اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907164693514937

لذت کویرگردی زمستان در بهترین کویرهای ایران

کد: 139907164693514937

https://bit.ly/36YVBaG

، مشهد , (اخبار رسمی): یکی از سفر هایی که طرفداران و علاقمندان بسیاری دارد، کویرگردی است. معمولا افراد فصل پاییز و زمستان را پایان سفر های خود می دانند در حالی که این دو فصل بهترین فصل های کویرگردی است.

لذت کویرگردی زمستان در بهترین کویر های ایران
لذت کویرگردی زمستان در بهترین کویرهای ایران

یکی از سفر هایی که دارای طرفداران و علاقمندان  بسیاری است، کویرگردی است. معمولا افراد فصل پاییز و زمستان را پایان سفر های خود می دانند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند. در صورتی که این دو فصل نیز بهترین فصل های سفر کردن و کویرگردی است. چرا که در این زمان دیگر خبری از گرمای آزار دهنده  تابستان نخواهد بود و در مقابل در هوایی دلچسب می توانید لذت کافی را از حضور در کویر تجربه کنید.

همچنین بعضی از مناطق مختلف کشور جزء بهترین و مناسب ترین مقاصد کویرگردی هستند که می توان در پاییز و زمستان به آنها سفر کرد. در اینجا شما با کویر هایی که می توان در این دو فصل سرد به آن ها سفر کرد آشنا می شوید. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

کویر خور و بیابانک

یکی از زیباترین کویرهای ایران کویر خور و بیابانک است که در نزدیکی شهرستانی به همین نام قرار گرفته است. این منطقه کویرگردی که در فاصله 399 کیومتری شهر اصفهان قرار دارد، زمین هایی 6 ضلعی در برخی از مناطق خود دارد. کلمه خور خود به معنای خورشید است که از فرهنگ کهن ایرانی گرفته شده است. همچنین نمادی از یک فرشته نگهبان است. این کویر نیز در بردارنده یکی از بزرگترین دریاچه های نمک است که هم اکنون عنوان بزرگترین دریاچه فصلی نمک در جهان را به خود اختصاص داده است.

کویر حلوان، طبس

یکی دیگر از کویر هایی که می تواند در فصل زمستان مقصد بسیاری از افراد باشد، کویر حلوان است که در شهر طبس در خراسان جنوبی واقع شده است. یکی از زیباترین قسمت های کویر طبس، کویر حلوان است. دسترسی به این کویر بسیار آسان است چرا که در نزدیکی شهر طبس قرار دارد. بخش گسترده ای از این کویر دارای ریگزار است و دیگر قسمت های آن را باتلاق های نمکی و رسی تشکیل داده اند. این منطقه نیز می تواند برای سفر های زمستانی مقصد بسیار مناسبی باشد.

کویر ریگ زرین

در نزدیکی استان یزد و در شمال بافق کویری زیبا به نام کویر ریگ زرین قرار دارد. به یکی از بیابان های زیبا و معروفی که درایران قرار دارد می توان به مغستان یا ریگ زرین اشاره کرد که دارای دوبخش نیمه شمالی  و جنوبی می باشد. در قسمت شمالی این کویر می توانید از انواع گنبد های نمکی دیدن کنید. همچنین شن های روان موجود در این کویر می تواند خاطره ای بسیار زیبا  و بیادماندنی برای شما به ارمغان آورد.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از کویر هایی است که ممکن است نام آن را تا این لحظه نشنیده باشید. این کویر که در جنوب شرق گرمسار قرار دارد، جزء کویر هایی است که برای رسیدن به آن باید از راه بسیار سخت و دشواری عبور کنید. کویر جن نیز از آن دسته کویر هایی است که فاقد هرگونه آب و آبادی است. برخی از مردمی که در نزدیکی آن قرار دارند به این کویر عنوان سرزمین نفرین شده داده اند. به این دلیل که حتی در گذشته هیچ گروهی از این این منطقه نتوانسته عبور کند. با توجه به گفته مردمان محلی تاکنون هر فردی که به این کویر رفته است دیگر بازنگشته است. همچنین این کویر به مثلث برمودای ایران هم معروف است.  

کویر حاج علی قلی دامغان

کویر حاج علی قلی دامغان یکی از کویر های بسیار زیبا در استان سمنان است که در قسمت جنوبی شهرستان دامغان قرار گرفته است. در این کویر رودخانه ای وجود دارد که دره ای بسیار عمیق در آن ایجاد کرده است. اگر در فصل های پاییز و زمستان به این کویر بروید، می توانید منظره ای بی نظیر و دیدنی را مشاهده کنید. چرا که در این زمان با توجه به باران هایی که می بارد شش ضلعی های زیبایی در سطح دریاچه نمک ظاهر می شود. این کویر دارای جاذبه های دیگری مانند تپه های شنی، دریاچه نمک و حوزه های باتلاقی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

hihotel

سامانه "HiHotel" با توجه به شناخت کامل(کیفی و کمی) از هتل های مشهد اقدام به گارانتی معتبرترین هتل و هتل آپارتمان های مشهد از جمله هتل آپارتمان آرین و آلتون و هتل یک ستاره پرستاره که همگی از بهترین های اماکن اقامتی مشهد مقدس محسوب می شوند نموده است. های هتل در ایام خاص مانند عید نوروز، تعطیلات اعیاد و مناسبتها و در روزهای تابستان هتل های معتبر دیگری نیز گارانتی می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی