اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905304505314937

دیو چشمه، چشمه ای اعجاب برانگیز در کجور

کد: 139905304505314937

https://bit.ly/2Qgvrqk

، مشهد , (اخبار رسمی): مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است و می توان از آن به عنوان یکی از پربارترین مناطق به جهت داشتن بیشترین جاذبه های گردشگری نام برد. این استان به دلیل داشتن جنگل های بکر و مراتع سر سبز در تمام ایام سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دیو چشمه، چشمه ای اعجاب برانگیز در کجور
دیو چشمه، چشمه ای اعجاب برانگیز در کجور

مازندران یکی از زیباترین استان های کشور است و می توان از آن به عنوان یکی از پربارترین مناطق به جهت داشتن بیشترین جاذبه های گردشگری نام برد. این استان به دلیل داشتن جنگل های بکر و مراتع سر سبز در تمام ایام سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دیو چشمه یکی از جاذبه هایی است که در این استان و در کنار کجوز نوشهر قرار گرفته است. نام این چشمه از آب فراوان و زلال آن نشات گرفته است. برخی دیگر نیز آن را به نام چشمه بزرگ هم می شناسند. دیو چشمه به دلیل داشتن زیبایی های فراوانش می تواند بهترین مقصد برای شما باشد. این چشمه همانند آتشفشانی است که از درون زمین فوران می کند.

دیو چشمه در کجا قرار دارد؟

این چشمه بکر و زیبا از سمت شرق به شهرستان چالوس و از سمت جنوب به رشته کوه های البرز راه دارد و هم چنین از سمت شمال هم به دریای خزر ختم می شود. ارتفاع آن نسبت به دریا در حدود 2/9 متر می باشد. شهر نوشهر نیز دارای دوبخش مرکزی و کجور است. برای رسیدن به دیو چشمه باید ازبخش کجور عبور کرد. این چشمه زلال دارای انواع زیادی از گونه های درختی و درختچه ای و همچنین فضای سبز می باشد که می توان با دیدن آن یک روز پرنشاط و بی نظیر را سپری کرد.

آب زلال دیو چشمه یا چشمه بزرگ

آب این چشمه نیز از رودخانه عواز می باشد که در ابتدا به رودخانه بزرگ چالوس و سپس به دریای خزر می ریزد. مقدار آب دهی این چشمه بزرگ که از یک نهر زیبا که با طراحی خاصی ساخته شده است، هدایت می شود در حدود 186 تا 270 لیتر در ثانیه گفته شده است. این چشمه با داشتن زیبایی های فراوانی که دارد می تواند خاطره ای خوش و بی نظیری را برای افرادی که این جاذبه را برای گردش انتخاب می کنند به وجود بیاورد.

اهالی این منطقه از این آب در کارهای گوناگونی همانند کشاورزی و مزارع پرورش ماهی استفاده می کنند و همین امر موجب شده است تا این منطقه بسیار سرسبز و زیبا شود و همچنین از آلودگی ها مبرا باشد. نوشیدن این آب می تواند خستگی و تشنگی که در طول سفر به وجود آمده است را از بین ببرد.

یکی از رسومی که در کنار این چشمه توسط اهالی این منطقه انجام می شود، این است که زوج های جوان در هنگام عروسی خود به پای این چشمه می آیند و جرعه ای از را می نوشند که این کار نشاندهنده آن است که در ابتدای یکی شدنشان و شروع زندگی مشترک مهر عطوفت را مهمان زندگی خود کنند.

 امکانات زیادی در این چشمه به چشم نمی خورد!

از آن جایی که چشمه دیو دارای گردشگران زیادی در طول سال است، اما هیچ گونه امکانات تفریحی و رفاهی در این چشمه به چشم نمی خورد. در حالی که این چشمه با قرار گرفتن در کنار دهکده کندلوس دارای قابلیت های بسیاری برای برای توسعه صنعت گردشگری و طبیعت گردی دارد.

بهترین زمان سفر

با توجه به این که دیو چشمه در دامنه های البرز قرار گرفته است، بهترین زمان برای سفر به این جاذبه گردشگری فصل های بهار و تابستان می باشد.

راه رسیدن به دیو چشمه نوشهر

برای دسترسی به دیوچشمه نوشهر باید ابتدا وارد جاده چالوس و سپس با عبور از جاده ای سرسبز و زیبا وارد جاده کندوان شوید.  با طی کردن مسافتی حدود 25 کیلومتر در بین جاده کرج به چالوس به یک دوراهی کجور می رسید. با گذر از پل رودخانه چالوس، وارد جاده کجور می شوید و با پیمودن فاصله ای 24 کیلومتری در کنار جاده ای که به کجور منتهی می شود می توانید دیو چشمه یا چشمه بزرگ را مشاهده کنید.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی