اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906254554314937

روستای بند، تفرجگاهی دیدنی در ارومیه

کد: 139906254554314937

https://bit.ly/2FyNA15

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از مناطقی که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و همواره به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری مهم و زیبا در کشور به شمار می رود، روستای بند می باشد. این روستای بی نظیر که از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه است.

روستای بند، تفرجگاهی دیدنی در ارومیه
روستای بند، تفرجگاهی دیدنی در ارومیه

یکی از مناطقی که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و همواره به عنوان یک مکان توریستی و گردشگری مهم و زیبا در کشور به شمار می رود، روستای بند می باشد. این روستای بی نظیر که از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه می باشد، یک منطقه کوهستانی بوده که تعداد زیادی باغ و سد و رودخانه را در بر گرفته است.

در این روستا اغلب مردم به کار کشاورزی و و دامداری مشغول می باشند. از جمله محصولاتی که در این روستا با بیشترین سهم تولیدات روبه رو است گندم و جو می باشند. همچنین بخش دامپروری نیز با رونق چشم گیری مواجه می باشد و محصولاتی همانند گوشت و انواع فرآورده های لبنی را به مردم عرضه می کند.

 اکثر مردم ساکن در این روستا با زبان کردی کرمانجی و آذری صحبت می کنند و دین آن ها اسلام و مذهب شافعی نیز می باشند. در این روستا طبق آخرین سرشماری در سال 1385، تعداد 3888 نفر سکونت داشته اند. این روستا از آنجایی که جاذبه های گردشگری زیبای زیادی را در خود دارد تقریبا شکل روستایی خود را از دست داده و به عنوان یک مکان گردشگری و تفریحی به شمار می رود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران می باشد.  

روستای بند ارومیه که در قدیم مرکز مبادله کالا و بازار روستایی بوده است، دارای خانه هایی قدیمی می باشد که ساختار سنتی خود را حفظ کرده اند. در ساخت این خانه های قدیمی از مصالحی مانند چوب و خشت و گل وآجر استفاده شده است. این خانه ها نیز دارای قسمت های مجزا مانند انبار علوفه، اصطبل، آغل، سرویس بهداشتی، اتاق استراحت و ... می باشد.     

فرهنگ و آداب و رسوم  

مردم روستای بند مردمی مهمان نواز و مهربان می باشند. این روستا نیز همانند دیگر مناطق کشور دارای آداب و رسوم و مراسم های مختلفی همچون: جشن عید نوروز، شب یلدا و... می باشد. اگر به این روستا در زمان برگزاری مراسمی و یا در روز خاصی سفر کنید می توانید از نزدیک شاهد جشن هایی که آذری ها و کردی ها با زبان های متعلق به خود اجرا می کنند باشید و یک خاطره ی بی نظیر و به یاد ماندنی را به یادگار بگذرانید.

همچنین می توانید از این روستا سوغاتی از صنایع دستی آن برای عزیزانتان تهیه کنید. از جمله صنایع دستی مهم این روستا می توان از گلیم و قالی نام برد که همچنان توسط دستان زنان هنرمند و خوش سلیقه بافته می شود.

راه دسترسی و بهترین زمان سفر به این روستا

اگر قصد سفر به این تفرجگاه زیبا را دارید، بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. چرا که در این دو فصل هوای این روستا معتدل است، اما در فصول پاییز و زمستان آب و هوای آن سرد می باشد.

برای رسیدن به تفرجگاه بند باید ابتدا از مسیر جاده شهید بهشتی عبور کرده و به جاده دانشکده برسید. با پیمودن فاصله ای از مسیر راژان، گردشگاه بند نیز در مقابل شما قرار می گیرد.

دیگر جاذبه های روستای بند ارومیه

روستای بند ارومیه دارای طبیعت بکر و بی نظیری می باشد و همین امر موجب شده است تا در میان گردشگران با استقبال بی نظیری روبه رو شود. همچنین این روستا جاذبه های گردشگری طبیعی فوق العاده دیگری نیز می باشد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • مسجد روستای بند 
  • چشم‌انداز کوهستان و تفرجگاه زمستانی بند
  • باغات پیرامون روستا
  • تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه شهرچای
  • تفرجگاه پیرامونی سد شهرچای
  • دریاچه پشت سرد شهرچای

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی