اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906194541614998

خرید سدیم سیترات، آموزش طرز تهیه ضد انعقاد سیترات سدیم

کد: 139906194541614998

https://bit.ly/2FylLVY

، تهران , (اخبار رسمی): گروه بازرگانی شیمیایی آسمان تجارت از واردکنندگان و تامین ­کنندگان تری سدیم سیترات است و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی به ویژه فروش سیترات سدیم از تجربه و مهارت بالایی برخوردار است. شما می­ توانید برای تهیه این محصول با شماره زیر تماس خاصل فرمایید.

خرید سدیم سیترات + آموزش طرز تهیه ضد انعقاد سیترات سدیم
خرید سدیم سیترات، آموزش طرز تهیه ضد انعقاد سیترات سدیم

سیترات سدیم چیست؟

سیترات سدیم یک نمک سه سدیمی سیتریک اسید است که طعمی ترش گونه دارد. این ماده باز ضعیفی است و در دمای اتاق، از نظر شیمیایی پایدار است. تری سدیم سیترات بسیار زیست تخریب پذیر است و می تواند به راحتی با پسماندها دفع شود. این ماده به صورت کریستال های بی رنگ است و در دمای اتاق، به صورت جامد است و همچنین پودری سفید رنگ و بدون بو است و طعمی مانند نمک دارد. سدیم سیترات در آب و گلیسرول محلول است اما در الکل ها و سایر حلال های آلی، نامحلول است.

برای ایجاد یک بافر بیولوژیکی پایدار، این ماده را با اسید سیتریک مخلوط می کنند. این ماده به طور طبیعی در انواع توت ها و مرکبات وجود دارد. بیشترین تقاضا برای این ماده در صنعت غذایی T خرید سیترات سدیم است. ترکیب این ماده با سیتریک اسید در بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد. دلیل اصلی آن هم سازگاری آن با اسید سیتریک است.

سیترات سدیم توانایی بسیار بالایی برای تولید کمپلکس های فلزی دارد. این ماده ظرفیت بالایی در تشکیل کمپلکس با یون فلزات کلسیم، منیزیم و آهن دارد. همچنین این ماده از دلمه شدن شیر در معده کودکان جلوگیری می کند. گرید خوراکی یا E_number تری سدیم سیترات خوراکی E331 است.

روش تولید سیترات سدیم

تری سدیم سیترات را می توان از واکنش خنثی سازی سیتریک اسید با سدیم هیدروکسید تولید کرد. در آزمایشگاه، سدیم بی کرومات را درون آب حل می کنیم و محلول حاصل را گرم می کنیم. سپس سیتریک اسید را به آن اضافه می کنیم. با نگه داشتن این محلول در یک دمای مشخص و مقدار مشخص PH، این محلول را فیلتر کرده تا کریستال های نهایی تشکیل شود.

کاربردهای سیترات سدیم

تری سدیم سیترات در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در اینجا با برخی از کاربردهای مهم این ماده آشنا می شویم:

1. صنایع غذایی

از سدیم سیترات خوراکی به عنوان یک ماده نگه دارنده غذایی استفاده می شود. از این ماده در نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا استفاده می شود. همچنین از این ماده به عنوان طعم دهنده غذا برای بهبود طعم و عطر غذا استفاده می شود.

علاوه بر این، از این ماده نیز به عنوان تنظیم مقدار اسیدی بودن مواد غذایی نیز استفاده می شود.

از تری سدیم سیترات در بستنی، مربا، شیرینی و پنیر استفاده می شود.

2. به عنوان بافر

از این ماده به عنوان یک عامل بافری برای تنظیم مقدار بازی یا اسیدی مواد استفاده می شود.

3. پزشکی

از اوایل قرن نوزدهم میلادی از این ماده به عنوان یک ضد انعقاد کننده خون استفاده می شود. دلیل استفاده از این ماده این است که تری سدیم سیترات از لخته شدن خون جلوگیری می کند و می تواند مدت ماندگاری خون را افزایش دهد.

همچنین سدیم سیترات برای التهاب مثانه نیز استفاده می شود. البته باید گفت که شکل دارویی تری سدیم سیترات عوارضی مانند درد شکم، گرفتگی معده و حالت تهوع شدید دارد که در صورت وقوع این مشکلات، سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.

4. رسوب زدایی

تری سدیم سیترات یک ماده بسیار قوی برای حذف رسوب کربنات از دیگ های بخار است و همچنین از این ماده در رادیاتور ماشین نیز استفاده می کنند.

5. کاربرد در پنیر

افزودن سیترات سدیم به شیر و پنیر باعث به وجود آمدن تغییرات مثبتی در آن ها می شود. افزایش یون های کلسیم یکی از نتایج اضافه شدن این ماده در شیر و پنیر است و همچنین این ماده موجب افزایش امولسیون سازی چربی می شود که نتیجه آن، دادن شکل و بافت بهتر به محصول است.

سدیم سیترات دی هیدرات

سدیم سیترات دی هیدرات یک بافر است و از سیتریک اسید مشتق یافته است که به صورت پودر بی رنگ و بدون بو است. از این ماده به علت داشتن خاصیت بافری، در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. مزه این ماده، همانند اسید سیتریک است و طعم ترش گونه ای دارد. به همین علت، از سیترات سدیم به عنوان طعم دهنده غذا نیز استفاده می شود. علاوه بر این ها، سدیم سیترات دی هیدرات، به عنوان نمک امولسیون کننده، نگه دارنده مواد غذایی و شتاب دهنده پخت و ضد انعقاد کننده کاربرد دارد.

مضرات سیترات سدیم

سازمان بین المللی هیچ گونه تاثیر منفی روی بدن انسان گزارش نکرده است. البته باید گفت که تری سدیم سیترات به صورت دارو می تواند عوارض مختلفی برای بدن به وجود آورد. اما سیترات سدیم خوراکی هیچ گونه تاثیر منفی روی خون یا بدن انسان ندارد.

سیترات سدیم به صورت جزئی به سیترات تبدیل می شود و با خود سدیم سیترات هم زیستی دارد. سیترات تولیدی نیز در نهایت به صورت بیولوژیکی با اکسیژن، گرما، نور و باکتری ها تجزیه می شود.

قیمت تری سدیم سیترات

برای استعلام قیمت تری سدیم سیترات و یا خرید هرچه سریعتر آن فقط کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. بازرگانی آسمان تجارت عرضه کننده ی برندهای معتبر TTCA، اینساین و کاف کو است که همگی تولید کشور چین هستند. خرید تری سدیم سیترات به صورت بسته های 25 کیلیویی انجام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازرگانی شیمیایی تهران

بازرگانی شیمیایی تهران از سال 1365 به عنوان یکی از موسسات بازرگانی در زمینه واردات و صادرات مواد شیمیایی صنعتی، دارویی، غذایی با همت گروهی از متخصصان این حرفه تاسیس گردید. بازرگانی شیمیایی تهران در حوزه تامین مواد صنعتی همچون حلال‌ها، اسیدها، نمک‌ها و مواد آلی سابقه و تجربه درخشانی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید