اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907054577015246

بررسی مشخصات فنی کابل شبکه لگراند

کد: 139907054577015246

https://bit.ly/3da4teH

، تهران , (اخبار رسمی): این مقاله شما را با ویژگی های کابل شبکه لگراند آشنا می کند و تفاوت آن را با دیگر کابل ها بیان می کند.

بررسی مشخصات فنی کابل شبکه لگراند
بررسی مشخصات فنی کابل شبکه لگراند

در این مقاله شما مخاطبان عزیز با کابل شبکه و انواع آن آشنا می شوید. با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به انتقال اطلاعات در بستر شبکه نیاز به کابل شبکه بسیار زیاد شده است. پس بهتر است با انواع کابل شبکه کامپیوتری و بهترین برند موجود در بازار ایران آشنا شوید.

در ابتدا بهتر است فرق بین کابل و سیم توضیح داده شود چون در برخی منابع سیم و کابل را مترادف یکدیگر استفاده می­ کنند. اما کابل و سیم کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. سیم به یک یا چند رشته فلزیِ رسانا گفته می­ شود که درون یک روکش پلاستیکی قرار دارد. کابل به مجموعه­ ای از سیم­ های روکش‌دار یا بدون روکش گفته می‌شود که درون یک محفظه پلاستیکی بزرگتر قرار گرفته‌‌اند. آشناترین کابل برای همه ما کابل تلفن است که دارای 4 سیم روکش‌دار است. اما کابل شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ کابل شبکه به مجموعه‌­ای از سیم­ ها گفته می‌شود که برای اتصال و جابجایی اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌های شبکه سخت افزار محسوب شده و داده ­ها را در بستر شبکه، بین دو کامیپوتر انتقال می‌دهند. در واقع کاربرد کابل شبکه انتقال داده بین سیستم‌های کامپیوتری مختلف است.

انواع کابل شبکه

انواع کابل شبکه شامل کابل شبکه کواکسیال، فیبر نوری و زوج به هم تابیده شده است. هسته کابل کواکسیال دارای سیمی فلزی است. این هسته با یک لایه از عایق ضد برق پوشیده شده است که دور خود این عایق نیز توری فلزی یا فویل پوشیده شده است. در آخر کل سیم در پوششی پیچیده می‌شود که همه چیز را کنار هم نگه می‌دارد. از کابل کواکسیال برای دوربین ­های مدار بسته نیز استفاده می ­شود. کابل دیگری که به تازگی معروف شده است کابل فیبر نوری است. این کابل‌ها سیگنال‌ها را با استفاده از امواج نوری منتقل می‌کند. از کابل فیبر نوری در جاهایی که پهنای باند بالا لازم است و یا نیاز به ظرفیت بالا است استفاده می‌شود. کابل فیبر نوری چون سرعت بسیار بالایی دارد و حجم بالایی از داده‌ها را انتقال می‌دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 اما در بین کابل‌های شبکه، کابل شبکه زوج به هم تابیده شده بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است. این نوع کابل‌ها دارای انواع مختلفی است. نوع اول این کابل Unshielded Twisted  یا زوج به هم تابیده بدون شیلد نام دارد که به صورت اختصاری UTP  نیز نامیده می‌شود. نوع دوم کابل زوج به هم تابیده شیلد­دار است که شامل زیر مجموعه ه­­ای مختلفی است. این کابل Shielded Twisted Pair یا STP نیز گفته می‌شود.

کابل شبکه لگراند چیست؟

با وجود کابل‌های شبکه مختلف در بازار این سوال پیش می‌آید که بهترین کابل شبکه چیست و ساخت کدام شرکت است؟ یکی از کابل‌های با کیفیت و پرسرعت در بازار کابل شبکه لگراند است. کابل شبکه لگراند ساخته شده توسط شرکت فرانسوی لگراند است. شرکت لگراند همیشه سعی در ارائه جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات در زمینه تجهیزات الکتریکی و شبکه را داشته است. شرکت لگراند تکنولوژی بالایی در ساخت کابل‌های شبکه جدید دارد. پیچش زوج‌ها، پیچش هر زوج به طور مستقل، خلوص مواد بکار رفته و استفاده از روکش استاندارد از حداقل الزامات تولید کابل شبکه است که کابل شبکه لگراند اورجینال همه این موارد را دارا است. کابل لگراند اصل به صورت کابل شبکه شیلد دار (STP) و بدون شیلد (UTP) عرضه می‌شود. در ایران نمایندگی فروش کابل شبکه لگراند وجود دارد. کسانی که قصد خرید کابل شبکه با کیفیت دارند می‌توانند با خرید اینترنتی کابل شبکه لگراند به راحتی به این کابل‌ها دسترسی پیدا کنند. کابل شبکه لگراند اورجینال قیمت به نسبت مناسبی نسبت به کابل‌های شبکه دیگر دارد.

https://cablshabake.ir/

انواع کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند دارای انواع مختلفی است. هر مدل از کابل‌های شبکه لگراند در شبکه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته حائز اهمیت میان این کابل‌ها این است که سرعت انتقال داده در آن‌ها متفاوت است. هر چه مقدار عددی عبارت cat در کابل شبکه لاگراند بالاتر باشد، سرعت انتقال داده نیز بالاتر است. همین امر باعث شده است که کاربرد کابل شبکه لگراند زیاد باشد. برای مثال در بازار کابل شبکه لگراند با cat 5 ، 6 و 7 وجود دارد. اما به تازگی کابل لگراند با 8cat  نیز آمده است که بسیار پر سرعت است. عموما در پروژه‌های اداری، آموزشی و تجاری و همچنین دوربین‌ها مدار بسته و تجهیزات امنیتی تحت شبکه، کابل لگراند استفاده می‌شود. جنس روکش کابل های لگراند به صورت عمده از LSZH و PVC است. کابل هایی که از جنس LSZH ساخته می شوند از مواد بدون هالوژن ساخته شده ­اند. جالب است بدانید اگر آتش سوزی رخ دهد، شعله­ ی کمی ایجاد و گاز سمی تولید نمی‌کنند تا باعث ایجاد خفگی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اوربیتال صنعت

فعالیت فروشگاه اوربیتال صنعت در زمینه تهیه و توزیع انواع کابل های شبکه و کابل کواکسیال (کابل دوربین) است. فروشگاه اوربیتال صنعت با چندین تولید کننده و وارد کننده انواع کابل شبکه و کابل دوربین به صورت مستقیم همکاری می نماید و به همین سبب تمامی قیمت های اجناس این فروشگاه به صورت قیمت دست اول ارائه می گردند. کیفیت دغدغه اصلی ماست. فروشگاه اوربیتال صنعت با ارائه اجناس با کیفیت و مرغوب می کوشد تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]