اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905264496014957

کانتینر و نقش آن در صنعت حمل و نقل

کد: 139905264496014957

https://bit.ly/2Eh0JuI

، مشهد , (اخبار رسمی): در سال 2020 حدود 65 سال از ابداع این کانتینر های مدرن می گذرد. .یکی از مزایای آن قابل تغییر ترابری آن می باشد یعنی به سادگی از روی کامیون برداشته و بر روی وسلیه دیگر ترابری مثل کشتی و یا قطار قرار می گیرد.

کانتینر و نقش آن در صنعت حمل و نقل
کانتینر و نقش آن در صنعت حمل و نقل

بیترو:کانتینر که جعبه بزرگ فلزی  است که برروی کامیون،کشتی ،قطار و یا داخل هواپیما قرار میگرد و به وسلیه آنها حمل می گردد.
 در سال 2020 حدود 65 سال از ابداع این کانتینر های مدرن می گذرد. .یکی از مزایای آن قابل تغییر ترابری آن می باشد یعنی به سادگی از روی کامیون برداشته و بر روی وسلیه دیگر ترابری مثل کشتی و یا قطار قرار می گیرد ابعاد استاندارد آنها معمولا به طول 6 یا 12 متر در عرض 2.5 متر می باشد . استفاده از این روش حمل و نقل کالا به طور پیوسته رشد کرد و تنها در پنج دهه اول ، کانتینرها حدود 60٪ از ارزش کالاهای حمل شده از طریق دریا را تحمل می کردند.
ایده استفاده از برخی از انواع وسیله های حمل و نقل جدید نبودند اما قبل از آن بارهای در کامیون ها بارگیری میشدند و بعد از رسیدن به بندر گاه مجددا بار آنهای تخلیه و داخل کشتی بارگیری میشد که این امر چندین روز به طول می انجامید  و بسیار پر زحمت بود،کانتینرهای مشابه امروزی از اوایل سال 1792 برای حمل و نقل ریلی و اسب سواری در انگلستان استفاده شده بود. دولت ایالات متحده در جنگ جهانی دوم از کانتینرهای کوچک اندازه استاندارد استفاده کرد که این امر وسیله ای برای تخلیه و توزیع سریع و کارآمد بود. با این حال ، در سال 1955 ، Malcom P. McLean ، کارآفرین حمل و نقل در کارولینای شمالی ، ایالات متحده ، یک شرکت بخارپاشی را با این ایده برای انتقال کل تریلرهای کامیون به همراه محموله های خود در داخل خریداری کرد. او فهمید که داشتن یک کانتینر که بتواند مستقیماً از یک وسیله نقلیه به طور مستقیم به کشتی منتقل شود ، بسیار ساده تر و سریعتر خواهد بود بدون اینکه نیاز باشد ابتدا محتویات آن را تخلیه کنید.
ایده های او بر اساس این تئوری بود که می توان بهره وری را با استفاده از سیستم "intermodalism" بسیار بهبود بخشید ، که در آن می توان همان کانتینر را با همان باربری ، در طول سفر خود با حداقل وقفه حمل و نقل کرد. کانتینر می توانند یکپارچه بین کشتی ها ، کامیون ها و قطارها جابجا شوند. این امر کل فرایند تدارکاتی را ساده تر می کند و سرانجام ، اجرای این ایده منجر به انقلابی در حمل و نقل بار و تجارت بین المللی در طی 65 سال آینده می شود.
. امروزه حجم بسیار زیادی از کالاها از طریق کشتی حمل می‌شود و دلایل اصلی آن به شرح ذیل می‌باشد:
•    محافظت کالا در برابر حوادث طبیعی از جمله باران و آفتاب
•    محافظت کالا در برابر سرقت در طول مسیر حمل
•    تخلیه و بارگیری راحت
•    راحتی چیدن و بسته بندی در کشتی و بیرون کشتی 
•    استفاده بهتر از فضای کشتی و انبار
•    شمارش راحت
هم اکنون انواع مختلفی از کانتینرها ی ذیل در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد
کانتینر کالای خشک،.کانتینر یخچالدار،کانتینر پغل باز شو،.کانتینر روباز ،.کانتینر عایق بندی شده ،.کانتینر تهویه دار ،کانتینر حرارتی،کانتینر مخزن دار ،کانتینر تاشو ، کانتینر مسطح

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اپلیکیشن بیترو

سامانه آنلاین حمل و نقل بار بیترو شامل دو سرویس اقتصادی و اختصاصی می باشد ‏سرویس اقتصادی شامل: ‏• امکان حمل کالا بر اساس حجم و وزن ‏• پیک بین شهری ‏سرویس اختصاصی شامل : ‏• خودرو های سبک(نیسان ،پیکان وانت و ...)و سنگین(خاور ،کامیون، تریلی و...) ‏• امکان قیمت گذاری توسط رانندگان ‏• امکان ارسال سفارش حمل به رانندگان منتخب ‏• امکان انتخاب مبدا و مقصد و از روی نقشه و بدون استفاده از نقشه(برون شهری)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار