اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906034512014937

نگاهی به شرق کشور، خراسان رضوی

کد: 139906034512014937

https://bit.ly/3huDzzH

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از استان های شرق ایران استان خراسان رضوی می باشد که مرکز آن شهر مشهد است.این استان با مساحت 118.854 کیلومتر مربع پنجمین استان بزرگ کشور محسوب می شود.

نگاهی به شرق کشور، خراسان رضوی
نگاهی به شرق کشور، خراسان رضوی

یکی از استان های شرق ایران استان خراسان رضوی می باشد که مرکز آن شهر مشهد است.این استان با مساحت 118.854 کیلومتر مربع پنجمین استان بزرگ کشور محسوب می شود. استان خراسان رضوی نیز شامل شهرستان هایی مانند:

  • مشهد
  • تربت حیدریه
  • قوچان
  • گناباد
  • فریمان
  • تربت جام
  • نیشابور
  • سبزوار
  • سرخس
  • کاشمر
  • چناران
  • بجستان ، خلیل آباد می باشد.

مشهد

مشهد شهری است که در قسمت شمال شرقی ایران قرار دارد و مرکز استان خراسان رضوی محسوب می شود. این شهر بزرگ دارای مساحتی با 351 کیلومتر مربع می باشد که دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران شناخته شده است. همچنین طبق آماری که در سال 1395 اعلام شده است، جمعیت آن 3،001،184 نفر می باشد که اکنون دومین شهر از نظر جمعیت در ایران است. شهر مشهد نیز به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع)، یکی از شهر های زیارتی و سیاحتی در ایران است که همواره به عنوان مهمترین قطب گردشگری مذهبی کشور و همچنین دومین شهر مذهبی جهان به حساب می آید.

 قدمت سکونت در مشهد نیز به هزاره 5 قبل از میلاد بر میگردد که در ابتدا محل سکونت آریایی ها بوده است. نام این شهر دیدنی به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) مشهد نامگذاری شده که معنای آن هم به شهود یا شهادتگاه نیز برمی گردد.

این پایتخت معنوی ایران علاوه بر بارگاه مطهر امام رضا(ع) دارای جاذبه های گردشگری و جذاب دیگری هم می باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

حرم امام رضا(ع) 

یکی ازدلایلی که باعث شده است که شهر مشهد در اولویت سفر های گردشگران قرار بگیرد، وجود حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد که هر ساله میلیون ها مسلمان از سراسر دنیا برای زیارت به این شهر سفر می کنند. این مجموعه دارای قسمت های مختلفی مانند مسجد گوهرشاد، تعدادی رواق برای برگذاری نماز جماعت و.. می باشد. در این بنای متبرکه از سازه های مختلفی مانند آینه کاری، مقرس بندی، و کاشی کاری که جزء زیباترین هنر های ایرانی به شمار می روند استفاده شده است. یکی از شگفت انگیز ترین چشم انداز های گردشگری، کبوترانی هستند که بر روی گنبد و ضریح امام رضا(ع) که از طلا ساخته شده است قرار گرفته اند.

 مسجد گوهرشاد

یکی از پربازدید ترین مساجد ایران مسجد گوهرشاد می باشد که در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. این مسجد در سال های قبل آسیب هایی دیده است اما همچنان همانند قبل میزبان میهمانان و زائران حرم امام رضا (ع) می باشد. دیوار های داخلی مشجد گوهرشاد با سنگ های تیره تزئین شده اند. همچنین این مسجد دارای صحنی به وسعت 2800 متر مربع می باشد که کف آن با سنگ های 6 گوشه پوشش داده شده است. برای ادامه مطلب کلیک کنید.

پارک وکیل آباد

یکی از تفرجگاه های دیدن شهر مشهد پارک وکیل آباد می باشد که در گذشته از آن به نام میرطراز یاد می شود. این پارک در جنوب غربی شهر مشهد و در دره ای با صفا قرار گرفته است که از سال های قبل توجه بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است. همچنین این پارک دارای قسمت دیگری مانند کوهستان پارک بزرگ می باشد که کودکان می توانند برای بازی به آن جا مراجعه کنند.

کوه سنگی

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پارک های شهر مشهد پارک کوهسنگی می باشد. این مکان گردشگری دارای دوتا از رشته کوه های بینالود می باشد که در بین مکان های گردشگری دیگر این شهر از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار هستند. این پارک زیبا تلفیقی از زیبایی های بسیاری است که توانسته منظره سرسبز و بی نظیری را به وجود بیاورند.

آرامگاه فردوسی

یکی از با ارزش ترین جاذبه های شهر مشهد مقبره فردوسی می باشد که در 20 کیلومتری مشهد و در نزدیکی روستای پاژ قرارگرفته است. اندره گدار شخصی است که طرح اولیه این بنا را طراحی کرد و سپس با طرح حسین لرزاده به پایان رسید. از زیبا ترین بخش هایی که در این آرامگاه به چشم می خورد می توان به تالار آن اشاره کرد. این مقبره بی نظیر دارای صحنی با مساحت 6 هکتار است که در آن یک کتابخانه و موزه نیز قرار داده شده است.

سرزمین موج های آبی

شهر مشهد از جمله شهرهای خراسان رضوی است که در زمینه احداث پارک های آبی از موقعیت خوبی در خاورمیانه برخوردار است. یکی از جاذبه های ورزشی در مشهد پارک های آبی می باشد که در بین  شهروندان و مسافران بسیار محبوب واقع شده اند. این شهر دارای پارک های دیگری مانند پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و موج های خروشان است که در بین پارک های آبی مجهز قرار دارند. این پارک ها به دلیل اینکه سرپوشیده هستند در همه ایام سال باز می باشند. برای آشنایی با دیگر پارک های شهر مشهد روی ادامه مطلب کلیک کنید.

چالیدره

 منطقه گردشگری چالیدره در 17 کیلومتری شهر مشهد و در ورودی روستای نغندر قرار گرفته است. این جاذبه گردشگری در سال 1376 با زمینی به وسعت 160 هکتار ساخته شد. در این منطقه گردشگری جاذبه های طبیعی دیگری هم وجود دارد که به سبب وجود امکانات رفاهی و تفریحی، گردشگران را به این منطقه جذب می کند. از جمله امکاناتی که در چالیدره به چشم می خورد می توان به برج گردان چالیدره، تلکابین، کشتی شناور تفریحی، لمکده و چایخانه، بانجی جامپینگ، عکاس خانه سنتی، رستوران ایرانی و فرنگی، کافی شاپ و مرکز ماساژ ماهی یا فیش اسپا و... اشاره کرد.

جاذبه های دیگر شهر مشهد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی