اطلاعات تماس
  • 061339***** - 090584*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908194738715477

خدمات کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا ویژه کمر درد

چگونه فیزیوتراپی کمر برای درمان دردهای کمر انجام می شود؟

کد: 139908194738715477

https://bit.ly/38LY6xZ

، اهواز , (اخبار رسمی): چندین سال است که برای دردهای عضلات کمر، استفاده از روش های درمانی نوین مثل فیزیوتراپی کمر ارائه شده است. تاثیرات فیزیوتراپی کمر برای درمان کمر درد، اثبات شده و تضمینی است. فیزیوتراپی می تواند، بدون نیاز به پرداخت هزینه های بالا، انجام عمل جراحی و دارو، عضلات و اختلالات حرکتی شما را بهبود ببخشد.

چگونه فیزیوتراپی کمر برای درمان دردهای کمر انجام می شود؟
چگونه فیزیوتراپی کمر برای درمان دردهای کمر انجام می شود؟

با استفاده از فیزیوتراپی کمر به وسیله تمرینات ورزشی، روش های درمانی متوالی و راهکارهای طراحی شده اختصاصی، بازیابی سلامت انسان از ناحیه کمر تضمین می ‌شود. فیزیوتراپیست طراح تمرینات ورزشی به طور حتم، با توجه به تخصصش تمام جوانب حرکات و خطرات ممکن، تجویز دوره فیزیوتراپی کمر را شروع می کند. فیزیوتراپیست تمام مسائل را مد نظر دارد و به بهبودی بیمار می اندیشد.

برخی از دستگاه های فیزیوتراپی از جریان های الکتریکی، مغناطیسی و صوتی استفاده می کنند، که این گونه از دستگاه ها می تواند باعث آسیب شود. زنان باردار، بیمارانی که در بدن خود تومور دارند، بیماران استفاده کننده از باطری در قلب و یا سمعک باید قبل از انجام هر گونه درمانی، فیزیوتراپیست را از وضعیت خود مطلع کنند، تا درمان هایی که عوارضی ندارد، شامل ماساژ، درمان های دستی و تمرینات حرکتی را برای آن ها در نظر بگیرد.

راهکارهای درمانی فیزیوتراپی کمر

از جمله روش های درمان، تمرین درمانی، استفاده از مدالیته های درمانی و ترکشن است. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا با آموزش رعایت عادات حرکتی صحیح، روش های تسکین درد و انجام تمرینات ویژه در خانه به درمان کمردرد شما کمک خواهد کرد. درمان های فیزیوتراپی معمولا به دو روش انجام می شود.

  • درمان غیر فعال: درمان غیر فعال توسط فیزیوتراپیست به صورت درمان های دستی شامل نرمش و ماساژ در کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا انجام می شود، در مرحله بعدی به کمک دستگاه ها که باعث ریلکس شدن عضلات و کاهش درد می شود، ادامه پیدا می کند.
  • درمان فعال: بعد از درمان غیر فعال، درمان فعال آغاز می شود. این نوع از درمان، معمولا شامل تمرینات و حرکاتی هستند که خود فرد برای بهبود انجام می دهد و از تکرار کمر درد جلوگیری می کند.

نشانه ها و علل کمر درد

دردهایی که کمر را درگیر می کند همیشه عذاب آور و غیر قابل تحمل بوده اند. کمر درد قدرت انجام کوچکترین حرکت ها را از ما می گیرد. شایع ترین نشانه های این درد ها شامل موارد زیر است:

  • درد عضلات در ناحیه کمر و ستون فقرات
  • تیر کشیدن کمر و ستون فقرات
  • دردی که پا ها را در گیر می کند.
  • دردی که با خم شدن، بلند کردن، ایستادن یا راه رفتن بدتر می شود.
  • دردی که با استراحت و عدم تحرک، بهتر می شود.

درد کمر همیشه با علتی همراه است که با بررسی توسط فیزیوتراپیست، می توان به علل آن پی برد. گاهی علت درد کمر، وجود مشکلاتی در اسکلت، عضلات و عدم هماهنگی این دو مورد برای انجام فعالیت روزانه است که حتی خود بیمار هم از آن اطلاع ندارد. در زیر به علل کمردرد اشاره می کنیم:

کشیدگی عضلات: حمل و بلند کردن اجسام سنگین و فشار به عضلات کمر منجر به آسیب رسانی به ستون فقرات و کمردرد می شود.

  • اضافه وزن: هر ساختار بدنی مناسب تحمل وزنی نرمال است. دارا بودن وزنی خارج استاندارد بدنی منجر به فشار آوردن به کمر و کمردرد می شود. اضافه وزن در دراز مدت منجر آسیب های غیر قابل جبرانی می شود.
  • نداشتن فعالیت بدنی: ضعیف یا غیر فعال بودن عضلات کمر و شکم نیز باعث درد کمر می شود.
  • آرتروز: حالتی است که در آن ستون فقرات منجر به محدود شدن فضای اطراف نخاع می شود. این حالت روی قسمت پایینی کمر تاثیر دارد. در این وضعیت اگر رباط پشت نخاع ضخیم شود و فضای نخاع کوچک می شود و تنگی نخاع را به دنبال دارد.
  • بی نظمی اسکلتی: به علت شرایط زندگی یا مسائل وراثتی ممکن است حالتی برای شما پیش بیاید که ستون فقرات شما به سمتی خمیده شود که با درد کمر نیز همراه است.
  • مسائل مربوط به دیسک: دیسک به صورت بالشتکی میان مهره های کمر وجود دارد که آسیب به آن باعث فشار آمدن به عصب و کمردرد می شود.
  • راستای نا مناسب بدن: معمولا طرز نادرست نشستن و برخاستن در حین مطالعه و کار، در نهایت باعث آسیب رسانی و اختلال در عملکرد عضلات و گرفتگی و اسپاسم می شود.
  • پوکی استخوان: به علت کمبود کلسیم، استخوان شکننده و پوک می شود. در این حالت ستون فقرات شما ممکن است در اثر شکننده بودن دچار آسیب شوند و منجر به کمر درد شود.

به طور کلی شرایط سنی، روحی و زندگی نیز می تواند یکی از عوامل کمر درد باشد. برای فهمیدن این موارد ناحیه کمر و ستون فقرات فرد، باید توسط فیزیوتراپیست حرفه ای در کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا مورد ارزیابی و بررسی های دقیق قرار بگیرد.

درمان فیزیوتراپی دیسک کمر

یکی از بزرگترین مشکلات بیمارانی که به فیزیوتراپی مراجعه می کنند، دیسک کمر است. فیزیوتراپیست برای درمان دیسک کمر، پس از ارزیابی های اولیه و تشخیص نوع بیرون زدگی دیسک، شروع به درمان می کند. تمرینات ورزشی تخصصی، بیشترین اثر بخشی را برای درمان دیسک کمر دارد. تمرینات ورزشی و تمرین درمانی ویژه کمر درد شامل دو نوع ورزش تخصصی می شود:

  • تمریناتی که از دیسک کمر پیشگیری می کند. این تمرینات با در نظر گرفتن سبک زندگی فرد تجویز می شود.
  • تمریناتی که به درمان دیسک کمر کمک می کند. این تمرینات درمانی فشار وارده به کمر را کاهش می دهد.

فیزیوتراپی کمر با لیزر

فیزیوتراپی کمر با لیزر موجب کاهش درد و همچنین ترمیم بافت های آسیب دیده می شود. حتی بسیاری از آسیب های بین مهره ای دیسک را می توان با استفاده از لیزر درمان کرد. فیزیوتراپی کمر با لیزر موجب کاهش فشار روی ریشه عصبی و نواحی اطراف دیسک می شود. لیزر باعث تحریک اعصاب محیطی می شود و سرعت هدایت اعصاب محیطی را بهبود می بخشد، در نتیجه باعث التیام عارضه هایی از قبیل گزگز، بی حسی، اسپاسم یا گرفتگی عضلات ناحیه کمر و درد کمر به صورت نقاط ماشه ای می شود.

فیزیوتراپی کمر در زمان بارداری

کاهش فعالیت بدنی، افزایش وزن، تغییر در فرم ایستادن، استفاده بیشتر از بعضی عضلات و در مقابل استفاده کمتر از دیگر عضلات باعث تغییراتی در ساختار بدن خانم باردار می شود. این تغییرات که در نهایت موجب کمردرد خواهد شد، با تجویز بعضی تمرینات توسط فیزیوتراپیست، حل می شود. مشکلات و فشار وارده روی کمر و ستون فقرات ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که فرد را بعد زایمان نیز درگیر کند. تمرینات ورزشی مخصوص برای درد کمر و ستون فقرات علاوه بر اینکه ضرری ندارد، بلکه اختلالات به وجود آمده در راستای بدن خانم باردار را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر

فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر بسیار تاثیر گذار است. فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر می تواند برای کاهش عوارض جراحی تایید شده و تضمینی است. تمرینات فیزیوتراپی تجویز شده توسط فیزیوتراپیست به بهبود فرد و ایستایی ستون فقرات در قسمت کمر بسیار کمک کننده است. فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر بیشتر شامل تمرینات ساده حرکتی است که فیزیوتراپیست به طور صحیح به بیمار آموزش می دهد. این تمرینات شامل طرز صحیح ایستادن، خم شدن به طریقی که کمترین فشار به ستون فقرات بیاید و تمام اصول حرکتی است.

فیزیوتراپی کمر به وسیله طب سوزنی

در بعضی موارد بیمار از طریق متد کارآمد طب سوزنی، خواستار توانبخشی خود می شود. در بسیاری موارد استفاده از طب سوزنی، باعث گردش خون و خون رسانی به کمر شده است.

فیزیوتراپی کمر به وسیله ماساژ

ماساژ نیز درمانی کارآمد و بسیار شایع بین تمام مردم است. ماساژ باعث بهبودی فرد از دردهای ستون فقرات و کمردرد می شود.

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز با بهره گیری از کادری مجرب و متخصصین کارآمد و با استفاده از دانش و مهارت ها ی لازم مشکلات حرکتی بیماران را به خوبی درمان می‌ نماید .

در یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی اهواز توسط متخصصین فیزیوتراپی صدمات بدنی ناشی از تصادفات و کهولت سن با دریافت مشاوره های لازم در این خصوص قابل درمان بوده و هدف اصلی این مرکز بازگرداندن توانایی حرکتی بیماران با شرایط بسیار ایده آل خواهد بود. یکی از بزرگترین اهداف این مرکز حفظ و ایجاد سلامت و بهبود زندگی افراد با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و درمان های تخصصی می باشد.

یکی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در اهواز در انجام اقدامات درمانی برای قبل و بعد از جراحی تکنیک ها و روش هایی را ارائه می نمایند که فرد بتواند بهترین نتیجه از جراحی هایی که برای بهبود کیفیت سلامت در اندام های حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دریافت نمایند.

با ارائه مشاوره های تخصصی در این زمینه فرد می تواند بدنی سالم تر با حداکثر توانایی حرکتی داشته باشد، متخصصین ما در مرکز فیزیوتراپی آرنیکا به درمان مشکلات دست و پا و ستون فقرات می پردازند .همچنین آسیب هایی که ناشی از حرکت های ورزشی به بدن بیمار وارد شده است به خوبی قابل درمان خواهد بود و با استفاده از تجهیزات پزشکی به روز دنیا و تمرینات موثر در این خصوص اقدامات لازم انجام می شود.

تجربه بسیار بالای متخصصین در بهترین مرکز فیزیوتراپی اهواز باعث می شود که درمان های بسیار ویژه مانند تریگرپوینت و جا اندازی بافت های نرم به بهترین شکل ممکن انجام بپذیرد همچنین روش های بسیار نوین و تکنیک های کارآمد برای ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در بدن مد نظر قرار می‌گیرد.

در این مرکز اقداماتی برای تسکین درد بیماران انجام می گیرد که فرد توانایی حرکتی بیشتری نسبت به قبل داشته باشد همچنین تکنولوژی های نوین برای بهبود گردش خون در بدن مورد استفاده از که در بسیاری از بیماران که مشکلات ناشی از گردش ناصحیح خون در بدن دارند، نتیجه ایده آل و بسیار مفید به همراه خواهد داشت .

همچنین متخصصین در کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز برای رفع التهاب و تورم و همچنین گرفتگی های عضلانی از روش های بسیار نوین و مختلف مانند استفاده از انرژی های الکتریکی، گرمایی و مکانیکی کمک می گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا

در روزگار امروز "حرکت و پویایی" شاخصه زندگی هر انسانی است. انسان بدون حرکت گویی هدفی را دنبال نمی کند و طعم شیرین زندگی را نمیچشد. هر بخشی از زندگی را تصور کنیم می بینیم که تحرک نقش موثری در آن دارد. از آنجا که به دلایل مختلف توان حرکتی و جسمانی هر انسان ممکن است دچار اختلال گردد، علم فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در بازیابی و درمان افراد ایفا می کند. همچنین این علم نقش موثری در اصلاح حرکت و پیشگیری آسیب های جسمی داشته و باعث بهبود کیفیت زندگی می گردد. " مرکز فیزیوتراپی آرنیکا " با شعار " حرکت یعنی زندگی" و در راستای بهبود کیفیت خدمات فیزیوتراپی و ارتقاء سلامت جسمی و حرکتی افراد جامعه در شهر اهواز و در سال 1398 افتتاح گردید. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا با داشتن واحدهای درمانی فیزیوتراپی از جمله واحد الکتروتراپی، مکانوتراپی، تکنیک های دستی، تمرین درمانی، لیزر درمانی، ماساژ درمانی، سوزنکاری خشک، فیزیوتراپی تنفسی و ... و با دارا بودن تجهیزاتی همچون لیزر پرتوان، لیزر کم توان، شاک ویو، تکار، مگنت، وکیوم، تنس، تردمیل، تخت میگان، تخت فریم، وکیوم، اولتراسوند و ... ارائه دهنده خدمات نوین فیزیوتراپی به مراجعه کنندگان محترم است.

اطلاعات تماس
  • 061339***** - 090584*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی