اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910174850914508

گز پسته ای کرمانی و خواص و مزایای آن

کد: 139910174850914508

https://bit.ly/2NKL9vM

، اصفهان , (اخبار رسمی): در میان مغزها پسته یکی از لذیذترین و خوش مزه‌ترین ‌هاست که در تهیه گز پسته ای کرمانی به‌ کاربرده می‌شود و خاصیت گز پسته ای اصفهان را افزایش داده و فوق العاده برای سلامتی بدن مفید است.

گز پسته ای کرمانی
گز پسته ای کرمانی و خواص و مزایای آن

در میان مغزها پسته یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین ‌هاست که در تهیه گز پسته ای کرمانی اصفهان به‌کاربرده می‌شود و خاصیت گز پسته‌ای اصفهان را افزایش داده و فوق‌العاده برای سلامتی بدن مفید است. وجود چربی‌های سالم، پروتئین فراوان و انواع آنتی ‌اکسیدان‌ها،‌ این دانهٔ کوچک را به خوراکی مناسبی برای کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و روده تبدیل کرده است.

پسته از حدود هفت هزار سال قبل از میلاد از خوراکی‌های محبوب بشر بوده و امروزه نیز زینت‌بخش بسیاری از خوراکی‌ها ازجمله انواع دسر و بستنی مانند گز کرمانی اصفهان است.

انتخاب نوع گز کرمانی بر اساس مغز

البته انتخاب نوع گز بر اساس مغز پسته یا بادام سلیقه‌ای و بر اساس ذائقه افراد است ولی این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که گز مغز پسته کرمانی طرفداران بیش‌تری نسبت به گز بادامی داشته از همین رو تنوع این محصول در تولیدات گز کرمانی بیش‌تر است تا بتوان تمام علاقه مندان به این خوشمزه دوستداشتنی را راضی نکه داشته و یک میان وعده سالم و خوشمزه به این دست از مشتریان ارائه نمود از طرفی مغز پسته نسبت به مغز بادام و بالطبع آن اختلاف قیمت گز پسته‌ای نسبت به بادامی و به خاطر قدرت خرید، برخی افراد ترجیح می‌دهند گز بادامی بخرند.

طی سال‌های گذشته به دلیل گرانی تصاعدی مغز پسته به‌منظور تعدیل قیمت و تنوع در انتخاب، گز مخلوط مغز پسته و مغز بادام کرمانی که از هر دو گروه مغز استفاده گردیده تولید و عرضه‌شده که این نوع گز پاسخگوی بخش قابل‌توجهی از مشتریان و مصرف‌کنندگان گز بوده است.

البته این نوع گز در کنار گز پسته‌ای یکدست و گز بادامی یکدست در قفسه فروشگاه‌های گز در معرض انتخاب خریداران است. بر اساس قوانین و مقررات استاندارد ملی ایران، مقدار مغزهای مورد مصرف، بر اساس میزان درصد مغز نوع گز تولیدشده می‌تواند متفاوت باشد که این موضوع بر روی بسته‌بندی انواع گز کرمانی، درج گردیده است.

بهترین گز فوق پسته ای اصفهان

صادقانه بگوییم بیشتر افراد این روزها ترجیح میدهند زحمت تهیه گز در خانه را به خود ندهند. اگر با برندهای گز اصفهان آشنا باشید میدانید که گزینه های زیادی دارید. اما معروف ترین برند گز اصفهان کرمانی است که یکی از قدیمی ترین برندهای گز اصفهان با بیش از ۱۰۰ سال سابقه بوده و روزهای قبل از عید برای خرید آن صف های طولانی در اصفهان بسته میشود.

طرز تهیه گز آردی پسته ای کرمانی

مرحله اول:

برای تهیه گز آردی کرمانی اصفهان سفیده های تخم مرغ را جدا کنید و در کاسه ای بریزید. به کمک یک همزن برقی سفیده ها را هم بزنید تا حدی که کاملا سفت شوند و حتی با برگرداندن ظرف، بیرون نریزند.

مرحله دوم:

درون قابلمه ای، شکر و یک پیمانه آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. به قدری بهم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود و رنگ شربت تغییر کند.

مرحله سوم:

در این مرحله باید بادکا یا گلوکز را به قابلمه اضافه کنید. اگر با اضافه کردن بادکا، مواد درون قابلمه بالا آمد، باید به کمک یک قاشق (ترجیحا چوبی) مخلوط را بهم بزنید. تا حدی به هم زدن ادامه دهید که مخلوط، حالتی کش دار و غلیظ پیدا کند. مراقب باشید که در تمام این مدت، حرارت زیر قابلمه ملایم باشد.

 نکته :

در بازار دو نوع بادکا به رنگ سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی می باشد.

مرحله چهارم:

یک ظرف محتوی آب یخ آماده کنید و در نزدیکی قابلمه قرار دهید. به اندازه ی دو قاشق از مخلوط آب، شکر و بادکا ( یا همان شهد گز) بردارید و داخل آب یخ بریزید. اگر شهد گز داخل آب یخ حالتی شکننده داشت؛ وقت آن است که قابلمه را از روی حرارت بردارید ولی باید همچنان به هم زدن ادامه دهید.

مرحله پنجم:

دو قاشق از شهد گز (بادکا عسلی رنگ) را به همراه گلاب داخل سفیده های تخم مرغ که آماده کرده بودید، بریزید. سپس به کمک همزن، سفیده های تخم مرغ را کمی هم بزنید.

مرحله ششم:

سفیده های تخم مرغ را به شهد گز اضافه کنید و مخلوط را مجددا بهم بزنید تا کاملا یک دست شود. هم زدن را حدود ده دقیقه ادامه دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم:

قابلمه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید. به کمک همزن برقی به همزدن ادامه دهید تا حدی که مواد گز سفت شود. سپس مغز پسته ها را اضافه کنید. برای فهمیدن این که مواد گز آماده است یا نه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس مقداری از مایع گز را بردارید و تست کنید که به دست نچسبد. اگر هنوز حالت چسبندگی داشت، باید هم زدن و حرارت دادن را ادامه دهید.

مرحله هشتم:

وقتی مایع گز کمی خنک شد، مقداری از مواد گز را بردارید و به کمک دست به آن شکل دهید. کمی آرد به روی گزها بپاشید ودر ظرف سرو قرار دهید. گز کرمانی بادامی الته از نوع خانگی شما آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی طرز تهیه بهترین گز کرمانی اصفهان

در طرز تهیه گز لقمه ای و آردی مغز پسته کرمانی مراقب باشید که مایع گز سرد نشود. چون اگر سرد شود گز خراب خواهد شد.

 برای نگهداری، در یک ظرف در بسته یک لایه آرد سفید بریزید. گز ها را روی آن بچینید. سپس دوباره آرد بریزید. سپس در ظرف را ببندید. اگر میخواهید گز را بیش از یک هفته نگه دارید آن را در یخچال و اگر بیش از یک هفته نیاز به نگهداری دارید آن را داخل نایلون غیر قابل نفوذ گذاشته و درون فریزز بگذارید. برای مصرف گز فریز شده کافی است نیم ساعت قبل از مصرف آن را بیرون گذاشته و از خوردن یک گز تازه لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

شاید برایتان سوال شده باشد که بادکا در گز چیست؟

بادکا مایعی به دو رنگ زرد و یا سفید، بدون بو و چسبنده است. کاربرد آن در تهیه انواع شیرینی ها سوهان و گز بوده و میتوان با گلوکز مایع آن را جایگزین کرد. البته گز اصیل اصفهان با عصاره گیاه گز انگبین تهیه میشده است. اما امروزه به دلیل کمیاب بودن و گرانی این گیاه از جایگزین های ذکر شده استفاده میشود. همان طور که قبلا نیز بیان شد در بازار دو نوع بادکا به رنک سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی می باشد. برای خرید بادکا (یا گلوکز مایع) میتوانید به فروشگاه های لوازم قنادی و یا شیرینی فروشی ها مراجعه فرمایید.

خرید اینترنتی گز پسته ای کرمانی

بهترین و تازه ترین گز کرمانی با مغز پسته تولید کارخانه و شعبه فروش  اصلی گز کرمانی یعنی  عبدالرزاق را می توان تنها با چند کلیک در منزل و یا محل کار با امکان ارسال به سراسر ایران خریداری نمود.

فروشگاه به گز مرکزعرضه و فروش انواع گز به صورت آنلاین است. ازجمله محصولات این فروشگاه گزکرمانی , گزمظفری , گزآنتیک , گزدردشتی , گزشیرین منش و...است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی