اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908284757915536

انواع پیچ و مهره استیل و کاربردهای آن در صنعت

کد: 139908284757915536

https://bit.ly/3ni7OfS

، تهران , (اخبار رسمی): بیشترین موارد استفاده از پیچ استیل محیط های خاص و شرایط اب و هوایی گرم و خیلی مرطوب است. و در صنایع مختلف که مواد شیمیایی و اسیدی هستند مثل صنعت نفت، گاز، پتروشیمی که بسیاری از آن شرکت ها به دلیل وجود هیدرو کلریدها و نمکهای معدنی استفاده پیچ و مهره استیل به عنوان فستنر را اجتناب ناپذیر میکند.

انواع پیچ و مهره استیل و کاربردهای آن در صنعت
انواع پیچ و مهره استیل و کاربردهای آن در صنعت

 انواع پیچ و مهره استیل و کاربردهای آن در صنعت

بیشترین موارد استفاده از پیچ استیل محیط های خاص و شرایط آب و هوایی گرم و خیلی مرطوب است و در صنایع مختلف که مواد شیمیایی و اسیدی هستند، مثل صنعت نفت، گاز، پتروشیمی که بسیاری از آن شرکت ها به دلیل وجود هیدرو کلریدها و نمکهای معدنی استفاده پیچ و مهره استیل به عنوان فستنر را اجتناب ناپذیر میکند.

استفاده از پیچ و مهره استیل بجز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و تجهیزات پزشکی پیچ و مهره استیل در جنوب و شمال کشور مورد استفاده قرار می گیرد. انواع پیچ و مهره ها با پوشش های گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، داکرومات، در ان مناطق گرم و مرطوب طول عمر کوتاهی دارند. و دچار زنگ زدگی می شوند. کاربرد پیچ و مهره استیل در محیط های شور و آمونیاک نیز هست. بیشترین مصرف پیچ و مهره استیل متریال ۳۰۴ ، ۳۱۶ و ۳۲۱ میباشد که هر چقدر این استاندارد بالاتر باشد مقاومت پیچ و مهره در برابرعوامل خورنده نیز بالا می رود.

در پیچ و مهره استیل ۳۰۴ که بیشتر در محیط رطوبتی ، مواد غذایی ، تجهیزات پزشکی که قابلیت عملیات جوشکاری نیز دارد مورد استفاده قرار میگیرد. درصد مواد تشکیل شده و آنالیز ان می توان به شرح زیر گفت. آهن ۶۵ درصد ، کروم ۱۷درصد ، نیکل ۸ درصد و منگنز ۲ درصد و پیچ و مهره استیل ۳۰۴ به دو دسته تقسیم می شود. پیچ و مهره استیل ۳۰۴ ، در صنایع به چند گرید مشهور است. Gr.A2-70، Gr.B8 و کد فولاد ان ۱.۴۳۰۱ می باشد، استیل ۳۰۴L با کد فولاد ۱.۴۳۰۷ شناخته میشود که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خورندگی در محیط های رطوبتی دمای بسیار بالا و پایین حفظ می کند.

دومین پیچ و مهره استیل که آن نیز به دو دسته تقسیم میشود Mat 316 , Mat 316L می باشد و هر دو انها به دلیل وجود عنصر مولیبدن که حدود ۳-۴درصد ساختار آنها را شکل می دهد و مقاومت بسیار بالایی نسبت به پیچ و مهره استیل Mat 304 دارند، و بیشتر در صنعت باطری سازی ، مخازن سازی ، نفت ، گاز ، پتروشیمی و دریاها بدلیل مقاومت زیاد به خوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. و گرید پیچ و مهره استیل ۳۱۶ Gr.A 4-80 ، Gr.8 M، با کد فولاد ۱.۴۴۰۱ -۱.۴۴۰۴ شناخته شده است.

پیچ استیل ۳۰۴ گرید A2 همانطور که گفته شد، دارای تنسایل متوسط ۷۰۰ مگاپاسکال میباشد، که بدلیل خواص مکانیکی مقاومت در برابر رطوبت با توجه به تنسایل پایین تر نسبت به پیچ و مهره مورد استفاده قرار میگیرد. پیچ استیل شکل های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. پیچ سر شش گوش، پیچ الن، پیچ استادبولت، پیچ خودکار، و انواع مهره ها، مهره شش گوش، مهره کاسه نمدی، مهره و انواع واشر الات عرضه می شود.

از بین دو گرید ۸۰-A270- , A4 پیچ استیل ۷۰-A2 توسط آهن ربا تا اندازه ای جذب میشود، ولی در پیچ استیل ۸۰-A4 آهن ربا به هیچ عنوان لمس نمی کند.

مفهوم گرید A2-70 و A4-80 در پیچ و مهره استیل حرف A حک شده بر روی گل پیچ استیل۳۰۴ و ۳۱۶ به معنای آستنیته بودن استیل بکار رفته در ساختار ان می باشد که گرید A2 , A4 به مفهوم گرید ۲ و گرید ۴ از نوع استنیته می باشد، که در مجموع معادل استنلس استیل در پیچ و مهره ۳۰۴ و ۳۱۶ می باشد. عدد ۷۰ و ۸۰ بکار رفته در ادامه اعداد و علائم حک شده بر روی گل پیچ استیل A2-70 , A4-80 بدین معناست که این پیچ به ازای هر میلیمتر مربع سطح مقطع خود قابلیت تحمل نیروی کششی ۷۰ و ۸۰ کیلوگرم را دارد.

بعد از پیچ و مهره استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ پیچ و مهره استیل ۳۲۱ بیشترین مقاومت را نسبت به موادهای شیمیای و مقاومت در برابر خوردگی و حرارت دارد. پیچ استیل ۳۲۱ در اصل از الیار پیچ استیل ۳۰۴ است، این دو پیچ استیل در مقدار بسیار کمی تیتانیوم با یکدیگر تفاوت دارند. جالب است بدانید، که تفاوت واقعی انها میزان کربن است، هرچه میزان کربن در پیچ و مهره استیل بیشتر باشد، استحکام تسلیم در پیچ و مهره استیل بیشتر خواهد بود، پیچ و مهره ضد زنگ ۳۲۱ به دلیل خواص مکانیکی عالی در محیط های با درجه حرارت بالا دارای مزیت است. درمقایسه با پیچ و مهره استیل ۳۰۴ و پیچ و مهره استیل ۳۲۱ از شکل پذیری و مقاومت در برابر شکستکی بیشتری برخوردار است.

موارد استفاده پیچ و مهره استیل ۳۲۱ بیشتر در پالایش نفت، اکسید شد های حرارتی، هوافضا و اطراف کوره های کارخانجات سیمان و فولاد. عملیات حرارتی پیچ و مهره استیل ۳۲۱ پیچ استیل ضد زنگ نوع ۳۲۱ با استفاده از عملیات حرارتی سخت کاری نمی شود، در حقیقت تنها عملیات حرارتی که روی پیچ و مهره استیل ۳۲۱ انجام میشود، انیل کردن پیچ و مهره استیل ۳۲۱ در دمای ۱۹۵۰ درجه سانتیگراد (۱۰۶۵ درجه سانتیگراد) و پس از ان کوئنچ (آبدهی) است. این عملیات حداکثر مقاومت در برابر خوردگی را برای پیچ و مهره استیل ۳۲۱ فورجینگ گرید ۳۲۱ایجاد می کند.

علاقه مندان جهت خرید عمده پیچ و مهره و دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۵۵۴۲۰۲۳۸-021 تماس حاصل نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیچ و مهره های صنعتی تهران

با سلام و احترام؛ بدینوسیله به اطلاع می رساند ، پیچ و مهره های صنعتی تهران تولید کننده انواع اقلام قیدوبستی بویژه (انواع استادبولت، انکر بولت، یوبولت،رولبولت، اکسپنشن بولت، راد بولت،بولت اسکرو، پیچ و مهره استیل، پیچ و مهره گالوانیزه، پیچ و مهره فولادی و انواع پیچ و مهره و واشر..... در انواع گرید ها و موارد خاص مطابق با استاندارد) ، مورد نیاز در صنایع و تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع ملی فولاد، صنایع خودرو سازی، مولد های نیروگاهی، کارخانجات سیمان، سازه های فلزی و سایر کارخانجات، آماده گی و توانایی پاسخگویی به سایر نیازها در این زمینه را دارا می باشد. این شرکت با استفاده از مجموعه ای از ماشین آلات (فورج های سرد و گرم ), کورههای عملیات حرارتی ، دستگاههای رولینگ و وسایل آزمایشگاهی و بکارگیری خلاقیت و مهارت بیش از 50 کارگر، کاردان و کارشناس متخصص در تولید انواع اتصالات پیچ و مهره ای مطابق با استاندارد های روز بین المللی که قابلیت بارگزاری پیش تنیدگی (PRE LOADING) را دارند ، آماده همکاری می باشد. این شرکت تا به حال با مجموعه عظیمی از صنایع مختلف کشور همکاری داشته که از آن جمله می توان به شرکتهایی مانند ماشین سازی اراک ، نیروگاه حرارتی شازند ، ارتعاشات صنعتی جی ، صنایع زرهی بنی هاشم ، شرکت مهرگام پارس، نفت سپاهان، پتروشیمی مبین ، سیمان تهران، سیمان بجنورد و ...... را می توان اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی