراقبت از پوست چرب

داشتن پوست چرب مشکلات خاص مخصوص به خود را دارد و افرادی که با پوست چرب مواجه اند همیشه در پی این هستند که این مشکل را برطرف کنند. برای اینکار نیاز نیست خودتان را به آب و آتش بیندازید یا دنبال معجزه باشید. چرا که با روتین روزانه مراقبت از پوست و رعایت یک سری از دستور العمل ها به این دستاورد خواهید رسید. در ادامه به معرفی روتین مراقبتی از پوست چرب می پردازیم.

1- استفاده از پاک کننده های صورت برای شستشو

همه پوست ها چه خشک، چه معمولی و چه چرب نیاز به شستشو دارند. برای اینکه بتوانید پوست تان را از آرایش و آلودگی ها پاک کنید احتیاج به پاک کننده ها دارید. با استفاده از پاک کننده های مفید و موثر برای پوست های چرب می توانید آلودگی های پوست خود را از بین ببرید و پوستی شاداب و جذاب داشته باشید. بهتر است این عمل شستشو به صورت روزانه انجام شود تا بتوانید زود تر به نتیجه دلخواه خود برسید.

2- استفاده از ژل شستشوی صورت

معمولا با استفاده از پاک کننده های صورت، آلودگی ها و آرایش ها از بین می روند. اما اگر می خواهید که کاملا مطئن شوید می توانید از ژل شستشوی صورت استفاده نمایید تا پوستی کاملا صاف و بدون آلودگی داشته باشید. با استفاده از ژل های شسشتوی صورت مخصوص پوست های چرب علاوه بر اینکه رطوبت مورد نیاز پوست تان تامیین می شود، پوست تان دچار خشکی نیز نخواهد شد.

3- استفاده از تونر

تونر نیز جزو مواردی است که در زیبایی و حفظ رطوبت پوست نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در داخل تونر ها از عصاره گیاهان مقوی و اسانس های مختلف استفاده می شود که ترکیب آن ها کمک می کند بتوانید پوست خودتان را به راحتی پاکسازی نمایید. تونر وظیفه رساندن رطوبت به سلول ها و همچنین جذب چربی اضافی را برعهده دارد. بنابراین بهتر است تونر ها را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید و به صورت مرتب از آن ها استفاده نمایید.

4- استفاده از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب

اگر پوست رطوبت مورد نیاز خود را جذب نکند با مشکلات زیادی مواجه می شود و طراوات و شادابی خود را از دست خواهد داد. بنابراین برای اینکه فرآیند رطوبت رسانی پوست را انجام دهید استفاده از کرم های مرطوب کننده بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب به کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می کنند و از ایجاد چربی بیش از حد و براق شدن پوست جلوگیری می کنند.

5- استفاده از ضد آفتاب

همه ما شنیده ایم که نور خورشید سرشار از ویتامین D می باشد و برای بدن مفید می باشد. اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکلاتی جانبی زیادی را برای پوست به ارمغان می اورد. اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفته باشید به مرور زمان شاهد قرمزی و التهاب پوست و همچنین افتادگی پوست تان خواهید بود. استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه نور خورشید محافظت می کند و از آسیب دیدن پوست تان جلوگیری می کند. در کنار استفاده از کرم های ضد آفتاب باید اهمیت زیادی برای پوست چرب تان قائل باشید. برای مراقبت بیشتر و بهتر از پوست تان می توانید علاوه بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، مصرف گریپ فروت، خیار، موز، آووکادو، اسفناج، پرتقال و لیمو را در برنامه مراقبتی خودتان لحاظ کنید.

جمع بندی

در این مقاله پوست چرب و ویژگی های افرادی که پوست چرب دارند را مقایسه کردیم. همچنین روش های مراقبت و نگهداری از پوست چرب را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. به کمک این روتین روزانه می توانید به خوبی از پوست چرب خودتان نگهداری کنید و مشکلات پوستی به دست آمده را برطرف کنید. این کار زمانی عملی می شود که شما طبق برنامه عمل کنید و با استفاده از محصولات موثر و فوق العاده برای رفع مشکلات پوستی تان قدم بردارید و پوستی لطیف و زیبا را برای خودتان به ارمغان بیاورید. اگر شما هم پوست چربی دارید و محصولاتی را برای درمان پوست تان استفاده می کنید.

خوشحال می شویم با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذراید.

برای خرید محصولات مراقبت از پوست و مو میتوانید از طریق این (لینک) وارد شوید و از فروشگاه ما خرید خود را ثبت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ دارای نماد اعتماد و دارای درگاه معتبر بانکی میباشد، هدف از ایجاد این سایت کمک به سلامتی پوست شماست و به راحتی شما میتوانید محصولات پوستی خود را از برندهای کاملا معتبر تهیه کنید. نگار بیوتی شاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی