اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905224488214585

استفاده از فلنج در اتصالات پیچ و مهره ای چه مزایایی دارد؟

کد: 139905224488214585

https://bit.ly/3iIXoDv

، کرج , (اخبار رسمی): اتصال فلنج چیزی شبیه جوشکاری است اما مزایایی دارد که بهتر است در یک سری از اتصالات از آن استفاده کرد. در این مقاله در مورد اتصالات فلنج و مزایای آن به گفتگو خواهیم پرداخت. بعد از خواندن آن اطلاعات کامل و نسبی در مورد اتصال فلنج دریافت خواهید کرد.

اگر قصد استفاده از فلنج در اتصالات پیچ و مهره ای دارید یا با فلنج آشنایی جزئی دارید و می خواهید با آن بیشتر آشنا شوید خواندن این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

خلاصه بگوییم اتصال فلنج چیزی شبیه جوشکاری است اما مزایایی دارد که بهتر است در یک سری از اتصالات از آن استفاده کرد. در این مقاله در مورد اتصالات فلنج و مزایای آن به گفتگو خواهیم پرداخت. بعد از خواندن آن اطلاعات کامل و نسبی در مورد اتصال فلنج دریافت خواهید کرد.

اتصال فلنج چیست؟

طبق بیان تولیدی جهان پیچ صنعت در اتصالات پیچ و مهره ای فلنج به قطعات فولادی اشاره می شود که روی آن سوراخ‌هایی برای اتصال طراحی شده است. این قطعات، برای اتصال لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای فلنچ چیست؟ فلنج چه مزایایی دارد؟

اتصالات فلنج از جوشکاری هزینه بیشتری در بر می گیرد اما مزایایی دارد که می توان آن را بر جوشکاری ترجیح داد. 

  • به وسیله اتصالات فلنج می توان سایز و ابعاد لوله ها را به صورت دستی تغییر داد.
  • به وسلیه فلنج می توان لوله را به تجهیزات مختلف مانند اتصالات پمپ یا کمرپسور و سایر تجهیزات مصتل کرد.
  • می توان به راحتی جنس و نوع لوله را تعویض کرد.
  • می توان به شیر متصل کرد.
  • اتصال به تجهیزات ابزار دقیق که نیاز به کالیبراسیون دارند و اتصال به لوله و مواردی که نیاز به جداسازی دارد.

در حالت کلی می توان به کمک فلنج‌ها می‌توان با پیچ و مهره یا گسکت، قطعات را به هم متصل کرد و مسیر یا قطر لوله‌ها را تغییر داد.

چیزی که اتصال از نوع فلنج را از سایر اتصالات مانند جوشکاری متمایز می کند قابلیت ریموبل یا جدا شدن آن است.

در اتصال فلنج در صورتی که دو عدد لوله را مستقیما به یکدیگر جوش دهید، در صورتی که بخواهید آنها را جدا کنید بایستی برشکاری انجام شده و دوباره جوش دهید اما در صورتی که از فلنج ها استفاده کنید، میتوانید با باز و بسته کردن پیچ و مهره ها این کار را انجام دهید. در این روش به هر دو لوله یک فلنج جوش داده میشود و این دو فلنج از قسمت خاصی روبروی یکدیگر قرار گرفته و توسط پیچ و مهره ها به یکدیگر فشرده و سفت میشوند. 

متخصصان در مرحله های آخر برای جلوگیری از نشتی مواد از واشر نیز استفاده می کنند.

فلنج ها انواع متفاوتی دارند که می توان در لیست پایین تمام آن ها را پیدا کرد

فلنج دارای سطحی ساده - فلنج سطح برجسته- فلنج نر و ماده- فلنج شیاردار و دارای زبانه- فلنج  لبه دار- فلنج روکار- فلنج کور- فلنج گردن دار جوشی- فلنج جوش محفظه ایی- فلنج رزوه ایی- فلنج اریفیس فلنج

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جهان پیچ صنعت

گروه صنعتی جهان پیچ صنعت دارای فعالیت تخصصی بیش از 35 سال در صنعت پیچ و مهره ایران زمین درزمینه تولید، واردات و پخش انواع پیچ و مهره میباشد.که توانسته با همکاری با شرکت ها، کارخانجات و سازمان های مختلف سابقه ی درخشانی در این صنعت داشته باشد و نیز همکاری با متخصصین و نخبه ها در تمامی فرایند های تولید، واردات و پخش توانست بالاترین استاندارد ها و کیفیت و رضایت کامل مشتریان را بدست بیاورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید