اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907284707614508

سیر تا پیاز گز زعفرانی کرمانی

کد: 139907284707614508

https://bit.ly/3jugld0

، اصفهان , (اخبار رسمی): با این مقاله از تیم تولید محتوای فروشگاه گز و سوهان اصفهان (به گز) همراه شوید تا از سیر تا پیاز گز زعفرانی کرمانی آشنا شوید.

گز زعفرانی کرمانی
سیر تا پیاز گز زعفرانی کرمانی

زعفران از حدود ۳ هزار سال قبل از ادویه ‌های محبوب بشر بوده و امروزه نیز زینت‌بخش بسیاری از خوراکی‌ها از جمله انواع دسر، بستنی و شیرینی مانند  گز زعفرانی کرمانی است. وجود ویتامین‌های B6، B2، B1، ویتامین C و دیگر مواد مغذی مورد‌ نیاز بدن زعفران را به گیاه جادویی مناسبی برای کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و روده تبدیل کرده است.

در میان گیاهان زعفران لقب ادویه طلایی را از آن خود کرده است و تاریخچه ۳ هزار ساله دارویی دارد. طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت های مختلف از جمله پودر زعفران و انواع دیگر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم و شیرینی مخصوصا در گز مخصوص پسته ای کرمانی استفاده می شود.

آیا می دانید این گیاه بی نظیر که به گز کرمانی اضافه شده، دارای چه خواصی است؟

  • زعفران موجب کاهش چربی و کلسترول خون می شود.
  • زعفران آرام بخش، اشتهاآور، ضد اسپاسم، پیشگیری کننده از بیماری قلبی و سرطان، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشارخون است.
  • زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده است و به عنوان مسکن به ویژه در دردهای لثه کاربرد دارد.
  • مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است.

۱۰ خاصیت زعفران

۱- تسکین دردهای شکمی

از دیرباز تا کنون به دلیل خواص زعفران برای زنان، دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. از دم کرده این گیاه برای منظم کردن عادت ماهیانه و کاهش خونریزی در این دوران استفاده می‌شد. همچنین یکی دیگر از خواص زعفران برای زنان کاهش دردهای قاعدگی و منظم‌کردن عادت ماهیانه است.

از دیگر خواص زعفران برای زنان و مردان، تسکین دردهای شکمی مربوط به غشای روده بزرگ است.

 ۲- زعفران گیاه ضد افسردگی

مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است. بر اساس تحقیقات امروزی نیز نتیجه گرفته شده است که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس تب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند. بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر است.

۳- سلامت قلب با چای زعفران

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

۴- زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلول های بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیب ها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلول های آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماری های ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

۵- زعفران و خواص آن بر سلامتی بدن

ویتامین ث یا همان اسید اسکوربیک، برای سلامت انسان فوق‌العاده حیاتی و مهم است، و باعث تحریک سیستم دفاعی و ایمنی بدن انسان برای تولید گلبول‌های سفید می‌شود که خط مقدم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها و عوامل میکروبی و ویروسی و همچنین برای تولید کلاژن، ضروری است، کلاژن هم برای تولید سلولی در بدن جهت ترمیم زخم و جراحت، رشد عضله، ترمیم رگ های خونی و تولید بافت، ضروری است.

 ۶- خواص ضد سرطانی زعفران

زعفران خواص ضد سرطانی دارد و به عنوان یک داروی ضد تومور و جمع کننده رادیکال های آزاد عمل می کند. بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اکسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی دارند. بر اساس نتایج این بررسی به نظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می کند و در ترمیم مولکول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

۷-  کاهندگی فشار خون

در سال‌های اخیر، زندگی پراسترس و‌ کم تحرک شهری، به همراه عادات بد غذایی، موجب شده تا تعداد مبتلایان به بیماری فشارخون روز به روز بیشتر شود. اما از‌ آنجا که یکی از خواص زعفران برای زنان و همچنین مردان، کاهش فشار خون است، با اضافه‌کردن مقداری از این گیاه خوش‌رنگ به غذاها می‌توانید تا حدی جلوی افزایش فشارخون خود و افراد خانواده را بگیرید.

۸- گردش خون بهتر با زعفران

زعفران می‌تواند به‌عنوان یک افزاینده انرژی موثر عمل کرده و با افزایش گردش خون‌تان، متابولیسم بدن‌تان را هم بیشتر کند. وجود مقادیر زیادی از آهن در زعفران، یعنی این‌که این گیاه می‌تواند مقدار گلبول‌های قرمز خون‌تان را افزایش دهد و در نتیجه موجب بیشتر شدن گردش خون و اکسیژن‌رسانی به سیستم‌های اندامی برای سوخت و ساز سالم‌تر و پیشگیری از علائم کم‌خونی شود.

۹- خاصیت زعفران برای دیابت

مقادیر چشمگیری از منگنز می‌تواند به بدن در بهینه‌سازی میزان قند خون کمک کند. دیابت، یکی از خطرناک‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در دنیای امروز است، که در کل دنیا میلیون‌ها نفر را درگیر کرده‌است. شما می‌توانید با کنترل میزان قندخون، انسولین و گلوکز، از ایجاد زمینه برای دیابت نوع دوم جلوگیری کرده یا اگر از این بیماری رنج می‌برید، علائم آن را کنترل کنید.

۱۰- فواید زعفران برای استحکام استخوان

بعضی از مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک موجود در زعفران، موجب جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی به‌ویژه کلسیم می‌شود. با افزایش میزان کلسیمی که بدن ما می‌تواند از طریق غذا جذب نماید، شانس بهتری در تقویت تراکم موادمعدنی استخوان‌مان و درنتیجه پیشگیری از بیماری‌هایی چون پوکی استخوان و سایر بیماری‌های مربوط به بالا رفتن سن خواهیم داشت.

گز یک میان وعده مفید و سالم

اگر می‌خواهید تغذیه درست داشته باشید، باید میان گروه‌های غذایی اصلی تعادل ایجاد کنید. این تعادل در هرم غذایی (Food Pyramid) به‌خوبی مشخص است. غذایی که می‌خورید دریکی از گروه‌های این هرم جای می‌گیرد:

  • گروه نان و غلات
  • میوه‌ها و سبزیجات
  • گوشت و تخم‌مرغ
  • پروتئین‌های گیاهی
  • چربی
  • شیرینی‌جات

هیچ گروهی را نمی‌توان جایگزین گروه دیگر کرد و همه این گروه‌ها برای بدن لازم هستند. درست مانند شکل هرم، هرچقدر بالاتر بروید، باید از مصرف روزانه این مواد کم شود. با رعایت این هرم غذایی هم سالم‌تر غذا می‌خورید و هم دچار سوءتغذیه یا اضافه‌وزن نمی‌شوید.

مصارف زعفران :

زعفران به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از زعفران در صنایع غذایی مانند سوسیس سازی، در شیرینی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید نوشیدنی ها به عنوان طعم دهنده طبیعی و در صنایع لبنی و غیره استفاده می شود.

بهترین گز فوق پسته زعفرانی اصفهان

صادقانه بگوییم بیشتر افراد این روزها ترجیح میدهند زحمت تهیه گز در خانه را به خود ندهند. اگر با برندهای گز اصفهان آشنا باشید می دانید که گزینه های زیادی دارید. اما معروف ترین برند گز اصفهان کرمانی است که یکی از قدیمی ترین برندهای گز اصفهان با بیش از ۱۰۰ سال سابقه بوده و روزهای قبل از عید برای خرید آن صف های طولانی در اصفهان بسته می شود.

فروشگاه به گز مرکز عرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. از جمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی, گز مظفری, گزآ نتیک, گز دردشتی, گز شیرین منش و... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی