اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908214743715246

معرفی انواع کابل شبکه و کاربرد هر یک از آن ها

کد: 139908214743715246

https://bit.ly/3nsdCmU

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه کابل شبکه، معرفی و بررسی انواع کابل شبکه و کاربرد هر یک از آن ها را در این بخش از مقاله اوربیتال صنعت مطالعه کنید.

معرفی انواع کابل شبکه و کاربرد هر یک از آن ها
معرفی انواع کابل شبکه و کاربرد هر یک از آن ها

شبکه‌های رایانه ای یکی از بزرگترین پیشرفت های عصر ما است. قبل از اینکه اینترنت زندگی روزمره ما را به دست بگیرد ، مهندسان و دانشمندان برای اتصال رایانه ها به یکدیگر بسیار تلاش کردند. کاری که آنها انجام دادند وضعیت فعلی شبکه ما را ایجاد کرد. کابل‌های شبکه سخت افزاری هستند که با استفاده از آنها می توانیم یک دستگاه شبکه را به دیگری متصل کنیم. کابل های شبکه بر اساس توپولوژی شبکه ، اندازه و لایه فیزیکی انتخاب می شوند. انواع مختلف کابل های شبکه کابل کواکسیال ، کابل فیبر نوری ، کابل های جفت تابیده ، کابل USB ، کابل سریال و موازی ، کابل های کراس اوور و غیره است.

برای استعلام قیمت و خرید انواع کابل شبکه به سایت رسمی اوربیتال صنعت مراجعه کنید و یا با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید.

کابرد کابل شبکه

کابل های شبکه مختلفی به لایه فیزیکی ، توپولوژی و اندازه شبکه نیاز دارند. آیا می توانید بفهمید که از کدام نوع کابل پچ و اتصال دهنده کابل شبکه استفاده کنید؟ در این مقاله انواع متداول کابلهای شبکه و مشخصات آنها معرفی می شود. کابل‌های شبکه و ارتباطات سخت افزاری شبکه هستند که برای اتصال یک دستگاه شبکه به سایر دستگاههای شبکه استفاده می شود. به عنوان مثال ، اتصال دو یا چند رایانه برای اشتراک چاپگرها و اسکنرها. اتصال چندین قطع کننده به یک سوئیچ دسترسی این دامنه مجموعه داده های کابل اترنت را شامل می شود.

کابل کواکسیال  Coaxial Cable

کابل کواکسیال  در دهه 1880 اختراع شد، " Coaxial " بیشتر به عنوان نوعی کابل شناخته می شد که تلویزیون ها را به آنتن های خانه متصل می کرد. کابل کواکسیال یک کابل استاندارد اترنت با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه است. این کابل ها از سیم مسی داخلی با ضخامت های مختلف تشکیل شده اند. اما ، به دلیل سختی آنها ، مدیران شبکه را در نصب و نگهداری با مشکل مواجه می کند.

کابل زوج به هم تابیده Twisted Pair Cables

در دهه 1990 ، کابل زوج به هم تابیده به عنوان کابل پیشرو برای اترنت عمل می کرد. این کابل ها همچنین به عنوان دسته 3 یا Cat3 شناخته می شوند و به دنبال آن نسخه بهبود یافته 100 مگابیت بر ثانیه (Cat5 و Cat5e) و به طور پی در پی با سرعت بالاتر تا 10 گیگابیت بر ثانیه ارائه می شوند. کابل زوج به هم تابیده حاوی حداکثر 8 سیم جفت برای به حداقل رساندن تداخل الکترومغناطیسی است. طبق استاندارد صنعت ، دو نوع اصلی کابل های پیچ خورده عبارتند از: جفت پیچ خورده بدون محافظ و جفت پیچ خورده محافظ.

کابل زوج به هم تابیده بدون محافظ (UTP) نوعی کابل کشی مس که در همه جا کاربرد دارد و در سیم کشی تلفن و شبکه های محلی (LAN) استفاده می شود. پنج نوع کابل UTP وجود دارد - مانند پیشوند CAT با پیشوند CAT شناخته می شوند - هر یک از پهنای باند متفاوتی را پشتیبانی می کنند. جایگزین های کابل UTP شامل کابل کواکسیال و کابل فیبر نوری است. هر نوع کابل کشی مزایا و معایبی دارد ، اما به طور کلی ، اکثر شرکت ها به دلیل هزینه کم و سهولت نصب ، از کابل UTP استقبال می کنند. برای استعلام قیمت و خرید کابل زوج به هم تابیده کلیک کنید.

کابل فیبر نوری Fibre Optics Cable

کابل شبکه فیبر نوری با استفاده از رشته های شیشه و پالس های نور کار می کنند. این کابل‌های شبکه به ویژه در تاسیسات شبکه گسترده (WAN) که به کابل‌های زیر زمینی یا فضای باز مسافت زیادی مورد نیاز است و همچنین در ساختمان‌های اداری که حجم بالایی از ترافیک ارتباطی معمول است ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابل‌های USB

کابل های USB کابل هایی هستند که با استفاده از آنها می توانیم به جای اتصال با رایانه های دیگر ، رایانه ای را با دستگاه های جانبی متصل کنیم. آداپتورهای شبکه ویژه همچنین کابل اترنت را به طور غیر مستقیم به پورت USB متصل می کنند.

کابل های سریال و موازی

این کابلها زمانی استفاده می شدند که هنوز USB ساخته نشده است. این کابل ها برای شبکه های PC به PC استفاده شده است. به آنها کابلهای مدل null نیز گفته می شود.

منبع : medium

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اوربیتال صنعت

فعالیت فروشگاه اوربیتال صنعت در زمینه تهیه و توزیع انواع کابل های شبکه و کابل کواکسیال (کابل دوربین) است. فروشگاه اوربیتال صنعت با چندین تولید کننده و وارد کننده انواع کابل شبکه و کابل دوربین به صورت مستقیم همکاری می نماید و به همین سبب تمامی قیمت های اجناس این فروشگاه به صورت قیمت دست اول ارائه می گردند. کیفیت دغدغه اصلی ماست. فروشگاه اوربیتال صنعت با ارائه اجناس با کیفیت و مرغوب می کوشد تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]