اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904294437412920

نراق، شهر شهاب سنگ های فضایی

کد: 139904294437412920

https://bit.ly/2WGN7zb

، (اخبار رسمی): یکی از جاذبه های گردشگری در مرکز کشور، شهر نراق می باشد. این شهر دارای بسیاری از آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی می باشد که همین امر موجب شده تا هرساله گردشگران زیادی این شهر را برای گذراندن اوقات فراغت خود برگزینند.

نراق، شهر شهاب سنگ های فضایی
نراق، شهر شهاب سنگ های فضایی

یکی از جاذبه های گردشگری در مرکز کشور، شهر نراق می باشد. این شهر دارای بسیاری از آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی می باشد که همین امر موجب شده تا هرساله گردشگران زیادی این شهر را برای گذراندن اوقات فراغت خود برگزینند.

معرفی شهر نراق

نراق شهری است که درنزدیکی شهر دلیجان استان مرکزی قرار گرفته است. این شهر کهن با دیدنی های زیادی که دارد میزبان بسیاری از گردشگران می باشد. از سال 1339 با تاسیس شهرداری و از نظر تقسیمات کشوری، شهر محسوب می شود. این شهر زیبا از شمال به کوه ال و از جنوب به روستای سینقان راه دارد. یکی از شاهکارهای معماری دوره قاجار آب انبارهای شهر نراق می باشد که در هر سه محله این شهر دیده می شود. همچنین شهر نراق را شهر آسیاب ها می نامند چرا که در قدیم 15 آسیاب آبی را دارا بوده است.

شهر بادگیر ها

نراق نیز به شهر بادگیر ها هم معروف است چرا که 3 جریان عمده باغ در نراق وجود دارد. باد قم که سرد و خشک است ، باد کاشی که گرم است و باد اصفهان که در فصل های بهار، پاییز و زمستان از جنوب نراق می وزد و باعث بارندگی نیز می شود.

دلیل نامگذاری نراق

برخی معتقدند که نام نراق در ابتدا نراک به معنای شهر جاویدان بوده است.

برخی دیگر نیز در این باورند ابتدا نر عراق به معنای بلندی عراق بوده است و بعد ها به نرآق یا نراق معروف شده است.

عده ای هم اعتقاد دارند که ابتدا نر آق بوده است به معنای بلندی که از دور سفید می زند.

جاذبه های تاریخی شهر نراق

مسجد جامع

این مسجد توسط حاج علی محمد نراقی، ساخته شده است. این شخص یکی از تجار متدین شهر می باشد. همچنین سبک معماری این مسجد نیز به دوران قاجار بر میگردد. این مسجد نیز در سال 1379 به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

آب انبار

یکی از زیباترین و سالم ترین آب انبارهای شهر نراق می باشد که به موزه آب نیز تبدیل شده است. استان مرکزی نیز دارای آب انبار های فراوانی است که این آب انبار قدیمی با زیبایی خاص خودش چشم هربیننده ای را به خود جذب می کند.

بازار نراق

این بازار اصلی ترین دلیل بر رونق کسب و تجارت در نراق است. این جاذبه گردشگری دارای قدمتی بیش از 150 ساله است. موسس این مکان تاریخی، محمد نراقی می باشد که در عهد قاجار از مقام و منزلت بالایی برخوردار بوده است. طول تقریبی این بازار 200 متر است و مصالحی که در این بنا به کارفته است آجر، سنگ و نیز خشت می باشد.

غار چال نخجیر

یکی از زیبا ترین جلوه های طبیعت را می توان در غار ها مشاهده کرد. غارها جایی هستند که خداوند یکتا در دل کوه ها و صخره ها با نقش های بی نظیری آفریده است. غار چال نخجیر یکی از این آثار هنرمندانه می باشد که هرساله پذیرای بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان است.

این غار یکی از زیباترین غار های نه تنها ایران بلکه در جهان می باشد. این غار حیرت انگیز دراستان مرکزی ودر 11 کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان در دامنه های کوهی قرار گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی