اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905254493814998

گوارگام چیست؟ مرکز خرید گوارگام از قدیمی ترین مرکز فروش مواد شیمیایی

کد: 139905254493814998

https://bit.ly/3bOBfS9

، تهران , (اخبار رسمی): گوارگام GUAR GUM یک افزودنی خوراکی هست که مصارف بسیار زیادی در صنعت مواد غذایی، دارویی و آرایشی دارد. گوارگام یک فیبرغذایی گرفته شده از نوعی لوبیای خوشه‌ای ( گیاه گوار ) در هند است که بیشتر در پاکستان و هند و آمریکا تولید می شود. این ماده از نظر ساختمانی یک گالاکتومانان است.

بر خلاف سایر تغلیظ کننده ها مثل نشاسته اصلاح شده ، می توان از گوارگام در مواد غذایی دارای برچسب کاملا طبیعی استفاده کرد.

گوارگام بسته به شرایط دمایی مختلف ، مدت زمان خیس خوردن ، PH های متفاوت، سرعت پخش سازی پودر در حلال، غلظت کاربردی و مش ذرات گوار میزان رطوبت پذیری ماده فوق در حلال های گوناگون غلظت های متفاوتی را ایجاد می کند.

گوارگام چطور تولید می شود؟

این ماده از دانه های گیاهی به نام کیاموپسیس تتراگنلومبا (Cyamopsis Tetragonolomba ) که ازدسته حبوبات می باشد و در هندوستان نحوه تولید گوارگام به صورت استخراجی می باشد. در هندوستان این دانه ها بعنوان غذا و ذخیره کننده آب نیز استفاده می شود .

امروزه تولید عمده و فروش گوارگام در جهان علاوه بر هند در کشورهای  پاکستان و امریکا نیزصورت می پذیرد. شایان ذکر می باشد که گیاه گوار در استرالیا و افریقا هم به میزان کم کشت داده میشود.

این گیاه معمولا بسته به شرایط آب و هوایی طول کاشت و برداشت متفاوتی دارد ، در کشور هندوستان طول دوره 90 روز و در آمریکا 20 الی 25 هفته می باشد. طول گیاه گوار گاه به 1 الی 2 متر می رسد، در هنگام برداشت اگر این گیاه مرطوب باشد بایستی خشک گردد.

دانه های روییده شده بر روی ساقه همراه با پوست می باشند، برای بهره وری از گوار و جداسازی پوست آن ابتدا دانه ها را در اسید سولفوریک و یا آب خیسانده و تا حدودی آن را می سوزانند و سپس با آسیاب کردن فرایند جداسازی صورت می پذیرد.

پودر سفید مایل به زرد رنگی که از این فرایند بدست می آید گوارگام نامیده می شود.

خواص گوارگام چیست؟

یکی از عمده کارکردهای گوارگام ، برای افزایش غلظت محصولاتی است که به طور معمول غلظت، نقش مهمی را در آنها بازی می کند. برای مثال در صنایع آرایشی، بعنوان غلظت دهنده اصلی و نگهدارنده ماده شیمیایی بکار می رود. به همین علت نام Gum که همان آدامس یا سقز باشد را روی آن گذاشته  اند.

همچنین از این ماده بعنوان یک متمم غذایی قوی برای افزایش وزن و تنظیم کلسترول یاد می شود ودر نوشابه ها بعنوان تثبیت کننده  مصرف می شود .

کاربرد های گوارگام در صنایع مختلف :

صنایع غذایی :

نوع کارکرد:

ژل کننده مواد، افزایش غلظت و تغلیظ کننده، عامل تثبیت کننده و ایجاد پایداری و هم چنین حفظ رطوبت در فیبر محصول

بطور مثال:

کارخانجات تولید لبنیاتی هم چون شیر و بستنی و شیرکاکائو و …

کارخانجات تولید سوسیس و ژامبون وکالباس

در تولید ژله ، ماکارونی و نان و بیسکوئیت

صنایع دارویی:

 نوع کارکرد:

سوسپانسیون کننده محلول ها، عامل متلاشی کننده، چسسباننده قرص ها و مواد جامد

برای مثال:

کارخانجات تولید کرم، خمیر دندان، شامپو،نرم کننده و ژل و خمیر ریش و داروهای خوراکی، صابون مایع و……

چطور از قیمت گوارگام اطلاع پیدا کنم؟

شما می توانید جهت تهیه گوارگام مصرفی و مورد نیاز خود به صورت دست اول و مطمئن با کارشناسان شیمیایی تهران از طریق راه های ارتباطی موجود اقدام نمایید.

گوارگام در بازار مواد شیمیایی ایران به دوصورت عمده و شناخته شده گوارگام عبدالقادر و گوارگام پسفیک خرید و فروش می شود.

همچنین اگر قصد استعلام قیمت گوارگام و یا خرید گوارگام دارید می توانید در خواست خود را برای کارشناسان شیمیایی تهران ارسال نمایید. بازرگانی شیمیایی تهران واردکننده مستقیم گوارگام می باشد.

گوارگام چیست؟ مرکز خرید گوارگام از قدیمی ترین مرکز فروش مواد شیمیایی

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازرگانی شیمیایی تهران

بازرگانی شیمیایی تهران از سال 1365 به عنوان یکی از موسسات بازرگانی در زمینه واردات و صادرات مواد شیمیایی صنعتی، دارویی، غذایی با همت گروهی از متخصصان این حرفه تاسیس گردید. بازرگانی شیمیایی تهران در حوزه تامین مواد صنعتی همچون حلال‌ها، اسیدها، نمک‌ها و مواد آلی سابقه و تجربه درخشانی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]