اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909044768914876

معرفی دفاتر پیشخوان دولت

کد: 139909044768914876

https://bit.ly/33sPb17

، اراک , (اخبار رسمی): در داخل شهر ها دفاتر زیادی وجود دارند که برای انجام بعضی کار ها به مردم کمک زیادی می کنند. یکی از این دفاتر، دفتر های پیشخوان دولت هستند که برای انجام امور الکترونیکی از آنها استفاده می شود. در ادامه مطلب با این دفاتربیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی دفاتر پیشخوان دولت
معرفی دفاتر پیشخوان دولت

در داخل شهر ها دفاتر زیادی وجود دارند که برای انجام بعضی کار ها به مردم کمک زیادی می کنند. یکی از این دفاتر، دفتر های پیشخوان دولت هستند که برای انجام امور الکترونیکی از آنها استفاده می شود

معرفی دفاتر پیشخوان دولت

از دفاتر پیشخوان برای انجام کار های دولتی و عمومی استفاده می شود و آن ها متعلق به بخش خصوصی هستند. به طور کلی می‌ توان گفت  دفاتری جزء دفاتر پیشخوان به حساب می آیند که بتوانند کارهای الکترونیکی مردم را در سراسر کشور انجام دهد و یا به بیان دیگر این دفاتر برای انجام خدمات الکترونیکی در سراسر کشور تاسیس شده اند.تمامی دستگاه های اجرایی دولت در کشور باید شرایط را به گونه ای فراهم کنند که تمامی خدمات ان ها در این دفاتر انجام بپذیرد. ایجاد شدن این دفاتر دلایل بسیار زیادی دارد ولی مهم ترین دلیل ایجاد این دفاتر این است که از موازی کاری دستگاه های دولتی جلوگیری شود و یک دولت الکترونیک در دسترس مردم باشد. در حال حاضر در سراسر کشور مان حدودا 16 هزار دفاتر پیشخوان مشغول به کار هستند. از این 16 هزار دفتر تقریبا 10 هزار تای آن ها در روستا ها هستند و 6 هزار تای دیگر آن ها در شهر ها هستند.

خدمات دفاتر پیشخوان

در داخل دفتر های پیشخوان کارهای زیادی انجام می شود و با توجه به آن ساعت کاری دفاتر پیشخوان نسبتا زیاد است. در زیر تعدادی از خدماتی که در این دفاتر ارائه می شوند نوشته شده است.

امور بیمه‌ای در این دفاتر انجام می پذیرد.

امور سجلی و ثبت احوال در این دفاتر  انجام میشود.

فعالیت های مربوط به  گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه در این دفاترانجام میشوند.

می توان در این دفاتر عملیات شارژ کارت‌ های مختلف اعتباری و کارت‌ های دانشجویی را انجام داد.

درون این دفاتر بلیت اتوبوس‌ های بین شهری و اتوبوس های درون شهری به فروش میرسد.

با مراجعه به این مکان ها می توان پرداخت الکترونیکی قبوض را انجام داد.

امور مربوط به اسقاط خودرو در این دفاترانجام پذیر است.

خدماتی که مربوط به  گمرک هستند را هم می توان در این دفاتر انجام داد.

کار های مربوط به پست‌ بانک و همچنین خدمات مخابراتی در این دفاتر قابل انجام است.

نکات مهم در مورد دفاتر پیشخوان

برنامه ریزی هایی انجام شده است که طبق آن ها باید برای هر 20 هزار نفر یک دفتر پیشخوان وجود داشته باشد. و این دفاتر باید به طور مناسبی در سطح کشور توزیع شده باشند. در هر قسمتی از کشور این دفاتر می توانند ساعت متفاوتی داشته باشند. اما به طور کلی می توان گفت که ساعت کاری دفاتر پیشخوان برای روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و روز پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه است.

یکی از مشکلات مربوط به این دفاتر این است که تعداد دفتر پیشخوان کارگزاری در داخل کشور کم است و کسانی که باید به این دفاتر مراجعه کنند ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

البته گاهی این دفاتر مسئولیت های خود را به درستی انجام نمی دهند و اشخاصی از این دفاترشکایت می کنند. علت شکایت از دفاتر پیشخوان این است که در برخی از این دفاتراز متقاضیان پول های بسیار بیشتری از ان چه باید گرفته می شد گرفتند و این تخلف هنگامی صورت گرفته است که متقاضیان برای دریافت کد سهامداری به این دفاتر مراجعه کردند.

بسته خودت رو رهگیری کن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پست بار

ثبت سفارشات به صورت اینترنتی در خانه یا محل کار ثبت و تحویل سفارشات در تمامی ابعاد و با هر تعداد در کوتاهترین زمان، حمل کالا با کمترین هزینه با درنظر گرفتن وزن کالا از شرقی ترین استان کشور به غربی ترین استان کشور، ثبت سفارشات شما با هر ابعاد و هر تعداد حمل می گردد www.postbar.ir

اطلاعات تماس
  • 021913*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار