اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185121014937

غار مغان مشهد، شهرتی جهانی!

کد: 140002185121014937

https://bit.ly/33qAoDJ

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از روستاهای طرقبه روستای مغان است. روستایی کوهستانی که به جز مسیر طرقبه مسیرهای دیگری هم برای ورود دارد. غار مغان مشهد یکی از چند جاذبه موجود در این روستا است. اگر با تور مشهد قصد بازدید از این منطقه را دارید باید حدو 80 کیلومتر از مشهد فاصله بگیرید.

غار مغان مشهد ، شهرتی جهانی!
غار مغان مشهد، شهرتی جهانی!

غار مغان مشهد از جمله دیدنی های شگفت انگیز شرق کشور است. بیشتر افراد مشهد را به سبب حرم امام رضا(ع) می شناسند. و همینطور بیشتر گردشگران در مشهد فقط از بناهای زیارتی و تاریخی مطلع هستند. شاید کمتر کسی انتظار داشته باشد در این شهر مراکز تفریحی و طبیعی خاصی ببیند. اما ما در این مقاله یکی از این اماکن خاص را معرفی خواهیم کرد تا اگر با تور مشهد به این شهر سفر کردید حتما از آن دیدن نمایید.

همان طور که می دانید شهر مشهد پایگاه بزرگترین بناهای تاریخی و زیارتی جهان اسلام است. اما در میان این بناها غار مغان مشهد بعنوان یک منطقه گردشگری بسیار خودنمایی کرده است. این غار به دلیل ویژگی های خاص خود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت به شهرت جهانی رسیده است.

شگفتی های غار مغان مشهد

با توجه به تحقیقاتی که باستان شناسان و زمین شناسان بر روی غار انجام داده اند قدمت این غار را برای دوره دوم زمین شناسی تخمین زده اند. یعنی این غار مربوط به 100 میلیون سال قبل است!  غار مغان دو دهانه ورودی و رواه های رو پیچ و خم و دهلیزهای فراوان دارد.

غار مغان مشهد دارای 5 متر ارتفاع و طول بسیار زیاد است. همچنین این غار دارای تالارهای بسیار زیبا و چشمگیر است که بعد از گذشتن از 5 تالار به دور راهی های خواهید رسید. طول این تالار ها به بیش از 100 متر می رسد و در ادامه راه چشمه های جوشان زیبایی را خواهید دید. در نظر داشته باشید آب این چشمه ها قابل شرب نیست.

اگر قصد دارید تمام طول غار را طی کنید و از همه جای آن دیدن نمایید باید حدود 3 ساعت زمان داشته باشید.

غار مغان در کجا واقع شده است؟

یکی از روستاهای طرقبه روستای مغان است. روستایی کوهستانی که به جز مسیر طرقبه مسیرهای دیگری هم برای ورود دارد. غار مغان مشهد یکی از چند جاذبه موجود در این روستا است. اگر با تور مشهد قصد بازدید از این منطقه را دارید باید حدو 80 کیلومتر از مشهد فاصله بگیرید.

پس از ورود به جاده روستای مغان از تخته مغان گذر خواهید کرد. در این مسیر طبیعتی جذاب چشمان شما را با خود همراه می کند. تا نزدیکی این غار می توانید با وسیله نقلیه بروید و بعد از آن به دلیل وجود جاده خاکی باید حدود یک ساعت را پیاده روی کنید. اگرچه می توانید با وسیله نقلیه به روستا بروید اما به دلیل عرض کم مسیر و خاکی بودن جاده باید بسیار احتیاط کنید.

برای پیاده رفتن به غار مغان مشهد به یاد داشته باشید که حتما کفش و لوازم مناسب کوهنوردی را همراه خود بیاورید. در مسیر رفتن به غار با کوه خلج که در قسمت جنوبی مشهد قرار دارد، مواجه می شوید. برای رسیدن به غار باید از دامنه این کوه عبور کنید. در زمان عبور از این کوه با روستاهای زیبا و دیدنی مانند بالندر و خان رود مواجه خواهید شد. پس از طی کردن 2 کیلومتر از مسیر روستا می توانید به غار مغان مشهد برسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی