اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905254495113568

نقش 5G در اجرای دورکاری در شرایط شیوع بیماریهای واگیردار

کد: 139905254495113568

https://bit.ly/318KIQu

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین راهکار برای تقویت زیرساختهای لازم برای دورکاری در شرایط بحرانی شیوع بیماری های واگیردار، راه اندازی فناوری اینترنت 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه میباشد که خوشبختانه تکنولوژی آن رو به تکامل است و بسیاری از کشورهای جهان در حال پیاده سازی این فناوری در کشور خود هستند.

نقش 5G در اجرای دورکاری در شرایط شیوع بیماریهای واگیردار
نقش 5G در اجرای دورکاری در شرایط شیوع بیماریهای واگیردار

در پی شیوع کرونا طبق گفته های مسئولین نظام سلامت ایران و سازمان بهداشت جهانی، بهترین راه فعلی موجود برای قطع کردن زنجیره مبتلا به این ویروس استفاده از راهکارهای دورکاری میباشد

امروزه تکنولوژی حرف اول را در جهان میزند که همین مسئله موجب شده تا شرکتهای بزرگ در حوزه های مختلف با متوسل شدن به هوشمندسازی کسبوکار و مکانیزاسیون فرآیندها از طریق فناوری های روز، با یکدیگر رقابت شدیدی را شروع کنند. حوزه سلامت هم از این قائده مستثنی نیست و به لطف بهتر شدن زیرساخت های فناوری در ایران، امروز شاهد خلق ایده های شگفت انگیزی در استارتاپ ها و شرکتهای حوزه سلامت هستیم.

در پی شیوع کرونا طبق گفته های مسئولین نظام سلامت ایران و سازمان بهداشت جهانی، بهترین راه فعلی موجود برای قطع کردن زنجیره مبتلا به این ویروس استفاده از راهکارهای دورکاری میباشد. چنانچه شرکت یا سازمانی زیرساختهای لازم برای دورکاری پرسنلش را داشته باشد، کارمندان دیگر دلیلی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا خارج شدن از منزل نخواهند داشت و در نتیجه درصد احتمال مبتلا شدن شان به کرونا بسیار کاهش میبابد. اما زیرساختهای دورکاری چیست؟

زیرساخت لازم برای تحقق دورکاری

بهترین راهکار برای تقویت زیرساختهای لازم، راه اندازی فناوری اینترنت 5G یا نسل پنجم اینترنت همراه میباشد که خوشبختانه تکنولوژی آن رو به تکامل است و بسیاری از کشورهای جهان در حال پیاده سازی این فناوری در کشور خود هستند. در ایران هم اولین سایت رسمی 5G توسط ایرانسل با حضور ریاست جمهوری به بهره برداری رسید و شرکت سیگما نیز آمادگی لازم برای راه اندازی فناوری 5G را اعلام کرده است.

ویژگیهای تکنولوژی 5G چیست؟

امواج اینترنت نسل پنجم قادر به حمل چند ده گیگ دیتا با سرعت بسیار بالاتری نسبت به اینترنت نسل چهارم 4G هستند که این ویژگی باعث شده که از این فناوری بتوان در صنعت ماشین های خودران، هواپیماهای بدون سرنشین، هوش مصنوعی و... استفاده کرد و حتی بسیاری از کارشناسان ظهور تکنولوژی 5G را نقطه عطفی در تحول صنعت هوافضا و نجوم دانسته اند.

همچنین باید خاطر نشان کرد که این فناوری سرتاسر دارای مزیت نیست. بعنوان مثال برای راه اندازی 5G نیاز به برج یا دکل های به فاصله هر سیصد متر میباشد و چنانچه 5G در شهری راه اندازی شود، تعداد دکلها سی برابر افزایش پیدا خواهد کرد که چندان خوشایند نیست. علت نیاز به دکلهای بیشتر ریشه در کوچک بودن طول موج های امواج 5G نسبت به 4G است.

تاثیر 5G در حوزه سلامت

  • ارتباطات ویدئویی امن بین پزشکان و بیماران هنگام فوریت های پزشکی و بررسی علائم حیاتی
  • ساخت بیمارستان های مبتنی بر 5G و انجام عمل جراحی از راه دور با استفاده از ربات های هوشمند
  • شبیه سازی و آزمایش روش های درمانی تهاجمی
  • مخابره شدن سریع اطلاعات بیماران هنگام ورود به بیمارستانها
  • نظارت بهتر، سریعتر و دقیقتر بیماران توسط پرستارها و کنترل راحتتر اتاق بیمار توسط دستیارهای صوتی
  • توسعه فناوری گجت های پوشیدنی حوزه سلامت
  • تشخیص سریع بیماری ها از طریق توسعه هوش مصنوعی
  • دسترسی بسیار سریع به پایگاه های داده مراکز بهداشتی و درمانی
  • ملاقات بیمار و همراهان بیمار با توسعه فناوری هولوگرام
  • توسعه فناوری های تشخیص چهره در بیمارستانها و مراکز درمانی
  • راه اندازی داروخانه های دیجیتالیزه بدون حضور انسان
  • تحول اینترنت اشیاء در پزشکی
  • و...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG)، رتبه بندی اعتباری و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]