اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906234550515148

جنس جعلی چیست؟ راهنمای تشخیص محصولات اصلی از محصولات بدل

کد: 139906234550515148

https://bit.ly/3iVilLN

، بانه , (اخبار رسمی): جنس فیک چیست؟ دسته ای از محصولات که به جان بازار افتاده است و جای اصلی به فروش می رسند. قصد آشنایی با این دسته از این محصولات را دارید؟

جنس جعلی چیست؟ راهنمای تشخیص محصولات اصلی از محصولات بدل | ساکوکالا
عکس مربوط به محصولات جعلی می باشند که در بازار به فروش می رسند.

جنس جعلی یا فیک به محصولاتی گفته می شود که ارزان تر از محصولات اصلی موجود در بازار بوده و کارکرد محصولات اصلی را به هیچ وجه ندارند. جهت آشنایی با این محصولات مطلب نوشته شده را حتما مطالعه فرمایید.

امروزه شرکت های متنوعی در جهان وجود دارند که مشغول تولید محصولات خانگی هستند ، از شرکت های معتبر و قدیمی ال جی ، سامسونگ ، سونی و بوش گرفته تا می رسد به شرکت های فعال و تازه کاری همانند ایوولی ، الحافظ و این موارد.

وجود تنوع کالایی بازار را رنگین تر کرده و البته افزایش امکانات و فناوری محصولات ، تنور رقابت را بین شرکت های تولید کننده داغ تر کرده است و هر روزه با ارائه محصولاتی جدید تر ، از یکدیگر پیشی می گیرند.

اما در این وسط کسانی هستند که دوست دارند با فریب و کلک و ساخت اجناسی بی کیفیت و بی مصرف ، از اعتماد مردم سوء استفاده کنند و اجناس با اسم و ظاهر اجناس اصلی ، قیمت پایینتر و فوق العاده بی کیفیت را به مردم بفروشند تا از این راه سود کلانی را به جیب بزنند. برای این اجناس می توان اسامی فیک ، جعل یا محصولات تبدیلی را در نظر گرفت. در ادامه به معرفی مختصر این دسته از محصولات می پردازیم.

جنس فیک چیست؟

عبارتی که حین خرید اجناس خانگی زیاد به گوش ما می خورد. اجناس فیک ، محصولات جعلی ، تقلبی و یا اجناس تبدیلی. حالا جنس فیک چجور جنسیه؟

توی هر بازاری طبعا افرادی هستند که دوست دارند به طریق دیگری کسب درآمد کنند و به نوعی یه سر و گردن بالاتر از بقیه باشند که راهی جز تقلب و فریب بقیه به ذهنشان نمی رسد. در بازار لوازم خانگی نیز همین قضیه وجود دارد. افرادی هستند که اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت را به ظاهر اجناس اصلی تبدیل می کنند و با قیمت کمی پایینتر از اجناس اصلی به فروش می رسانند.

پس بخواهیم مستقیم تر به آن اشاره کنیم ، جنس جعلی به محصولی گفته می شود که از نظر کیفیت و کارایی بسیار پایین و شاید بدرد نخور ولی از نظر رنگ و ظاهر شباهتی به اجناس اصلی دارد. اجناسی که از قطعات ارزان قیمت و ناکارآمد سر هم آمده و با قیمتی پایینتر از اجناس اصلی متاسفانه به فروش می رسند. دلیلی که این بازار سیاه را گرم نگه داشته قیمت ارزان تر این دسته از محصولات و کاهش قدرت خرید می باشد که مردم را به سوی خرید این نوع اجناس سوق می دهد.

اشاره کردیم که یکی از عوامل بسیار مهمی که بازار تقلب فروشان را گرم کرده تورم و کاهش قدرت خرید مردم می باشد که به قصد خریدی ارزان قیمت ، گیر این دسته از افراد می افتند که محصولی ارزان قیمت و بی کیفیت را تحویل می دهند.

روش فروش اینگونه افراد چگونه است؟

افرادی که اجناس تقلبی به فروش می رسانند یک معیار بسیار قوی که هر خریداری آن را دوست دارد را هدف قرار داده اند و آن نیز قیمت ارزان اجناس می باشد. در واقع اجناسی که تقلبی اند اختلاف قیمتی چند میلیونی را با محصولات اصلی موجود در بازار را دارند و همین قیمت ارزانتر دل خریدار را می گیرد و در دام اینگونه افراد می افتد. در کنار این قیمت پایین ، چسباندن فناوری های روز و جذاب به محصول که در خود جنس اصلا دیده نمی شود و فقط به هدف جذب مشتری آن را به محصول نسبت داده اند و تقریبا هیچگونه از این فناوری ها را ندارند.

چگونه آنها را شناسایی کنیم؟

افرادی که تقلب فروشی می کنند شرایطی خاص را نسبت به فروشندگان معتبر بازار دارند ، در اینجا سه راه اصلی را که تقلب فروشان را به طور کامل رصد می کنند را شرح می دهیم:

  • قیمت بسیار ارزان تر نسبت به قیمت دیگر فروشندگان
  • مکان فروش فاقد اعتماد و اعتبار کافی
  • تشخیص جنس بدل از جنس اصلی

از طریق سه روش بالا به طور حتم می توانید افرادی را که جعل فروش هستند را شناسایی کنید ، در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

قیمت ارزانتر محصولات

اینکه یک محصول قیمت مناسب را خریداری کنید بسیار خوب است ، اما توجه کنید قیمت مناسب لزوما به این معنی نیست که ارزان ترین جنس ، مناسب ترین جنسی است که خریداری کرده اید. قیمت اجناس فیک معمولا بسیار ارزان تر از اجناس اصلی پیدا می شود. این اختلاف قیمت در محصولات مختلف متفاوت است و بسته به نوع جنس این اختلاف از سه میلیون تا 50 میلیون نیز می تواند ارزان تر باشد. در حالی که اختلاف قیمت محصولات اصلی از یک میلیون بالاتر نمی رود. پس لازم است حتما نسبت به قیمت محصول هوشیار باشید.

از جاهای مطمئن و معتبر خرید کنید!

هر وقت قصد خرید داشتید ، مطمئن شوید مکان یا فضایی که قصد خرید محصول از آن را دارید مطمئن باشد. تقلب فروشان عمدتا در کانال های تلگرامی ، دیوار ، شیپور و اینگونه رسانه ها فعالیت دارند و اکثرا در کانال های تلگرامی با نام های بازرگانی و یا به اسم های گناوه و شهرستان بانه اقدام به راه اندازی کانال های تلگرامی کرده و فروش خود را در این فضا ها به انجام می رسانند. به دلیل عدم هویت مشخص این فضا ها برای فروش محصولات تقلبی بسیار مناسبند. بنابراین تا می توانید خرید خود را از طریق دیوار ، شیپور و تلگرام انجام ندهید.

تشخیص جنس اصلی از جنس تقلبی

یک مسئله ی بسیار مهم این است که چطور یک جنس بدل را از جنس اصلی تشخیص دهیم؟ همانطور که گفتیم اجناسی که جعل می شوند یا محصولاتی ایرانی هستند یا مال شرکت هایی می باشند که از هویتی نامشخص و نامعلوم بهره مندند. به طور کلی ما سه نوع تبدیل جنس در بازار داریم:

  • تبدیل محصولات ایرانی به جنس تقلبی.
  • تبدیل محصولات خارجی شرکت های ناشناخته به جنس تقلبی.
  • اضافه کردن برچسب امکانات به محصولاتی که از این امکانات و فناوری ها اصلا برخوردار نیستند.

محصولات تبدیلی ایرانی به جنس تقلبی:

محصولات تبدیلی ایرانی ، محصولات شرکت های اسنوا ، پاکشوما ، یخساران و این موارد هستند. این محصولات با تغییر ظاهر ، تغییر قطعات آنها ، افزودن یکسری برچسب های امکانات و حک کردن مارک شرکت های معتبر به جنس تبدیلی تبدیل می شوند.

محصولات تبدیلی خارجی به جنس تقلبی:

محصولات تبدیلی خارجی ، محصولات شرکت هایی ناشناخته و نامفهوم می باشد که از کیفیت ساخت پایینتری بهره می برند که می توانیم به اسم هایی مانند الحافظ ، توربو ، ایوولی ، یونیوا و ... اشاره کنیم.

اضافه کردن برچسب هایی تقلبی:

این مدل تبدیل عبارت است از اضافه کردن برچسب هایی به محصولی که اصلا این امکانات را ندارد. در واقع با این کار از یک محصول ساده با امکانات کم، محصولی می سازند که همه چی تمام است و به قیمت بالاتر محصول به فروش می رسد.

بنابراین با بررسی مطالب بالا تا حدودی می توانید پی ببرید که اجناس فیک چیست و چه افرادی مشغول تولید و فروش این اجناس هستند. در صورتی که تمایل دارید مطلب را کامل مطالعه کنید به سایت Sakokala.com مراجعه فرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ساکوکالا

فروشگاه اینترنتی ساکوکالا: ساکوکالا فروشگاه اینترنتی بزرگ، فعال با کالاهای متنوع می باشد که در زمینه فروش لوازم خانگی همواره فعالیت دارد. ساکوکالا با ارائه انواع لوازم و تنوع کالایی که به وجود آورده است، قادر است نیاز مشتریان را در مورد هر نوع کالایی رفع نماید. فروش انواع لوازم خانگی از قبیل تلویزیون، یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، انواع ساندبار ها و سینما خانگی ها، فروش انواع موبایل و ... از خدماتی است که ساکوکالا ارائه می دهد و این خدمت همواره در حال پیشرفت می باشد. ساکوکالا همچنین با ارسال سریع محصولات و تحویل محصول درب منزل، خریدی رضایت بخش و دلچسب را برایتان تداعی میکند. کیفیت محصول نیز از ملاک اصلی یک خرید خوب می باشد. ساکوکالا همین امر را ملاک حرفه خویش قرار داده و فروش محصولات را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل