اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905154476212042

g

بازاریابی مستقیم چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد؟

کد: 139905154476212042

https://bit.ly/2DzIkJs

، شیراز , (اخبار رسمی): ازاریابی مستقیم یا فروش مستقیم ( Direct Marketing ) همانطور که از اسمش پیداست، نوعی از انواع بازاریابیست که شما به عنوان فروشنده یا بازاریاب، واسطه ها را حذف می کنید و فقط با خود مشتری در ارتباط هستید. این نوع بازاریابی و فروش بسیار پر سود و زود بازده می باشد. به طوری که اگر شما کالای خود را ...

بازاریابی مستقیم چیست و چه کاربردی در کسب و کار دارد؟
بازاریابی مستقیم چیست

این نوع بازاریابی و فروش روشی فوق العاده برای افزایش فروش و کسب سود زیاد از فروش محصولات است

در این مقاله سعی کردم در فهم و کاربرد بازاریابی مستقیم یا همان فروش مستقیم به شما کمک کنم، اگر کسب و کار کوچکی دارید، این مقاله را هرگز از دست ندهید و با من همراه باشید

تعریف بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم یا فروش مستقیم ( Direct Marketing ) همانطور که از اسمش پیداست، نوعی از انواع بازاریابیست که شما به عنوان فروشنده یا بازاریاب، واسطه ها را حذف می کنید و فقط با خود مشتری در ارتباط هستید. این نوع بازاریابی و فروش بسیار پر سود و زود بازده می باشد. به طوری که اگر شما کالای خود را بخواهید با واسطه ها به فروش برسانید، مجبور هستید به واسطه ها قیمت کالا را پایین تر بدهید. اما اگر درست بازاریابی را انجام دهید، می توانید برای مشتری ها مقداری ارزان تر و سود زیادی را کسب کنید.

 فروش مستقیم ، بیشتر متعلق به سیستم های قدیمی تر است و جزو سیستم های پرطرفدار در ایران محسوب می شود بصورتی که فروشنده مستقیما و به صورت حضوری با خریدار قرار ملاقات می گذارد و شرایط را بصورت مستقیم و چانه زنی با هم نهایی سازی می کنند . در این نوع فروش فروشنده تعیین کننده میزان فروش هر شرکتی می باشد. در زمانهایی که فروشنده حضور نداشته باشد عملا فروش شرکت هم تعطیل شده و شرکت هیچگونه فروشی ندارد . این مدل فروش در شرکت های ایرانی بسیار متداول بوده وقطعا از نظر تاثیرگذاری بهترین روش فروش می باشد اما در شرایط خاص بسیار ضربه پذیر می باشد و درصورت کم کاری فروشنده شرکت عملا بصورت مستقیم ضرر می کند.

کاربرد بازاریابی مستقیم

این نوع بازاریابی و فروش روشی فوق العاده برای افزایش فروش و کسب سود زیاد از فروش محصولات است. اگر شرکت یا کسب و کار کوچکی دارید و سعی دارید سریع به درآمد و بازدهی برسید روی این نوع بازاریابی و فروش تمرکز زیاد کنید. این روش مناسب کسب و کارهای کوچک است. فراموش نکنید فروشتان را همراه با پیشنهادهای خوب و رد نشدنی به علاقه مندان ارائه دهید.

یک مثالی بزنیم!

زمانی که از فروش مستقیم یا بازاریابی مستقیم صحبت می کنیم منظورمان نوعی از بازاریابی است که شما مشتری تان را می بینید و کاملا شناخت از آنها دارید. به عنوان مثال فرض کنید شما در یک همایشی شرکت کرده ایم و اسپانسر شده ایم که تمامی این شرکت کنندگان مدیران سایت هستند، و از این طریق می توانید به شخص خود مدیران کاتالوگ ها یا کارت ویزیت بدهیم، این نوع بازاریابی بازاریابی مستقیم است.

رشد صعودی و نزولی در  روش های بازاریابی و فروش مستقیم

بعضی از روش ها واقعا روز به روز قدیمی تر میشوند و دیگر اصلا استفاده نمی شود، مثلا فرض کنید چه کسی دیگر به ایمیل ها یا نامه های دم در خانه ها اعتمادی می کند ؟ این روش جای خود را امروزه به بازاریابی ایمیلی داده است. به این صورت که مخاطب از طریق یک مقاله از سایت شما خوشش می آید و در صورت تمایل به دریافت ایمیل،  ایمیل خودش را ثبت می کند و منتظر ایمیل های شما می شود.

نحوه ارتباط با مشتریان در فرآیند فروش مستقیم

نحوه ارتباط با مشتری و اجرای این نوع بازاریابی و فروش راه های زیادی دارد و مدام در حال افزایش تعداد آنهاست. اما رایج ترین آنها عبارتند از :

ارسال پستی

ارسال ایمیلی

فروش رو در رو

فروش از طریق وبسایت

اس ام اس

فکس

چند مثال از بازاریابی و فروش مستقیم

ارسال کاتالوگ از طریق پست یا پیک

ارسال پیامک حاوی فرآیند بازاریابی به صورت منطقه ای یا دسته بندی شده

ارسال کمپین بازاریابی و فروش از طریق ایمیل های جمع آوری شده از وب سایت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهار زندگی

در اینجا ما به شما آموزش های برای فروش ، بهبود فردی و سخنرانی و صحبت در جمع و مقابله با ترس ارائه می دهیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]