اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906114524314937

نیشابور، شهر فیروزه ای ایران

کد: 139906114524314937

https://bit.ly/3i5fboC

، مشهد , (اخبار رسمی): در 40 کیلومتری شهر نیشابور آبشاری وجود دارد به نام آبشار رینه که در دره ای زیبا و سرسبز باغرود قرار گرفته است. این آبشار بی نظیر در بین پنج آبشار زیبای خراسان رضوی نیز قرار دارد. ابن آبشار هم اکنون بر روی تپه ای قرار دارد و...

نیشابور، شهر فیروزه ای ایران
نیشابور، شهر فیروزه ای ایران

یکی از شهر های مهم گردشگری در ایران شهر نیشابور می باشد که در خراسان رضوی قرار گرفته است. این شهر تاریخی به نام شهر فیروزه ای ایران نیز معروف است چرا که وجود بسیاری از عرفا و شاعران بزرگ ایرانی باعث شده است نام این شهر همانند نگین فیروزه ای بدرخشد.

نیشابور

اگر به این شهر سفر کنید می توانید بهترین تجربه را با آشنایی با  فرهنگ و تمدن گذشتگان بدست بیاورید. شهر نیشابور با داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی و زیارتی یکی از شهر های خاص در خراسان رضوی به شمار می رود.

در این قسمت با های هتل به معرفی برخی از دیدنی های شهر نیشابور می پردازیم:

آرامگاه خیام نیشابوری

یکی از زیبا ترین نقاط دیدنی شهر نیشابور، آرامگاه خیام می باشد که در یک باغ قدیمی بنا شده است. و دارای قسمت های مختلفی از جمله کتابخانه و موزه و مهمانخانه می باشد. هوشنگ سیحون شخصی می باشد که با طراحی بی نظیرش توانسته است هنر معماری مدرن و کهن ایران را در این باغ به نمایش بگذارد. این بنای تاریخی در ابتدا در صحن امامزاده محروق در نیم فرسخی نیشابور و در محله ای به نام شادیاخ ساخته شده است.

دهکده چوبی نیشابور

یکی از بی نظیر ترین سازه های چوبی در ایران دهکده چوبی نیشابور می باشد که باعث شده هنر معماری ایرانی و خلاقیت به نمایش گذاشته شود. در کنار این کلبه چوبی طبیعتی بکر و سرسبز قرار دارد که می توانید یک روز را به دور از شلوغی شهر و همراه با آرامش را سپری کرده و خاطره ای خوش و بیادماندنی در کنار خانواده خود رقم بزنید. این دهکده چوبی در میان انواع گل ها و درختانی مانند سرو یا اشن و سپیدار قرار گرفته است و باعث شده است منطقه ای سرسبز و با طراوت به وجود بیاید.

برای دسترسی به این دهکده از سمت مشهد به نیشابور که رسیدید. وارد جاده اسحاق آباد شوید و با پبمودن 5 کیلومتر بعد از زیارتگاه فضل بن شاذان، جاده سمت را در پیش بگیرید.

باغ قدمگاه

در 24 کیلومتری شهر نیشابور باغی کهن وجود دارد که در زمان های شاه عباس صفوی ساخته شده است. این باغ که امروزه به عنوان یکی از مکان های سیاحتی در نیشابور به شمار می رود، در زمان پهلوی به شدت دچار آسیب دیدگی شده است، اما اکنون پذیرای بسیاری از گردشگران و مسافران ازنقاط مختلف کشور می باشد.

این باغ در دامنه کوه بینالود در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است. نام این باغ برگرفته از سنگی سیاه است که در آن دو رد پا وجود دارد و آن زمان این رد پا را به امام رضا (ع) نسبت داده اند. به همین دلیل مسافران زیادی برای زیارت به این نقطه از نیشابور سفر می کنند.

آبشار گرینه

در 40 کیلومتری شهر نیشابور آبشاری وجود دارد به نام آبشار رینه که در دره ای زیبا و سرسبز باغرود قرار گرفته است. این آبشار بی نظیر در بین پنج آبشار زیبای خراسان رضوی نیز قرار دارد. ابن آبشار هم اکنون بر روی تپه ای قرار دارد و در طول تاریخ هم از محل اصلی خودش به محل جدیدی تغییر مکان داده است. همچنین نام آن برگرفته از روستایی می باشد که در آن قرار دارد.

غار سر نی

از جاذبه های گردشگری دیگری که در این شهرستان مشاهده می شود، می توان به غار سر نی اشاره کرد. این غار سالهاست که در بین مردم شناخته شده و گردشگران زیادی از آن بازدید کرده اند. افرادی که برای دیدن این جاذبه گردشگری به این غار سفر می کنند تنها می توانند تا قسمتی از آن را مشاهده کنند. چرا که در این غار حوضچه ای آبی قرار دارد که اجازه ورود به آن را نمی دهد. این غار با توجه به نظر تیم کارشناسی که به اعماق آن نفوذ کردند بزرگترین غار آبی خراسان شناخته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی