اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905124472811071

خواص اثبات شده 7 نوع عسل: کنار، گز، آویشن، گشنیز، زول، گون، چهل گیاه

کد: 139905124472811071

https://bit.ly/2XtmL3M

، اصفهان , (اخبار رسمی): امروزه تنوع عسل ها بسیار زیاد شده است و هر کدام عطر و طعم و حتی رنگ متفاوتی دارند که آنها را خاص و متمایز از دیگری می کند. این تنوع با توجه به شهدی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده ایجاد شده است.

خواص اثبات شده 7 نوع عسل/ کنار، گز، آویشن، گشنیز، زول، گون، چهل گیاه
خواص اثبات شده 7 نوع عسل: کنار، گز، آویشن، گشنیز، زول، گون، چهل گیاه

امروزه تنوع عسل ها بسیار زیاد شده است و هر کدام عطر و طعم و حتی رنگ متفاوتی دارند که آنها را خاص و متمایز از دیگری می کند. این تنوع با توجه به شهدی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده ایجاد شده است.

عسل طبیعی حاوی مقادیر بسیاری فروکتوز، گلوکز و مونوساکارید است و تقریبا 70 تا 80 درصد قند دارد که شیرینی آن را تأمین می کند. عسل همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است. علم پزشکی مدرن موفق شده است در مدیریت مزمن زخم و مبارزه با عفونت، کاربردهای عسل را پیدا کند.

در این مقاله می خواهیم در مورد انواع عسل طبیعی و خواصی که دارند صحبت کنیم. زنبورها از شیره ی گلها و گیاهان اطراف کندو برای ساخت عسل استفاده می کنند. با توجه به این نکته، بسته به گیاهان منطقه ی اطراف کندو، عسل می تواند خواص و ویژگی های به خصوصی پیدا کند.

برای سفارش عسل کاملا طبیعی و آزمایش شده همین حالا اپلیکیشن سلوا را دانلود کنید.

1- عسل آویشن

عسل آویشن را می توان جزو معروف ترین عسل ها بین ایرانیان معرفی کرد که طبیعتی گرم دارد و مقوی مغز و اعصاب می باشد و یک انرژی زای قوی بوده که به تقویت حافظه کمک می کند و برای درمان مشکلات تنفسی، تسکین سرفه و گلودرد و همچنین درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای دردهای قاعدگی، دردهای شکمی و روده، درمان دیابت بی مزه، عفونت های عمومی بدن مفید است.

متخصصان معتقدند مصرف عسل آویشن به تقویت بینایی کمک کرده، از صرع و تشنج جلوگیری می کند و درد مفاصل را کاهش می دهد.

2- عسل گون

عسل گون خود به تنهایی دارای ده ها گونه مختلف می باشد چون در هر منطقه نوع بخصوصی از آن رویش دارد. این عسل باعث تقویت مغز و اعصاب می شود و برای درمان درد معده، مشکلات گوارشی و کم خونی مفید می باشد و خواب آور است.

خواص دیگر عسل گون که می توان از آن نام برد، عبارتند از:

ملین بوده، مفید برای زخم های چشم و دردهای چشم، ورم ملتحمه چشم، دردهای سینه و حلق و حنجره، مفید برای گرفتگی صدا، درد روده، درد کلیه، مثانه، مجاری ادراری و کلیه دردهای شکمی، درمان تنگی نفس، سینوزیت و توقف رشد تومور.

باید بدانید عسل گون به هیچ وجه هیچ کدام از عوارض گیاه گون را ندارد چرا که  توسط زنبور عسل فقط شهد آن برداشت شده است و طی تحولاتی که در بدن زنبور عسل به وجود می آید عوارض مصرف گیاه خالص را عسل گون نخواهد داشت .

بیشتر بخوانید: 11 راهکار برای کاهش وزن با رژیم غذایی سالم

3- عسل گشنیز

دارای طبیعتی خنک و ملایم و عطر و طعمی خاص و متفاوت نسبت به عسل های دیگر دارد و از خواص عسل گشنیز می توان به: اشتها آوری، مقوی معده، رفع سوءهاضمه، بادشکن، نرم کننده سینه، تب بُر، مفید برای بیماریهای عفونی مانند سرخک و آبله، برای سرفه و سرماخوردگی، مسکن و آرام بخش، دفع سموم بدن، خواب آور، مفید برای زکام و اسپاسم ماهیچه ای، شیر افزا، مفید برای تب های روماتیسمی، مفید برای آفت دهان، تقویت لثه، تنگی نفس، مسکن صفرا، ضد سرطان، مفرح، مقوی قلب و مغز، اسپرم، ناراحتی روده و حافظه اشاره کرد.

4- عسل کنار

نام دیگر آن عسل سدر عربی می باشد و مصرف کنندگان خاص خود را دارد. این عسل طبیعتی خنک و ملایم دارد و برای تقویت قوای جنسی و تقویت اعصاب موثر می باشد و یکی از مقوی ترین عسل ها بوده و انرژی زا است که به تقویت حافظه و رشد کودکان کمک می کند، مسهل صفرا، حرارت بدن را فرو مینشاند، مؤثر و بازکننده گرفتگی هاست، کرم معده و روده را از بین می برد، مفید برای گرم مزاجان، برای ناراحتی ها و زخم روده و تب نافع است، برای آبله و سرخجه و عطش، همچنین سستی اعضا، تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، و تحلیل ورم های گرم مؤثر و سودمند است.

همچنین با کم خونی مقالبه می‌کند و دارای پروتئین است و ضد کمر درد است و بهترین مرحم برای سوختگی ها بوده و موثر در درمان انواع سرطان هاست که از مهمترین خواص عسل کنار می باشد.

5-عسل چهل گیاه یا عسل چند گیاه

عسل چهل گیاه از ترکیب چندین گل و گیاه بدست می آید که واژه ی چهل گیاه در نام این عسل بخاطر این است که زنبور های عسل شهد گل های متفاوتی را جمع آوری می کنند و با توجه به پوشش عمده و غالب گیاهی یک منطقه نام همان گل را بر روی عسل می گذارند ولی در فصل بهار با توجه به تنوع و تعدد گل ها و گیاهان در منطقه ، مشخص کردن نوع شهد و گرده ی گل عملا ناممکن می باشد که به این دلیل این نوع عسل را عسل چهل گیاه نامگذاری می کنند . این نوع عسل خواص عمومی زیادی برای بدن داشته و برای بیماری های مختلف توصیه شده است.

از مهم ترین آن ها می توان به: مقابله با ترش کردن معده، ضد سنگ کلیه و مثانه، تصفیه کننده ی خون و کبد و ضد عفونی کننده ی دستگاه گوارش ،ضد ورم و عفونت روده، ضد یبوست، ضد اسهال، تب بر، تقویت اعصاب، ضد سرفه و آسم، اشتها آور، خواب آور، درمان میگرن، مبارزه با پوکی استخوان از خواص عسل چند گل است.

بیشتر بخوانید: 18 خاصیت اثبات شده کنجد

6-عسل زول یا بوقناق

عسل طبیعی زول یا بوقناق دارای خواص دارویی فراوانی است. طبع عسل طبیعی زول گرم است و برای افرادی که دارای سردی مزاج هستند مناسب است. عسل طبیعی زول (بوقناق)  تصفیه کننده خون است، مؤثر در کاهش اوره است و انرژی زا می باشد، سیستم ایمنی بدن را در برابر استرس افزایش می‎دهد.

از دیگر خواص عسل طبیعی زول یا بوقناق:

از بین برنده عفونت ها و تقویت کننده دستگاه گوارش، تقویت کننده معده، بهبود روند تنفس، کاهش دهنده درد مفاصل و استخوان‌ها و موثر در درمان دردهای مفصلی و کمر درد، از بین برنده کم خونی و کاهش دهنده قند خون، کاهش استرس

بیشتر بخوانید:  10 خاصیت شگفت انگیز کشمش

7-عسل گزانگبین

امروزه یکی از مشکلاتی که در جامعه ی ما دیده می شود، کم خونی است که اگر این مشکل برطرف نشود می تواند زمینه ای برای بسیاری از بیماری های دیگر باشد. کم خونی نوعی بیماری خونی است که در زمان کاهش هموگلوبین خون به وجود می آید. هموگلوبین اکسیژن مورد نیاز بافت های بدن را به آن ها ارسال می کند. تمام این سلول ها و بافت ها وابسته به اکسیژن هستند و با نبود اکسیژن مشکلات بسیار زیادی برای آن ها به وجود خواهد آمد. عسل گزانگبین برای درمان کم خونی بسیار مفید است و به بهبود آن کمک می کند.

از دیگر خواص عسل گزانگبین:

تقویت کننده حافظه، مغز و اعصاب، بهبود درد و زخم چشم، بهبود نارسایی و درد کلیه، تقویت کننده ی روده و معده، شادی آور و انرژی زا و تقویت قوای جسمانی و جنسی، نرم کننده ی سینه، بهبود گرفتگی صدا، پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان‌ها و در نتیجه پیشگیری از نرمی استخوان، ملین و بهبود یبوست، بهبود درد و التهاب مثانه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]