اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905274498414937

فومن، شهری با مجسمه های رنگارنگ

کد: 139905274498414937

https://bit.ly/2QeMdpN

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از زیباترین نقاط کشور شهر فومن می باشد. این شهر که به شهر مجسمه نیز معروف است در استان گیلان قرار دارد. شهر فومن، دارای بسیاری از شالیزارها، باغ ها، درختان چنارو منظره های طبیعی بکر دیگری می باشد که در جذب گردشگر از سراسر ایران بسیار موثر بوده است.

فومن، شهری با مجسمه های رنگارنگ
فومن، شهری با مجسمه های رنگارنگ

یکی از زیباترین نقاط کشور شهر فومن می باشد. این شهر که به شهر مجسمه نیز معروف است در استان گیلان قرار دارد. شهر فومن، دارای بسیاری از شالیزارها، باغ ها، درختان چنارو منظره های طبیعی بکر دیگری می باشد که در جذب گردشگر از سراسر ایران بسیار موثر بوده است. همچنین این شهر یک سرزمین تاریخی با پیشینه ای 2500 تا 3000 ساله می باشد که باستان شناسان آن را در گروه قدیمی ترین مناطق شمالی ایران نیز قرار داده اند.

از دیگر ویژگی های این شهر می توان به آب وهوای معتدل ، سوغات و صنایع دستی های زیبا، غذاهای خوشمزه و بومی و مهمترین آن جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد، اشاره کرد که هم اکنون آن را به یکی از شهر های پر طرفدار کشور تبدیل کرده است. در اینجا شما را با برخی از جاذبه های گردشگری شهر فومن آشنا می کنیم.

قلعه رودخان

در 20 کیلومتری شهر فومن بنایی تاریخی قرار گرفته است که دارای قدمتی طولانی از دوران پادشاهی ساسانیان می باشد. این بنای تاریخی که قلعه رودخان نام گرفته است به سبب قرار گیری در کنار رود، به « دژ روگان » هم مشهور بوده است که طی سالهای اخیر به نام قلعه رودخان تغییر یافته است.

این عمارت شگفت انگیز نیز در سال های پیش با نام های دیگری از آن یاد می شد که از معروف ترین آن ها می توان از « قلعه هزار پله »، « دژ رودخان »، «قله رخون »، « دژ روگان »، « قلعه حسامی » نام برد. ویژگی دیگر این قلعه نیزدر گذشته این بوده است که دشمن نمی توانست به داخل آن نفوذ کند.

این بنا دارای دو قسمت قدیمی می باشد، مانند قورخانه که سربازان برای انجام کارهای نظامی و استراحت به آن جا می رفتند و دو ارگ که برای سکونت حاکم و خانواده اش ساخته شده بود.

از دیگر مکان این عمارت باشکوه و بزرگ، سردخانه، آب انبار، حوض، آب ریزگاه، حمام، برج دیده بانی، اتاق های مسکونی و برج و بارو می باشند.

پارک فومن

محبوب ترین جاذبه های گردشگری در شهر فومن « پارک فومن » می باشد که دارای مجسمه های بسیاری از جمله مجسمه های چهار دختران می باشد که مورد  استقبال گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان قرار گرفته است. این مجسمه ها بیانگر تلاش و زحمت زیاد زنان و دختران روستا ها و شهر فومن می باشد که در زمان های قدیم به کار کشاورزی نیز مشغول بوده اند. از دیگر خصیصه های این پارک وجود دستگاه های بازی هیجان انگیزمی باشد که همواره به این مکان جذابیت و محبوبیت خاصی بخشیده است.

روستای فوشه

یکی از مناطق دیدنی و سرسبز در این شهرستان روستای نوشه می باشد که در 22 کیلومتری فومن واقع شده است. این روستا در بین معروف ترین جاذبه ها قرار دارد چرا که این روستای سرسبز دارای درختان گوناگونی مانند راش، توسکا، افرا می باشد که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

بقعه سبز قبا

شهر فومن نیز دارای اماکن مذهبی هم می باشد که آستان مقدس امامزاده سبز قبا نیز یکی از آن ها می باشد و در روستای شنبه بازار نیز واقع شده است. بقعه سبز قبا هر ساله میزبان بسیاری از افراد می باشد که از گوشه و کنار این شهرستان برای زیارت به آن جا می آیند. در این بقعه نیز پیکر تعدادی از شهدای جنگ تحمیلی همچون شهید سید جواد موسوی می باشد که مهمترین علت برای بازدید گردشگران سراسر ایران شده است.

همچنین از زیبایی های آن هم می توان به وجود درخت کهنسال و تنومندی اشاره کرد که در ابتدا به درخت مزار یا درخت آقادار معروف بوده است و به عنوان وسیله ای برای برآورده شدن حاجات به گونه ای که افراد پارچه های سبز رنگی را به آن گره می زدند استفاده می شده است و امروزه هم همچنان افراد زیادی اینکار را انجام می دهند.

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

یکی از ارزشمند ترین جاذبه هایی که در این منطقه دیده میشود «چشمه ی علی زاخونی» می باشد، که آب این چشمه دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. این چشمه بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی را درمان می کند. از آن جایی که این چشمه در نزدیکی معدن آهن قرار دارد، آب آن بسیار تلخ است که مردم آن منطقه ابتدا آن را با شکر مخلوط می کنند و سپس استفاده می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی