اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904314446914713

کدام محصول (آبرسان یا مرطوب کننده) برای پوست شما مناسب است؟

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

کد: 139904314446914713

https://bit.ly/30IEntq

، اهواز , (اخبار رسمی): آبرسان تفاوت بسیار عمده ای با مرطوب نگه داشتن پوست دارد و برای هر کدام محصولات جداگانه ای در نظر گرفته شده است و بهتر است که قبل از خرید این نوع محصولات کارایی آن را بدانید و با توجه به نیاز پوست خود اقدام به خرید آبرسان یا مرطوب کننده کنید.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسا
تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

یکی از عوملی که باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود رساندن رطوبت کافی به پوست می باشد

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان ، یکی از عوملی که باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود رساندن رطوبت کافی به پوست می باشد ، که اغلب به اشتباه، کارکرد آنرا با آبرسان پوست یکسان می دانند، اما آبرسان تفاوت بسیار عمده ای با مرطوب نگه داشتن پوست دارد و برای هر کدام محصولات جداگانه ای در نظر گرفته شده است و بهتر است که قبل از خرید این نوع محصولات کارایی آن را بدانید و با توجه به نیاز پوست خود اقدام به خرید آبرسان یا مرطوب کننده کنید.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده :

مرطوب کننده ها موادی با پایه روغنی هستند که مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین و روغن های معدنی و همچنین امولینت‌ هایی چون استرها و روغن های گیاهی در برمی‌گیرند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شود. آنها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت پوست نقش مهمی دارند.

مواد تشکیل دهنده آبرسان :

آبرسان ها موادی تحت عنوان humectants (هموکتانت یا جاذب الرطوبه) همانند گلیسیرین و هیالورونیک اسیدها هستند که آب را از هوا یا پوست شما جذب می‌کنند و بر روی پوست نگاه می‌دارند.

خواندن و داشتن اطلاعات در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات و تشخیص این مواد بسیار اهمیت دارد، چراکه، مکانیسم عمل متفاوتی دارند. بنابراین، نمونه‌ای را که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند پوست شما را سالم‌تر و شاداب تر کند یا اینکه سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.

درست است که هدف نهایی هیدراته کردن (آبرسانی) پوست است، اما انتخاب بهترین ماده رطوبت رسان کاملا به نوع و جنس پوست شما بستگی دارد.

کدام محصول (آبرسان یا مرطوب کننده) برای پوست شما مناسب است؟

شاید تعداد زیاد روغن‌ها و کرم‌ها در انتخاب آبرسان یا مرطوب کننده باعث سردرگمی و گراهی شما شود. اما نگران نباشید، کارکرد همه آن‌ها یکی است. تمام این محصولات دارای ترکیبات پوشاننده، نرم کننده و جاذب رطوبت هستند.

به همین دلیل هم نقش مرطوب کننده و هم آبرسان را دارند. از طرفی فرم محصول (اعم از کرم، ژل، بالم و روغن) تاثیری بر عملکرد و فرمولاسیون آن نداشته و تنها حس شما را در استفاده از محصول عوض می‌کند.

روی لیبل محصولات را حتما بخوانید. گاهی اوقات پوست شما فقط به یک مرطوب کننده یا یک آبرسان نیاز دارد، نه هر دوی آنها. با دانستن اینکه دقیقا چه روشی برای تأمین آب مورد نیاز پوست‌تان مطلوب است، می‌توانید بهترین کار را برای آبرسانی پوست خود انجام دهید.

مهم ترین نکته در استفاده از این دو محصول این است که باید تشخیص دهید نوع پوست خشکه و یا اینکه آب از دست داده و یا به اصلاح دقیق تر  دِهیدراته (dehydrated) شده؟!

پوست دِهیدراته با اینکه روغن در سطح پوست تولید شده اما معمولا ظاهر خشکی دارد و این به معنی از دست دادن آب در پوست است ،در حالی که نوع پوست خشک، پوسته پوسته میشود! البته به یاد داشته باشید که پوست همزمان میتواند دِهیدراته و خشک هم باشد!

پوست خشک یکی از انواع پوست است که فرد با آن متولد میشود ولی دهیدراته بودن پوست یک وضعیت پوستی است که هر کسی با هر نوع پوستی میتواند تجربه اش کند.

پوست خشک چربی یا همان سبیوم کمتری را در خود تولید میکند پوست دهیدراته پوستیِ که کمبود آب دارد وحتی پوست های چرب و مختلط هم دچارش میشود. اگر دارای پوستی دِهیدراته هستید حتما باید از کرم آبرسان استفاده کنید تا آب مورد نیاز پوست تامین بشود و برای از بین بردن حالت خشکی و پوسته پوسته شدن پوستتان هم باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. ظاهر پوست خشک و دهیدراته  شبیه هم هستند و بخاطر همین است که بعضی ها فکر میکنند پوستشان خشک شده است در حالی که قبلا چرب یا مختلط بوده  است. پوست کم آب یا دهیدراته کدر بنظر میرسد و شادابی لازم را در خود ندارد

پوست کم آب دچار:

  •     قرمزی
  •     حساسیت و التهابات پوستی
  •     زبری پوست
  •     احساس کشیدگی و ناراحتی در پوست
  •     پوسته پوسته شدن
  •     لک
  •     تیرگی
  •     چین و چروک
  •     آکنه در افراد بزرگسال

اگر بخواهید کمی تخصصی تر به محصولی که میخرید توجه کنید، باید نگاهی به لیست ترکیبات آن بیندازید. موادی که بصورت واقعی به پوست آبرسانی میکنند، بطور معمول به شرح زیر است:

  •     هیالورونیک اسید
  •     اوره
  •     نیاسین آمید
  •     گلیسیرین
  •     ویتامین B3
  •     ویتامین E

مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب :

بسیاری از افرادی که به آکنه مبتلا هستند و پوستی چرب دارند گمان می‌کنند استفاده از مرطوب‌کننده، پوست آنها را چرب‌تر کرده و باعث جوش‌های بیشتری می‌شود. این موضوع کاملا نادرست است! در واقع، استفاده از مرطوب کننده مناسب، جوش زدن و براقی پوست را کاهش می‌دهد.

اگر پوست شما چرب است، از آبرسان و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که بر پایه آب هستند. همواره به خاطر داشته باشید که چرب بودن پوست‌تان دلیلی بر این ادعا نیست که پوست شما آب کافی دارد. همچنین بی آبی می‌تواند چربی پوست شما را تشدید کند.

بیشتر افرادی که پوستی چرب دارند، عملکرد سد دفاعی (Skin barrier) پوست‌ آن ها ضعیف است ، یعنی پوست‌ آنها به سختی می‌تواند رطوبت را در خود حفظ کند. زمانی‌که پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد، بی آب می‌شود و این بی آبی در پوست باعث می‌شود پوست برای جبران آن، چربی بیشتری تولید کند. این فرآیند یک چرخه معیوب برای پوست است و برای رهایی از آن باید رطوبت و آب کافی و مورد نیاز را به پوست خود برسانید.

آبرسان و یا مرطوب‌کننده‌ پوست چرب بهتر است بر پایه آب و غیرکومدون زا (جوش های زیر پوستی) باشند. این محصولات سبک هستند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند.

حالا که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را می‌دانید، اگر می‌پرسید «باید آبرسان را انتخاب کنم یا مرطوب کننده؟»، باید اشاره کنیم که قضاوت نهایی زمانی صورت می‌پذیرد که دریابید کدام یک از آنها آب پوست را برای شما حفظ می‌کنند.

استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده؟ جواب درست این است: استفاده از هر دوی آنها.

همانطور که پیش از این بیان شد، همه چیز بستگی به نوع پوست شما دارد و یک کرم معمولی هم می‌تواند هر دو کار را بر پوست شما اعمال کند. با وجود این، اگر شما از جمله افردای هستید که برای مراقبت از پوست خود تمایل دارند از محصولاتی استفاده کنند که حاوی فقط یک ماده مؤثره (active ingredient) باشد و مراقبت از پوست خود را در چندین و چند مرحله انجام می‌دهند، ممکن است انتخاب یک کرم معمولی برای پوست شما مشکل زا باشد.

با توجه به توضیحات داده شده شما می‌توانید به طور همزمان از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

اما روال منطقی استفاده از آبرسان‌ها و سپس مرطوب کننده‌ها برای به دام انداختن رطوبت رسیده به پوست است. البته همیشه انتخاب کرمی که هر دو کار را انجام دهد، بهترین انتخاب برای پوست شما محسوب می‌شود. به شرط اینکه شما نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و کرم انتخابی، مناسب پوست ( خشک، معمولی، چرب و حساس ) شما باشد.

شما به راحتی میتوانید محصولات پوستی خود را برای تفاوت مرطوب کننده و آبرسان به دقت تمام از فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ

فروشگاه اینترنتی نگار بیوتی شاپ دارای نماد اعتماد و دارای درگاه معتبر بانکی میباشد، هدف از ایجاد این سایت کمک به سلامتی پوست شماست و به راحتی شما میتوانید محصولات پوستی خود را از برندهای کاملا معتبر تهیه کنید. نگار بیوتی شاپ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی