اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910044832115536

پیچ و مهره‌های صنعتی تهران و نظارت در نصب پیچ و مهره و واشر

کد: 139910044832115536

https://bit.ly/3i4XPcg

، تهران , (اخبار رسمی): مطالبی درباره نصب پیچ و مهره فولادی، پیچ و مهره خشکه یا پیچ و مهره آهنی در این بخش خواهد آمد. اطلاعات نظارتی آمده در این بخش ملزوماتی است که برای اطمینان از یک نصب، پیچ و مهره مناسب لازم داریم.

پیچ و مهره های صنعتی تهران و نظارت در نصب پیچ و مهره و واشر
پیچ و مهره، پیچ و مهره تمام رزوه، پیچ و مهره نیم رزوه، واشر تخت و فنری، مهره سربسته، مهره کاسه نمدی

در استاندارد پیچ و مهره ASTM دو نوع پیچ و مهره A 325 و A 490 برای سازه های فولادی معرفی شده اند و نصب پیچ و مهره A 307 برای سازه های فوادی مناسب نیست.

معرفی پیچ و مهره‌های صنعتی تهران و نظارت درنصب پیچ و مهره و واشر
نصب پیچ و مهره فولادی ، پیچ و مهره خشکه یا پیچ و مهره آهنی در این بخش خواهد آمد. اطلاعات نظارتی آمده در این بخش ملزوماتی است که برای اطمینان از یک نصب، پیچ و مهره مناسب لازم داریم. همچنین اطلاعات بیشتر مربوط به خواص فیزیکی و مکانیکی پیچ و مهره‌ها نیز ارائه می‌گردد. پیچ و مهره‌های فولادی یا پیچ و مهره خشکه دارای این توانایی هستند که در هنگام نصب با یک پیش تنیدگی اولیه بسته شوند.

نصب پیچ و مهره آهنی A 307 دارای پیش تنیدگی زیادی نمی‌تواند باشد. در بعضی موارد، رفتار اتصال تحت تاثیر پیش تنیدگی پیچ و مهره بررسی می‌شود و دستگاه نظارت بر نصب باید تعیین نمایند که برای کدام اتصال، پیش تنیدگی مورد لزوم است.

در صورتی‌که پیچ و مهره‌ها باید داری پیش تنیدگی باشند. برای دستگاه نصب و نظارت پروسه نصب و نظارت بسیار مهم است. در جهت این نکته مهم، راهنمایی‌های مناسب در جهت پیش تنیدگی پیچ و مهره‌ها مورد لزوم است.

نظارت بر پیچ و مهره خشکه یا پیچ و مهره فولادی پیچ و مهره خشکه یا پیچ و مهره فولادی در بخشی آمده و هر دو نوع A 325 , A 490  معرفی شده است. استفاده از واشر نیز بسته به نوع استفاده، ممکن است لازم و یا غیر لازم باشد.

در صورت نیاز از واشر تخت در پیچ و مهره فولادی یا پیچ و مهره خشکه باید از واشر تخت‌های فولادی یا واشر خشکه استفاده شود. DIN 6916 – Gr.10  سر پیچ و مهره شش گوش است. تنه (Shank) بخشی دنده شده است و الباقی دنده نشده. بخش دنده شده بسته به قطر پیچ می‌باشد. که به اصلاح بازاری پیچ نیم رزوه گفنه می‌شود و بعضی آن را پیچ یک سوم رزوه هم می‌گویند.
تمام پیچ‌هایی که در عمل به‌ کار می‌روند ممکن است با آنچه گفته شد تطبیق نداشته باشند. دو شکل دیگر پیچ و مهره نیز وجود دارد که مورد استفاده است.

این پیچ و مهره فولادی با مشخصات A 325 و A 490 تطبیق دارند ولی از شکل متفاوتی برخوردارند که مربوط به روش نصب آن‌ها می‌باشد.پ

یکی از آن نوع (Twist - off) است که آن را پیچ ویژه ، (پیچ فولادی یا پیچ خشکه گرید 10.9 می‌باشند که در استاندارد اروپایی DIN 6914 یا DIN 931 نامیده شده) و مطابق      F1852 از استاندارد ASTM می‌باشد.

مورد دیگر فقط درنوع واشر با پیچ معمولی متفاوت است. که مقدار پیش تنیدگی را در پیچ معین می‌سازد. پیچ و مهره‌های صنعتی تهران روش نصب و استفاده این نوع واشر را نیز آموزش خواهد داد.
پیچ‌های منطبق بر ملزومات ASTM از نوع A 325 و A 490 در بخش دیگر معرفی شدند. مقاومت کششی نهایی برای پیچ فولادی A 325 معادل 120Ksi  و یا 105Ksi  است عدد اخیر در مورد پیچ و مهره فولادی یک اینچ و بزرگتر است.

برای پیچ و مهره A 325 حداکثر مقاومت کششی نهایی مشخصه، تعریف نشده است. نوع دیگر، A 490  دارای مقاومت کششی نهایی مشخصه، 150Ksi  و حداکثر مقاومت کششی نهایی 170Ksi  برای کلیه قطر پیچ‌های فولادی می‌باشد.

برای پیچ و مهره خشکه یا پیچ و مهره فولادی نقطه مشخص جاری شدنی تعریف نشده است. بنابر این حدی از مقاومت کششی به عنوان پارامتراصلی این پیچ و مهره به عنوان Proof Load تعریف شده است که آن را بار نشانه می‌نامیم.

در این سطح بار، پیچ بدون آنکه دچار تغییر شکل مانده گار شود، بار تحمل می‌نماید. این همان سطح باری است که در پیچ و مهره آهنی آن را نقطه جاری شدن می‌نامیم. ولی برای طراحی پیچ و مهره فولادی یا پیچ و مهره خشکه از مقاومت کششی نهایی پیچ Ultimate Tensile Strength استفاده می‌کنیم. نیازی نیست طراح بار نشانه را مورد توجه قرار دهد.

مهره‌های مورد نیاز در استفاده از پیچ خشکه یا پیچ فولادی باید از نوع مهره شش گوش فولادی یا مهره شش کوش خشکه و مطابق ASTM A 563 باشد. اگر پیچ گالوانیزه A 325 به کار می‌رود، مهره‌ها نیز باید از همین نوع بوده و مهره کمی‌بزرگتر و متناسب رزوه شده باشد. در این مورد، ملزومات روغن‌کاری پیچ و مهره و تست ظرفیت چرخشی برای پیچ و مهره سر هم شده در استاندارد ASTM A 325 آمده و در بخش بعدی توضیح داده خواهد شد. منظور از بزرگتر بودن مهره این است که در پیچ و مهره گالوانیزه گرم بدلیل ضخامت گالوانیزه گرم پیچ و مهره گالوانیزه شده بعد از گالوانیزه به راحتی به‌هم بسته نمی‌شوند باید رزوه داخل مهره‌ها را اور یا چند دهم قلاویز بزرگتر زده تا گشاد شوند و به‌راحتی مونتاژ شده و آماده استفاده باشند. توجه: اورکاری یا گشاد شدن پیچ و مهره فقط در دو نوع گالوانیزه پیچ و مهره انجام می‌شود. پیچ و مهره گالوانیزه گرم، پیچ و مهره تفلون یا پیچ و مهره پی تی اف   PTF

علاقه مندان جهت خرید عمده پیچ و مهره و دریافت راهنمایی و اطاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 55420238-021 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیچ و مهره های صنعتی تهران

با سلام و احترام؛ بدینوسیله به اطلاع می رساند ، پیچ و مهره های صنعتی تهران تولید کننده انواع اقلام قیدوبستی بویژه (انواع استادبولت، انکر بولت، یوبولت،رولبولت، اکسپنشن بولت، راد بولت،بولت اسکرو، پیچ و مهره استیل، پیچ و مهره گالوانیزه، پیچ و مهره فولادی و انواع پیچ و مهره و واشر..... در انواع گرید ها و موارد خاص مطابق با استاندارد) ، مورد نیاز در صنایع و تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع ملی فولاد، صنایع خودرو سازی، مولد های نیروگاهی، کارخانجات سیمان، سازه های فلزی و سایر کارخانجات، آماده گی و توانایی پاسخگویی به سایر نیازها در این زمینه را دارا می باشد. این شرکت با استفاده از مجموعه ای از ماشین آلات (فورج های سرد و گرم ), کورههای عملیات حرارتی ، دستگاههای رولینگ و وسایل آزمایشگاهی و بکارگیری خلاقیت و مهارت بیش از 50 کارگر، کاردان و کارشناس متخصص در تولید انواع اتصالات پیچ و مهره ای مطابق با استاندارد های روز بین المللی که قابلیت بارگزاری پیش تنیدگی (PRE LOADING) را دارند ، آماده همکاری می باشد. این شرکت تا به حال با مجموعه عظیمی از صنایع مختلف کشور همکاری داشته که از آن جمله می توان به شرکتهایی مانند ماشین سازی اراک ، نیروگاه حرارتی شازند ، ارتعاشات صنعتی جی ، صنایع زرهی بنی هاشم ، شرکت مهرگام پارس، نفت سپاهان، پتروشیمی مبین ، سیمان تهران، سیمان بجنورد و ...... را می توان اشاره کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید