اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910054832414508

طرز تهیه و تولید سوهان عسلی

کد: 139910054832414508

https://bit.ly/35mu8hF

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله شما را با طرز تهیه سوهان و سوهان عسلی آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

طرز تهیه و تولید سوهان عسلی
طرز تهیه و تولید سوهان عسلی

سوهان نوعی شیرینی ایرانی یا به عبارتی نوعی از حلواست که از جوانه گندم تهیه می‌شود. از معروف‌ترین سوهان‌های تولید شده در ایران می‌توان به سوهان قم اشاره کرد که بهترینسوهان در این شهر تولید می‌شود.

طرز تهیه و تولید سوهان عسلی

سوهان نوعی شیرینی ایرانی یا به عبارتی نوعی از حلوا است که از جوانه گندم تهیه می‌شود. از معروف‌ترین سوهان‌های تولید شده در ایران می‌توان به سوهان قم اشاره کرد که بهترین و با کیفیت‌ترین سوهان در این شهر تولید می‌شود.

قدمت تولید سوهان در ایران به دوره قاجار برمی گردد. در این دوره سوهان فقط مخصوص اشراف و بزرگان بود و در دسترس عموم قرار نداشت. با گذشت زمان پخت این حلوا در بین مردم رواج یافت و به یکی از شیرینی‌های محبوب و دوست داشتنی در بین مردم تا به امروز تبدیل شد.

مواد لازم برای تهیه سوهان

آرد سفید: یک قاشق سوپ‌خوری

آرد جوانه گندم‌: دو قاشق سوپ‌خوری 

شکر:۲۱۰ گرم

کره ۱۶۰ گرم

هل: نصف قاشق چای‌خوری

گلاب: نصف پیمانه

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران: نصف قاشق چای ‌خور

خلال پسته و بادام: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه سوهان

آردها را باهم مخلوط و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود. سپس شکر و گلاب را به آرد اضافه می‌کنیم.

مخلوط را به طور مداوم هم می زنیم تا آردها گلوله نشود و به کناره‌های ظرف نچسبد. وقتی مایع به جوش آمد و شروع به حباب زدن کرد، کره را به مواد اضافه می‌کنیم.

یادتان باشد که روی حرارت ملایم تمام مراحل را انجام دهید. وقتی رنگ حلوا خرمایی روشن شد و مواد به غلظت رسید زیر ماهیتابه را خاموش ‌می‌کنیم.

در کف یک سینی فویل را پهن می‌کنیم و مواد را به آرامی داخل آن می ریزیم. تا گرمای مواد از بین نرفته است مغز پسته و بادام را روی آن پخش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم سوهان خنک شود. پس از خنک شدن سوهان به راحتی از فویل جدا می‌شود و آماده سرو است.

فواید سوهان

سوهان به دلیل داشتن آرد جوانه گندم پروتئین زیادی دارد.

حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های B و E است.

آرام بخش اعصاب است.

باعث ذخیره شدن انرژی در بدن و بهبود عملکرد عضلات می‌شود.

از خستگی و بی‌حالی جلوگیری می‌کند.

سوهان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

سوهان خوب دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

روی سوهان نباید اثری از دلمه زدن روغن باشد. اگر چنین چیزی دیدید بدانید که سوهان کیفیت خوبی ندارد.

رنگ سوهان باید قهوه‌ای روشن باشد. برخی برای رنگ ایجاد نگ در این شیرینی از رنگ‌های مصنوعی استفاده‌ می‌کنند.

در هنگام خرید سوهان در جعبه را باز و سوهان را بو کنید. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که سوهان تازه است یا مانده.

سوهان داخل جعبه باید سالم و بدون شکستگی باشد.

سوهان مرغوب به دندان نمی‌چسبد.

مضرات مصرف زیاد سوهان

مصرف بیش از حد شیرینی‌جات مضر و برای سلامتی دندان‌ها بسیار خطرناک است، همچنین باعث چاقی نیز می‌شوند. سوهان هم مانند سایر شیرینی‌جات از این قائده مستثنا نیست و زیاد خوردن آن مضر است.

مصرف بیش از حد سوهان باعث افزایش قندخون می‌شود.

به دلیل استفاده از کره یا روغن حیوانی در پخت سوهان، مصرف بیش از حد آن باعث انباشته شدن کلسترول و تری گلیسرید در رگ‌ها می‌شود. همچنین عوارضی مانند:  افزایش وزن، کاهش سلامت دهان و دندان

انواع سوهان

سوهان گزی

سوهان حلوایی

سوهان پشمکی

سوهان زعفرانی

سوهان عسلی

سوهان کره‌ای

سوهان لقمه‌ای

سوهان کنجدی

سوهان باقلوایی

طرز تهیه سوهان عسلی

سوهان عسلی  به صورت لقمه‌ای است و در پخت آن از مغز زیادی استفاده می‌شود. تفاوت این سوهان با سوهان معمولی در مواد اولیه در این است که علاوه بر تمام مواد ولیه برای تولید سوهان معمولی به عسل و زعفران فراوان برای تهیه سوهان عسلی نیاز داریم.

مواد اولیه مورد نیاز

مغز بادام و پسته ۱۵۰ گرم

عسل سفت ۱۵۰ گرم

شکر ۱۵۰ گرم

کره آب کرده ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده یک قاشق سوپ‌خوری

روش تهیه سوهان عسلی

ابتدا کره را در ظرفی میریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی آب شد شکر و عسل را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله به حرارت زیاد اما یکنواخت نیاز داریم.

مایع را هم می زنیم تا به رنگ طلایی درآید. باید دقت داشته باشید هم زدن مداوم باعث می‌‌شود که روغن از مواد جدا شود پس این کار را زیاد تکرار نکنید.

وقتی رنگ مایع تغییر کرد و طلایی شد زعفران را به آن اضافه می‌کنیم و مغزها را درون آن می ریزیم. برای فهمیدن این که آیا سوهان آماده است یا نه می‌توانید چند قطره از مایع را به درون آب سرد بریزید اگر متلاشی نشد یعنی سوهان عسلی آماده است و اگر در آب متلاشی شد یعنی به جوش بیشتر نیاز دارد.

پس از اتمام کار با قاشق از مواد برمی داریم و روی سینی که از قبل چرب شده است می ریزیم و می گذاریم مواد خنک شود. سوهان عسلی آماده است نوش جان.

نکاتی در مورد سوهان عسلی

در تهیه سوهان عسلی می‌توانید از کنجد نیز استفاده کنید.

با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید درون مواد سوهان کمی پوست پرتقال رنده شده همراه با مقدار کمی آب پرتقال اضافه کنید تا سوهان عسلی پرتغالی داشته باشید.

همچنین از آب لیمو تازه نیز می‌توانید استفاده کنید تا سوهان عسلی لیمویی داشته باشید. البته دقت کنید که از آب لیمو یا پرتقال باید به مقدار کم استفاده شود زیرا آب زیاد باعث تغییر در بافت سوهان می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم به تمام سوال‌های شما عزیزان در مورد سوهان و سوهان عسلی به طور کامل توضیح دهیم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

فروشگاه «به گز» مرکزعرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. ازجمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گزمظفری , گزآنتیک , گزدردشتی , گزشیرین منش و...است..

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی