اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905014450712920

شهر گردشگری رینه مرکز آب گرم مازنداران

کد: 139905014450712920

https://bit.ly/30uEOHK

، (اخبار رسمی): شهر گردشگری رینه ، شهر کوچک کوهستانی از توابع لاریجان در مازندران است که در دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی قله مرتفع دماوند واقع شده است. رینه حال و هوای روستاهای ییلاقی را دارد که خیلی از مسافران بدلیل طبیعت زیبا، چشمه های آبگرم به آن سفر می‌کنند.

شهر گردشگری رینه مرکز آب گرم مازنداران
شهر گردشگری رینه مرکز آب گرم مازنداران

شهر گردشگری رینه ، شهر کوچک کوهستانی از توابع لاریجان در مازندران است که در دامنه‌های جنوب و جنوب شرقی قله مرتفع دماوند واقع شده است. رینه حال و هوای روستاهای ییلاقی را دارد که خیلی از مسافران بدلیل طبیعت زیبا، چشمه های آبگرم به آن سفر می‌کنند , کسانی که اهل کوهنوردی هستند، می‌توانند از این منطقه به قله دماوند از جبهه جنوبی صعود کنند.

در ادامه با معرفی منطقه گردشگری رینه در وبلاگ های هتل همراه ما باشید.

راه دسترسی به رینه

شهر گردشگری رینه در استان مازندران، ۹۰ کیلومتری شهرستان آمل در بخش لاریجان قرار دارد که گاه رینه، لاریجان نامیده می‌شود.

از نزدیک‌ترین مناطق به شهر گردشگری رینه، شهر پلور در غرب به فاصله ۲۱ کیلومتری و روستای آبگرم در فاصله ۶ کیلومتری از آن است.

۱۰۸ کیلومتر از تهران تا مقصد راه است و از جاده‌ هراز می‌گذرد. البته اول باید از پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گذشته و بعد امام‌زاده هاشم و پلور را پشت سر گذاشته و به آب اسک می رسیم. ۳کیلومتر جلوتر تابلوی راهنمای رینه دیده می شود که تابلو را که دنبال کنید بعد از روستای مون و روستای انهه به مقصد می‌رسید.

راه دیگر این‌است که وارد روستای پلور شویم. در پلور به میدانی می‌رسیم که مجسمه‌ کوهنوردی در آن قرار گرفته. جاده‌ای فرعی دور میدان وجود دارد که آسفالت است و مستقیم به مقصدمان می‌رسد. البته این‌ مسیر کمی کوهستانی‌ست و برای فصل سرما پیشنهاد نمی‌شود.

خانه ها و روستاهای ویلایی این منطقه گردشگری

از آنجایی که شهر گردشگری رینه دارای آبگرم های فراوانی است می‌توانیم از استخر عمومی، حمام آبگرم یا وان آب‌گرم که در خانه‌ها و سوئیت‌های این منطقه وجود دارد، بهره ببریم و تنی به آب بزنیم. در این شهر، آبگرم را با لوله‌کشی به خانه‌ها و سوییت‌ها آورده‌اند و بعضی‌هایشان را می‌توان اجاره کرد. البته قبل از اجاره‌ سوییت حتما باید از داغی آب و کیفیت آبگرم مطمئن شویم. حرارت آبگرم رینه به ۶۲ درجه می‌رسد و همین کافی‌ست که بدانیم باید در پاییز و زمستان به آن برویم. در کنار گوگرد، گرمای آب باعث می‌شود دردهای استخوانی تسکین پیدا کنند.

سوغات منطقه

عسل آویشن و گون، سوغات شهر گردشگری رینه است و اقتصاد رینه بر مبنای کشاورزی و باغداری است. در این منطقه می توانید سیب، گیلاس، آلبالو، گردو، زردآلو، آلو طلایی، فندوق، گلابی و… را تهیه کنید.همچنین این شهر کباب معروفی هم دارد و علاوه بر بوی گوگرد، بوی کباب هم در شهر می‌پیچد.

جشن مهم تنی در بخش رینه

مردم رینه دارای آداب و رسوم و جشن‌های مختلفی هستند که یکی از این جشن‌ها، جشن تنی است. آیین جشن تتی (شکوفه) در روستای ییلاقی رینه در شهر آمل برگزار می‌شود. این جشن مورد توجه خیلی از اهالی این منطقه قرار می‌گیرد؛ به طوری که علاقه‌مندان فرهنگ، آداب و رسوم مازندران در آن شرکت می‌کنند. این جشن هر ساله و به مناسبت شکوفه‌دهی درختان، در فصل بهار با برگزاری نمادین عروسی سنتی و پخت آش و نان محلی برگزار می‌شود.

مهم‌ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی رینه

  • آب‌ گرم رینه
  • قله دماوند ارتفاع 5670 متری
  • آبشار سرآسیاب
  • دشت شقایق
  • امامزاده محمد طاهر (ع)
  • آبگرم لاریجان
  • حمام صفوی
  • تکیه سیدالشهدا رینه
  • هتل پهلوی
  • دخمه‌های سنگی کافر کلی روستای پلمون
  • غار کربن متعلق به خانواده دریانی روستای گرنا
  • عمارت نادری روستای گرنا
  • سفره‌خانه فانوس کوهستان
  • مسجد امام زمان (ع)

معرفی برخی از جاذبه های گردشگری منطقه رینه

پل قدیمی و غار پلمون

پلمون از پل های قدیمی و در زمان خودش از پل های سنتی بوده است.

دخمه سنگی کافر کلی یا غار دست کند پلمون یا بلمون غار در استان مازندران، در ۱۲۱ کیلومتری شمال شرقی تهران، و بین دو روستای پلور و گزنک و ابتدای دو راهی هراز به رینه قرار گرفته است.

غار دست کنده پلمون از شاهکارهای معماری سرزمین ما در دوره های گذشته، و سبک معماری این مجموعه از شیوه معماری غار کرفتو نیز پیچیده تر است.

این غار که توسط گروهی از ساکنان منطقه لاریجان در دل صخره های سنگی البرز ساخته شده است. حفره هایی که در این غار می بینید، پنجره ها و راه های ورودی خانه ای سه طبقه است که با مهارت و مشقت بسیار در دل صخره ها کنده شده اند. وجود اتاق خواب ها آشپزخانه، سرویس بهداشتی و مخازن و مسیر جریان آب نشان می دهد که این مکان برای زندگی دراز مدت ساخته اند.

آبشار شاهاندشت

شاهدنشت بلندترین آبشار استان مازندران در جاده هراز قرار دارد

این آبشار با ارتفاع زیاد، مناظر بسیار زیبایی را در این منطقه خلق کرده است.

شاهاندشت یکی از بهترین و بکرترین مقاصد طبیعت‌گردی شمال کشور که در آثار ملی هم ثبت شده است.

این آبشار که در بخش جنوبی جاده و رودخانه هراز قرار دارد پرآب و دائمی است و همین ویژگی بر زیبایی‌های آن افزوده است.

شاهاندشت از کنار قلعه ملک بهمن و بر روی یک کوه هرمی شکل، مشرف‌ به روستای شاهاندشت به پایین می‌ریزد.

راه دسترسی به شاهاندشت :

از پلور ۱۵ کیلومتر که جلوتر برویم به گزنک می‌رسیم. ۵ کیلومتر دیگر که برانیم پل وانا را سمت راست جاده می‌بینیم. خروجی سمت راست بعد از پل را باید انتخاب کنیم تا به آبشار شاهاندشت برسیم. این آبشار در روستای شاهاندشت قرار گرفته و خیلی دیدنی است. آبشار شاهان‌دشت درواقع از ۸ آبشار درست شده که پشت سر هم قرار گرفته‌اند. اینجا بلندترین آبشار مازندران است .

دشت لار

بهترین فصل جهت بازدید در فصل بهار است که در دشت لار پوشیده از گل های سرخ شقایق می شود. در پلور، تابلوهای راهنما ما را به دشت لار هم می‌رسانند. البته فقط در ماه خرداد می‌شود به دشت لار رفت که اتفاقا پر از شقایق می‌شود. این‌ منطقه حفاظت‌شده است و باید از سازمان محیط‌زیست برای دیدنش مجوز گرفت.

قلعه کول رضوانشهر

کول رضوانشهر یکی دیگر از جاهای دیدنی رینه است. این قلعه در فاصله ۲۰۰۰ متری روستای رینه، دهستان ییلاقی ارده از توابع بخش پره سر شهرستان رضوانشهر و در ارتفاع ۱۱۴۵ متری سطح دریا بر روی کوهی بلند معروف به قلعه کول واقع شده است.

استخر شاه عباسی رینه

این استخر که موقوفه شاه عباس صفوی بوده؛ که از دوره قاجار تابحال به قعالیت خود ادامه می‌دهد و جزو آثار ثبت شده در میراث فرهنگی نیز می‌باشد. این حمام طبیعی در گذشته پاتوق شاه عباس بوده و به اسم خودش هم معروف شده. هرچند اینجا به‌خاطر شهرتی که دارد کمی هم شلوغ است.

چشمه آب گرم

چشمه آبگرمی در رینه واقع شده که حاوی گوگرد است. آبگرم گوگردی رینه پذیرای مسافرانی است که برای درمان، آب‌تنی و بهره از خواص آب چشمه به آن‌جا می‌روند. بوی گوگرد آبگرم رینه در فضای شهر به مشامتان می‌رسد. این منطقه دارای استخر عمومی و حمام آبگرم میباشد. علاوه بر این، آبگرم چشمه با لوله‌کشی به درون بیشتر سوئیت‌ها و خانه‌های رینه آورده شده است که مسافران میتوانند با اجاره این سوئیت‌ها به طور خصوصی از آبگرم رینه استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی