اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906094521013738

انواع کابل شارژر

انواع کابل

کد: 139906094521013738

https://bit.ly/2DlNmsZ

، اصفهان , (اخبار رسمی): انواع کابل شارژر دستگاه های دیجیتال و انتقال اطلاعات بین انواع گجت ها امروزه امری روزمره شده و در هر خانه ای چندین انواع کابل شارژر مختلف پیدا میشود با مجموعه ی خبری پرشام همراه باشید تا انواع کابل شارژر را بشناسید.

انواع کابل
انواع کابل

استاندارد USB به دو منظور ابداع شد؛ مورد اول اتصال تعداد زیادی سخت‌افزار جانبی توسط یک درگاه استاندارد و مورد دوم بهبود و افزایش سرعت اتصال به دستگاه های جانبی

یکی از فراگیر ترین انواع کابل شارژر یو اس بی است ، USB‌ که مخفف Universal Serial Bus است یک استاندارد صنعتی جهانی برای دستگاه‌های قابل حمل از جمله موبایل است که در اواسط دهه 1990 به منظور استاندارد کردن اتصال لوازم جانبی کامپیوتر به کامیپوترها ایجاد شد و تقریبا توسط هر سازنده‌ای استفاده شده است. استاندارد USB به دو منظور ابداع شد؛ مورد اول اتصال تعداد زیادی سخت‌افزار جانبی توسط یک درگاه استاندارد و مورد دوم بهبود و افزایش سرعت اتصال به دستگاه های جانبی. با توجه به فراگیری انواع کابل usb در مرحله ی اول انواع این نوع کابل را بررسی و سپس به انواع دیگر شارژر موبایل خواهیم پرداخت :

انواع کابل USB

کابل USB نوع A :

ساده‌ترین و پرکاربرد‌ترین کابل USB است که در اکثر وسایل دیجیتال، حداقل یک درگاه برای آن وجود دارد و با نام کابل USB استاندارد نیز شناخته میشود . نوع پیشرفته تر این نوع کابل USB 3.0 است که از نظر ظاهری کاملا مشابه نسل قبلی است و فقط رنگ داخل درگاه و رابط کابل آبی است .

کابل USB نوع B  :

نوع B حدودا مربعی شکل است و بیشتر برای پرینترها و دیگر دستگاه‌هایی که به کامپیوتر متصل می‌شوند استفاده می‌شود. امروزه آنها نسبت کابل USB نوع A کمتر استفاده می‌شوند ولی فراگیری استفاده از آنها در دستگاه های پرینتر و اسکنر حداقل در کشور ایران حفظ شده است .

کابل USB 3.0 با استاندارد نوع B :

رنگ داخل درگاه و رابط آن آبی است و به‌خوبی با استاندارد‌های پیشین سازگار است. در این نسل انتقال اطلاعات سریعتر ( تا 5 گیگابیت در ثانیه ) وقتی عملی خواهد بود که هر دو دستگاه کابل USB 3.0 را پشتیبانی کنند.

کابل MiniUSB قبل از طراحی کابل MicroUSB، استاندارد اتصال گوشی‌های موبایل بود. همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، کابل MiniUSB کوچکتر از کابل USB معمولی  و بزرگتر از کابل MicroUSB است و هنوز در برخی دوربین‌هایی که دارای اتصالات غیراستاندارد هستند استفاده می‌شود . استفاده از این نوع کابل شارژر در بسیاری از گوشی های چینی بی کیفیت بسیار فراگیر بود .

کابل MiniUSB (پنج پین) نوع B :

بسیاری از تولیدکنندگان، محصولات خود را با استفاده از نوع مینیاتوری USB_B، یعنی کابل MiniUSB تولید می‌کنند. معروف‌ترین نوع کابل MiniUSB نوع 5 پین آن است و تنها مدلی است که توسط هیئت USB-IF به رسمیت شناخته می‌شود. درگاه Mini-b دارای 5 پین است و اندازه‌اش حدودا دوسوم پهنای یک کابل USB نوع A است. تکنولوژی OTG (مخفف On-The-Go) اولین‌بار با Mini-b پنج‌پین معرفی شد.

کابل MiniUSB (چهار پین) نوع B :

یک مدل غیررسمی از نوع کابل MiniUSB نوع B است که دارای 4‌ پین بوده و در بسیاری از دوربین‌های دیجیتال، به ویژه برخی از مدل‌های کداک ( Kodak ) دیده می‌شود. با همان دو گوشه‌ اریب، این نوع از نظر ظاهری شبیه به نوع استاندارد B بوده، اما بسیار کوچک‌تر از آن است.

کابل MiniUSB (فوجی) نوع B :

کابل MiniUSB نوع B هم یکی از انواع رابط‌های غیررسمی USB است که به‌طور گسترده‌ای در دوربین‌های دیجیتال به ویژه در برخی دوربین‌های خاص کمپانی فوجی یافت می‌شود. این مدل که کوچک‌تر از اندازه استاندارد است، با شکلی تخت و مستطیلی بیشترین شباهت را به نوع استاندارد A دارد.

کابل MicroUSB در حال حاضر استاندارد فراگیر برای دستگاه‌های قابل حمل و موبایل است و تقریبا هر سازنده‌ای به‌جز اپل در محصولاتش از آن استفاده می‌کند. هر شخصی که گوشی یا تبلت اندروید داشته باشد، قطعا یک کابل MicroUSB نیز در منزل خود دارد.

کابل MicroUSB نوع A :

کابل MicroUSB نوع A یکی از انواع رابط‌های USB است که توسط USB-IF به‌رسمیت شناخته می‌شود و می‌توان آن را در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های PDA و GPS و دوربین‌های دیجیتال یافت. این نوع رابط نسبت به USB Mini-b کوچک‌تر است و توانایی انتقال داده‌ها را با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه دارد و از کابل OTG پشتیبانی می‌کند. کابل MicroUSB نوع A از رنگ سفید داخل رابط و 5 پین کوچک متراکمی که کنار هم قرار دارند قابل شناسایی است.

کابل MicroUSB نوع B :

این مدل هم مانند کابل MicroUSB نوع A یکی از مدل‌های رسمی کابل MicroUSB است و توسط USB-IF به‌رسمیت شناخته می‌شود. این مدل تمام مشخصات کابل MicroUSB نوع A را دارد و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری است؛ نوع B لبه‌های پایینش مورب هستند. این مدل نسبت به USB Mini-b کوچک‌تر است و با رنگ سیاه داخل رابط و 5 پین کوچک و متراکم قابل شناسایی است. نوع تکامل یافته تر کابل MicroUSB نوع AB میباشد که به صورت انحصاری برای دستگا‌هایی که OTG را پشتیبانی می‌کنند طراحی شده است. این نوع رابط، چندکاره است و می‌تواند کابل MicroUSB نوع A و B را پشتیبانی کند. رنگ درونی این رابط خاکستری و دارای 5 پین متراکم و کوچک است. این مدل تنها به عنوان درگاه دستگا‌ه‌هایی که OTG را پشتیبانی می‌کنند وجود دارد و بر روی کابل‌ها وجود ندارد.

کابل USB 3.0 مدل MicroUSB نوع B :

در این نوع کابل انتقال اطلاعات سریعتر (تا 5 گیگابیت در ثانیه) بوده و وقتی عملی خواهد بود که هر دو دستگاه کابل USB 3.0 را پشتیبانی کنند.

کابل USB-C :

جدیدترین استاندارد خانواده USB در بازار است که گفته‌شده به تمام نیازهای کاربران پاسخ خواهد داد. USB-C کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است و دارای طراحی دوطرفه و متقارن است و برخلاف نوع A و B که بایستی در سمت درست وصل شوند، از هر دو طرف قابل اتصال است و شکلی متقارن دارد. در آینده پورت USB نوع C به‌تنهایی جایگزین تمام پورت‌های USB 2.0 ،USB 3.0 (blue) ،HDMI ،VGA و DC-IN در کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد شد و اگر بخواهیم نام دیگری برای USB-C‌ انتخاب کنیم، بدون شک باید آنرا «پورت آینده» بنامیم.

شارژر های موبایل فقط به انواع کابل USB محدود نشده اند و هر شرکت سازنده شارژر اختصاصی خود را تولید می کرد تا اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده برای کاربران و شرکتها سازنده اغلب تولیدکنندگان گوشی های هوشمند ( بجر اپل ) استفاده از شارژر یکسان میکرو یو اس بی را پذیرفتند و تاکنون نیز بجز مواردی که نیاز به ارتقا به type C بوده بر این تفاهم پایوند مانده اند در ادامه انواع دیگر شارژر موبایل را معرفی خواهیم کرد :

کابل 30 پین اپل :

شرکت اپل قبل از استفاده از پورت لایتنینگ برای انتقال اطلاعات یا شارژ گوشی‌های خود، از پورت و کابل 30 پین برای این کار استفاده می‌کرد. گوشی آیفون 4 از جمله محصولات این شرکت است که از کابل 30-پین برای  شارژ  یا انتقال فایل استفاده می‌کند.

کابل اتصال موبایل لایتنینگ

این نوع کابل مخصوص شارژ و انتقال داده‌ها و مخصوص محصولات اپل است و در آیفون 5 به بعد، آیپد مینی 1، 2 و 3، آیپد ایر 1 و 2 و آیپاد تاچ نسل 5 به بعد از این نوع اتصال استفاده شده است. اندازه لایتنینگ شبیه میکرو USB است و با تمام دستگاه‌های اپل که بعد از سپتامبر 2012 تولید شده اند سازگار است. لایتنینگ دارای 16 پین است که در هر طرف 8 پین قرینه وجود دارد. کابل شارژ لایتنینگ دو طرفه است و جهت وارد کردن آنها مهم نیست .

شارژر سوزنی 3.5 میلی متری :

این نوع کابل شارژر مربوط به اولین گوشی های نوکیا بود که به مرور جای خود را به شارژر های باریکتر داد قطر سوزن این نوع شارژر 3.5 میلی متر است .

شارژر سوزنی 2 میلی متری :

این نوع کابل از انواع اولیه کابل شارژر است که در اغلب گوشی های نوستالژیک نوکیا و برخی برندهای دیگر مورد استفاده قرار میگرفت . قطر سوزن این شارژر از نوع قبلی کمتر و به 2 میلیمتر کاهش پیدا کرده و تا قبل از ورشکستگی شرکت نوکیا بصورت بسیار فراگیر توسط این شرکت مورد استفاده قرار میگرفت .

شارژر پی اس پی :

شارژر مخصوص پی اس پی برای شارژ باتری انواع مدل های PSP تولید شده است از نظر اندازه سوزن از دو نوع شارژر سوزنی فوق الذکر بزرگتر است . این نوع شارژر در بسیاری از دستگاه های الکترونیک از رادیو ی قدیمی گرفته تا مودم و برخی از مدل های لپ تاپ مورد استفاده قرار میگیرد .

شارژر سونی اریکسون مدل CST-13 :

این شارژر در تعداد معدودی از گوشی های اولیه ی سونی اریکسون بکار برده شد و با شارژری با سوکت بزرگتر جایگزین شد .

شارژر سونی اریکسون :

این نوع شارژر مخصوص گوشی های سونی اریکسون میباشد که بعد از توقف تولید این گوشی ها دیگر در دستگاه دیجیتال استفاده نشد .

کابل سامسونگ 20 پین :

این نوع کابل دارای 20 پین داخل سوکت شارژ بود و برای شارژر برخی گوشی های سامسونگ قدیمی از جمله D880 ، S3600 و … مورد استفاده قرار میگرفت .

کابل شارژر سامسونگ 20 پین Comte :

این نوع کابل برای شارژر برخی گوشی های سامسونگ قدیمی از جمله E250 و … مورد استفاده قرار میگرفت .

کابل ال جی 18 پین :

این کابل در گوشی های قدیمی LG مورد استفاده قرار میگرفت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرشام مارکت

فروشگاه اینترنتی پرشام مارکت با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت ‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که مجموعه پرشام مارکت از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل همواره در تلاش است تا حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود بیافزاید. پرشام مارکت با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران امکان ارسال در سریعترین زمان به تمام نقاط کشور و دریافت وجه پس از دریافت کالا را با بهترین شرایط برای خرید برند های معتبر به مناسب ترین قیمت ها برای خریداران محترم فراهم نموده است

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]