اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990618453805061

تاریخچه صنعت تهویه مطبوع وآنچه در بازار داخلی امروز می بینیم

چطور آیس من، هوای خوب تو و من را تامین می کند

کد: 13990618453805061

https://bit.ly/35qY64G

، اصفهان , (اخبار رسمی): اولین شوروم رسمی مجموعه صنعتی آیس من با حضور حجه الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد ، فرماندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد ، در این افتتاحیه از اولین چیلر سبک سقفی که به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده رونمایی شد .

 چطور آیس من ، هوای خوب تو و من را تامین می کند
چطور آیس من، هوای خوب تو و من را تامین می کند

یکی از چالش های بشر از دیرباز خنک سازی محیط زندگی بوده ، مصریان باستان شاید اولین گروهی بودند که به دنبال راه حل رفتند ،آنها  نی ها را در آب تر و پشت پنجره ها آویزان می کردند و تبخیر آب نی ها و عبور جریان هوا باد خنک ایجاد می شد .

رمی ها هم در خانه ها قنات داشتند و با گردش هوا داخل این چاه ها جریان هوای خنک ایجاد می شد و به داخل ساختمان منتقل می شد.
اما شاید مهندسی ترین سبک سیستم های تهویه مطبوع قدیم  نوع ایرانی آن باشد. بادگیرها  یک روش ابداعی ایرانی برای ایجاد فضای خنک داخل منازل گرم است که سال های زیادی زندگی مردم مناطق کویری را مطبوع وقابل تحمل کرده است.

اما افزایش ساخت وسازها ، رشد جمعیت و صنعتی شدن جهان ، بشر را به فکر راه اندازی صنعتی مدرن و هوشمند  برای تامین هوای خنک و مطبوع  سوق داد و در سال 1902 این شرکت کریر بود که با کنترل جریان هوای محیط داخلی ، اولین سیستم های  تهویه مطبوع صنعتی  را پیاده سازی کند و با کنترل محیط داخلی یکی از چالش برانگیز ترین چالش های بشر را حل نماید ،این اختراع صنایع بی شماری را ارتقا داد وباعث ارتقا بهره وری انرژی سالم و پاک شد.

در این گزارش قصد داریم تا مزیت های اصلی استفاده از سیستم برودت مرکزی را مرور کنیم ،به همین علت به سراغ یکی از فعالان این صنعت رفتیم تا پاسخ سوالات خود را از نگاه یک کارشناس بررسی کنیم .

عباس حسینی با بیش از 30 سال سابقه کار در این صنعت با اشاره به پیچیدگی طراحی واجرای سیستم  تاسیسات مکانیکی ساختمان در این باره گفت: این سیستم ها باعث رفاه ساکنین و افزایش طول عمر ساختمان می شوند و به لحاظ اقتصادی نیز  به صرفه هستند و به دلایل مختلفی دقت در انتخاب واجرای آن برای هر ساختمانی ضروری ولازم است.

مدیر شرکت آیس من ادامه داد: انتخاب این سیستم ها باید به گونه ای باشد که در فصل گرم وسرد کارآیی مناسب داشته باشد وسرمایه گزاری اولیه آن ومصرف انرژی در بلند مدت دارای توجیه اقتصادی باشد وهزینه های تعمیرات ونگهداری سیستم را به حداقل برساند.یک سیستم تهویه مناسب ،سیستمی است که از مقررات ملی ساختمان پیروی کند ومطابق با استانداردهای روزسازمان ملی انرژی باشد.

حسینی ادامه داد : امکان صادرات تولیدات داخلی در این حوزه وجود داشته و شرکت آیس من هم در این بازار حضور داشته ، هرچند میزان آن در مقابل واردات بی رویه بسیار ناچیز بوده است.

وی با اشاره به مشکلات تولید گفت: هر تولید کننده ای میداند که پایه صادرات ابتدا ثبات در اقتصاد کلان یک کشور است ودر حال حاضر تلاش تمام واحدهای تولیدی ما بر سر زنده ماندن وحفظ شرایط موجود است ولی در مجموعه آیس من فرصت ها وظرفیت های صادرات را فراموش نکرده ایم و البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بازار داخلی نیز به شدت نیازمند تولیدات داخلی باکیفیت است که در حدود 70 درصد نیاز ظرفیت بازار داخلی تامین نشده  و می تواند با همت جوانان این آب وخاک این مشکل را به فرصتی در پیشرفت واعتلای هرچه بیشتر این صنعت تبدیل کرد.

حسینی در ادامه گفت : ازدیدگاه بسیاری از کارشناسان واهالی فن ،تنها راه حل مساله تولید وجهش اقتصادی عزم ملی ورونق تولید است که قسمتی ازاین عزم فراگیر ملی ،دولت است وبخش مهم وتاثیر گذار آن نیروی جوان ودانشگاهی ومردم هستند و بحمد الله کیفیت تولیدات داخلی بقدری مرغوب است که در کشورهای دیگر از محصول ساخت ایران استقبال می شود و دانش فنی متخصصین ما بومی هم پا با متخصصان سایر کشورهای صنعتی رشد و پیشرفت کرده است.

حسینی با اشاره به افتتاح اولین showroom  محصولات برودتی و تهویه مطبوع با برند آیس من در ایران گفت : تولید خوب وبا دوام ومشتری مداری مخصوصا در صنایع تبرید وتهویه مطبوع جزو لاینفک فرهنگ سازمانی آیس من است که اجازه استفاده از قطعات بدون کیفیت را به ما نمی دهد ، چون باور داریم مصرف کننده داخلی و خارجی لایغ بهترین هاست ورعایت همین امر باعث شده که این صنعت در حال رشد از خواستگاه بالایی برخوردارباشد.

مدیر مجموعه صنعتی آیس من گفت: مهم ترین شعاری که در آیس من وجود دارد ونه در حد یک شعار بلکه به شکل یک فلسفه مدیریتی درآمده ، احترام به حقوق مصرف کننده ،صداقت در برابر مشتری ،تعهد در تحویل محصول فروخته شده به مشتری ودر نهایت رفاه وآسایش هموطنان عزیز در فصل گرم وسرد سال است.

وی در پایان افزود : مهم ترین هدف از تاسیس مجموعه آیس من ارائه خدمات گسترده تر با ارزیابی دقیق نیاز مشتری و منطقه جغرافیایی وسنجش دقیق نیاز هر پروژه است و در سال های اخیر بسیاری از برند های مشابه اروپایی در بازار حضور داشتند که از نظر کیفیت برابر یا حتی پایین تر از محصولات داخلی بودند و با شروع تحریم ها مجبور شدند که از کشور خارج شوند ومصرف کننده های این محصولات هیچ خدمات پس از فروشی را دریافت نکنند، اما محصولات آیس من در داخل کشور ساخته می شود وحاصل کار تکنسین های همین آب وخاک است که در هر ساعت از شبانه روز خدمات پس از فروش را در کوتاه ترین زمان به مشتری ارائه می کند.

حسینی در پایان گفت: این صنعت آینده دار می تواند در ورد ارز و صادرات به خوبی نقش ایفا کند و از طرفی با ایجاد هوای پاک در کاهش مشکلات آلوگی کمک کننده باشد و با قدری توجه و تسهیل موانع تولید به بالندگی آن سرعت بخشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نگاه آریایی

هلدینگ رسانه ای نگاه آریایی ، مجموعه ای با هدف کمک به کسب و کارها در امور رسانه ای ، محتوایی ،گرافیکی و کمپین هاست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید