اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905304505014991

تونل لنجماد در چه مواردی کاربرد دارند و چگونه می توان از آن ها بهره برد؟

کاربرد تونل انجماد چیست؟

کد: 139905304505014991

https://bit.ly/31lEMUf

، مشهد , (اخبار رسمی): در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت سردخانه به بررسی دقیق در رابطه با تونل انجماد و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد، با ما در این مقاله همراه باشید.

کاربرد تونل انجماد چیست؟
کاربرد تونل انجماد چیست؟

همان طور که گفته شد محصولات برای نگهداری اصولی در طولانی مدت نیاز به نگهداری در دمای بسیار پایین دارند، به همین منظور سالن‌ها و تجهیزات مختلفی طراحی و ساخته شده است. سردخانه‌ها عموما برای نگهداری مواد غذایی به میزان زمان بسیاری کمی طراحی شده‌اند. تونل‌های انجماد یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که به وسیله آن می‌توان مواد غذایی مختلفی از گوشت گرفته تا ماهی و غیره را در آن به میزان قابل توجه‌‌ای نگهداری کرد. به نوعی می‌توان گفت که محصولات قابل نگهداری در این تجهیزات کیفیت خود را به میزان قابل توجه‌ای حفظ می‌کنند. دمای کاری این محصول از -30 درجه سانتی گراد شروع می‌شود و تا -60 درجه سانتی گراد قابلیت ایجاد سرما را دارد. اصولا برای نگهداری از مواد مورد نظر در مدت زمان بسیار طولانی می‌توان از تونل انجماد استفاده کرد.

کاربرد تونل انجماد چیست

همان طور که گفته شد تونل‌های انجماد قابلیت تولید سرمایی با درجه -30 تا – 60 را دارا هستند. دامنه استفاده از این تجهیزات بسیار زیاد و گسترده است به نحوی که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای نگهداری مواد مصرفی مانند گوشت و غیره از آن استفاده می‌شود، تونل انجماد است. عموما از این نوع تجهیزات برای نگهداری از محصولاتی از قبیل سبزیجات، آبمیوه، میوه، آبجو، گوشت، مرغ، تخم مرغ، محصولات دریایی نظیر انواع ماهی و غیره استفاده می‌شود.

نگهداری گوشت در تونل های انجماد

این تونل قابلیت نگهداری مواد غذایی نام برده شده را به میزان زمان بیشتری از سردخانه فراهم می‌آورد، دمای کاری این تونل -18 درجه سانتی گراد است. به نوعی می‌توان گفت نگهداری محصولات در این تونل باعث می‌شود که محصولات کیفیت ابتدایی خود را به خوبی حفظ نمایند. نکته جالب در رابطه با این تونل آن است که شما نه تنها می‌توانید محصولات نام برده شده در بالا را فریز نمایید بلکه می‌توانید محصولاتی از قبیل انواع نان، مواد غذایی پخته شده، کنسرو، بستنی و غیره را برای مدت زمان طولانی در این محصول نگهداری نمایید. در حالت کلی می‌توان گفت اگر نیاز به نگهداری از محصولات برای مدت زمان طولانی دارید، تونل انجماد بهترین گزینه برای نگهداری خواهد بود.

تونل‌های انجماد به چه صورتی کار می‌کنند؟

تونل‌های انجماد بسته به نوع طراحی و همچنین میزان دمای مورد نظرشان به صورت‌های مختلفی کار می‌کنند، بهتر آن است که بگویم برای انجماد محصولات روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما از میان روش‌های انجمادی دو دسته روش بیشتر از دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ روش اول انجماد آرام یا آهسته و روش دیگر انجماد سریع است. در ادامه این مقاله به بررسی این دو روش انجماد خواهیم پرداخت.

آشنایی با روش انجماد آرام

این روش را می‌توان یکی از پر استفاده‌ترین روش‌های انجمادی در نظر گرفت. در این شیوه انجماد محصولات به صورت آهسته‌تر نسبت به دیگر روش‌ها انجام می‌شود و محصولات در یک اتاق با دمان -18 تا -40 درجه سانتی گراد نگهداری می‌شوند و محصول در هوایی ساکن و آرام به صورت آهسته و به مرور زمان شروع به منجمد شدن می‌کند. لازم به توضیح است که محصول برای انجماد آهسته یا همان آرام نیاز به صرف مدت زمانی بالغ بر 3 ساعت تا سه روز خواهد داشت، تا به انجماد کامل برسد. در این روش انجماد اصولا با دسته بزرگی از محصولات مانند گوشت گاو، ماهی، تخم مرغ، میوه و غیره رو به رو هستیم. بسته بندی‌هایی که در این روش انجماد مورد استفاده قرار می‌گیرد اصولا بین 5 تا 15 کیلو گرم است؛ دلیل آن را هم می‌توان حفظ کیفیت اصلی محصول در نظر گرفت.

آشنایی با روش انجماد سریع

روش مقابل انجماد آهسته را می‌توان انجماد سریع در نظر گرفت. در حالت کلی می‌توان گفت که روش انجماد سریع به یکی از سه روش زیر صورت می‌پذیرد.

انجماد سریع به وسیله وزش هوای سرد

انجماد سریع بدون تماس مستقیم

انجماد به روش غوطه ور نمودن محصولات منجمد شده

توضیح در رابطه با روش انجماد با وزش هوای سرد

این روش را می‌توان یکی از پر استفاده‌ترین روش‌ها برای انجماد محصولات در نظر گرفت. در این روش برای کاهش دمای محصولات از روش وزش هوای زیاد به میزان کم استفاده می‌شود. البته لازم به توضیح است که در این روش بنا بر شرایط نیاز به تغییراتی وجود خواهد داشت. نکته مهم در طراحی و ساخت تونل انجماد به این روش آن است که طراحی فریزر مورد استفاده باید به صورتی باشد که هوا به صورت مناسبی قابلیت انتقال در تمامی قسمت‌ها را داشته باشد تا محصول به نقطه انجماد مورد نظر برسد. استفاده از نقاله درون فریزر می‌تواند روشی مناسب برای جابه جایی هوای خنک بین محصولات باشد.

توضیح در رابطه با روش انجماد با روش تماس غیر مستقیم

این روش انجماد با هدف قرار دادن مواد غذایی روی یک صفحه سرد شونده طراحی شده است به همین دلیل می‌توان گفت این روش یکی از مناسب‌ترین روش‌هایی خواهد بود که به واسطه آن خواهید توانست محصولات مورد نظر را به درجه انجماد رساند. در این روش مواد غذایی به صورتی روی صفحه سرد شونده قرار داده می‌شوند که با توجه به میزان سطح تماس با صفحه، دمای محصولات کم شود. لازم به توضیح است که این روش برای محصولاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در میزان و حجم کمی نیاز به منجمد شدن داشته باشند، در غیر این صورت روش‌های دیگر توجیه پذیری بیشتری خواهند داشت.

روش انجماد با روش تماس غیر مستقیم

توضیح در رابطه با روش انجماد با عمل غوطه ور سازی

در این روش انجماد از کلرید سدیم برای سرد کردن محصولات استفاده می‌شود؛ چرا که این روش به میزان قابل توجه‌ای دمای محصول مورد نظر را کاهش می‌دهد و همچنین سرعت بسیار بالایی در کاهش این دما نیز دارد. البته ناگفته نماند که این روش خود دارای یک عیب است و آن هم امکان نفوذ محلول به درون بسته است. عموما از این روش برای انجماد میوه‌هایی نظیر پرتقال و غیره استفاده می‌شود. همچنین می‌توان گفت از شکر نیز برای جلوگیری از جذب شدن محلول گفته شده در بالا استفاده می‌شود. در این روش می‌توان موارد دیگری مانند میگو، ماهی و دیگر مواد غذایی دریایی را نگه داری کرد.

عوامل تاثیر گذار در میزان کیفیت انجماد محصولات

موارد و عوامل بسیار زیادی در کیفیت نهایی مواد قابل نگهداری در سردخانه و تونل انجماد تاثیر گذار است به همین دلیل می‌توان گفت هرچه شرایط و موارد نام برده شده در ادامه مقاله مناسب‌تر و اصولی‌تر رعایت شود، کیفیت نهایی محصول منجمد شده بالاتر خواهد رفت. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

· نحوه و شرایط نگهداری از محصول مورد نظر در سردخانه

· انتخاب روشی مناسب برای منجمد کردن محصول مورد نظر

· نوع محصول مورد نظر قابل نگهداری در سردخانه

· کیفیت و بافت طبیعی مواد غذایی و ای محصول قابل منجمد شدن

· نحوه حمل و نقل محصول و همچنین دارا بودن کیفیت مناسب محصول

· تجهیزات مورد استفاده برای منجمد کردن محصول

قیمت طراحی و ساخت تونل انجماد

همان طور که در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت سردخانه به آن اشاره کردیم، تونل انجماد یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که باید در هنگام طراحی و سفارش ساخت به قیمت آن توجه ویژه‌ای نشان داد. تونل‌های انجماد همان طور که گفته شد به منظور و هدف‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند، اصولا برای طراحی و ساخت یک تونل انجماد نیاز به تجهیزات و لوازم گوناگونی است.

بر این اساس می‌توان گفت هرچه تجهیزات مورد استفاده از کیفیت بالاتری برخوردار باشند قیمت نهایی طراحی و ساخت تونل انجماد بالاتر خواهد رفت. دیگر موردی که تاثیر مستقیم در قیمت نهایی دارد را می‌توان ظرفیت تونل در نظر گرفت هر چه میزان ظرفیت تونل بیشتر و بالاتر باشد قیمت تمام شده طراحی به نسبت بالاتر خواهد رفت. در صورت نیاز برای برآورد قیمت طراحی و ساخت تونل انجماد می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت سردخانه تماس حاصل نمایید همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهند داد. لازم به توضیح است که هر چه میزان اطلاعات ارائه شده از جانب شما دقیق‌تر و ریزتر باشد مشاوره و برآورد هزینه به همان میزان دقیق‌تر و مناسب‌تر خواهد بود. پس در صورتی که نیاز به برآورد هزینه دارید می‌توانید با شماره‌ها درج شده تماس حاصل نمایید.

معرفی مجموعه طراحی و ساخت سردخانه برادران حقیقی

مجموعه طراحی و ساخت سردخانه برادران حقیقی یکی از بزرگ‌ترین و با دانش‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه است. این شرکت با بیش از 30 سال تجربه مدیریتی در زمینه طراحی و ساخت سردخانه آماده هرگونه همکاری با استفاده کنندگان است. این مجموعه با بهره گیری از کادری مجرب و فنی تا کنون توانسته است خدمات گسترده و زیادی را در این رابطه با مجموعه‌های بزرگ و کوچکی ارائه دهد. در حال حاضر این شرکت تاسیساتی از قبیل تاسیسات برودتی، سردخانه، تونل انجماد، یخچال‌های صنعتی، آب سرد کن‌های صنعتی، آیس بانک‌ها چیلرهای زیر صفر و چیلر بالای صفر را در سراسر ایران طراحی می‌کند. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با قیمت‌ها و همچنین اطلاع از نحوه ساخت و دیگر موارد می‌توانید تماس حاصل نمایید. همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سردخانه برادران حقیقی

تولید بهترین محصول ویژه ترین ماموریت ماست ، ما نهایت تلاشمان را می کنیم که به مشتریان خود پایین ترین قیمت ممکن ، بهترین حق انتخاب و بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان عملیات اجرایی و حداکثر آسودگی خاطر را ارائه دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید