اطلاعات تماس
  • 0212*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909044770015570

برخی از مهمترین خواص زردچوبه

کد: 139909044770015570

https://bit.ly/379Fg1t

، (اخبار رسمی): در این مقاله می خواهیم به خواص مرتبط به گیاه دارویی زردچوبه اشاره کنیم و دقیقا ببینیم زردچوبه چه خواص و فوایدی را دارد .

خواص زردچوبه
برخی از مهمترین خواص زردچوبه

هر آنچه باید درباره خواص و فواید زردچوبه بدانید

زرد چوبه چیست

بنابر گزارشات از وبسایت رویکا : زرد چوبه یک گیاه دارویی و گلدار است که در بسیاری از مناطق جهان از جمله هند و نیکاراگوئه به ادویه هندی ، ادویه طلایی یا زغفران طلایی نیز شهرت دارد . این گیاه از خانواده زنجبیل میباشد و عمدتا در شبه قاره هند ، جنوب شرقی آسیا و آمریکای مرکزی رشد می یابد . ارتفاع به گفته منابع معتبر این گیاه دارویی از صدها سال پیش در طب چینی و طب دانه های گیاهی مورد برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است .

ترکیبات زرد چوبه

مطابق آزمایشات صورت گرفته بر روی اجزاء تشکیل دهنده زردچوبه محققان دریافتند که : ۱-) حدود ۶۳ الی ۷۱ درصد کربوهیدرات ها  ۲- ) حدود ۶.۵ درصد تا ۱۳.۵ درصد ترکیبات آنرا رطوبت و آب  ۳- ) بطور تقریبی ۷ درصد پروتئین  ۴- ) ۷ درصد چربی  ۵- ) ۴ درصد مواد معدنی ۶- ۳ درصد روغن های گیاهی ۷- ) ۵ درصد فیبر  ۸-)  ۴.۴ درصد کورکومین

همچنین اجزای فیتوشیمیایی زردچوبه عبارتند از : دی آریل هپتانوئیدها - دسته وسیعی از کورکومینوئیدها مانند کورکومین ، دمتوکسی کورکومین و بیس دمتوکسی کورکومین

تاریخچه زردچوبه

گیاه دارویی زردچوبه از چند صد سال پیش در طب سنتی و چینی مورد استفاده قرار میگرفت مطابق با گزارشات رویکا این گیاه که بومی قاره آسیا می باشد و در بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در حدود ۳۳۰ میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است که در مقایسه با سالهای قبل در حدود ۸ برابر به خرید زردچوبه از سوی خریداران افزوده شده است . اما آیا میدانید علت این هجوم چند برابری در کشوری مدرن به نام ایالات متحده آمریکا چیست ؟ زردچوبه دارای چه خواصی است که مردم را ترغیب به تهیه و استفاده آن نموده است ؟ با ما تا پایان مقاله همراه باشید .

فواید و خواص زردچوبه

زردچوبه به جهت پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری ها در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است اگر بخواهیم به اختصار برخی از مهمترین آنها را مثال بزنیم عبارتند از : پیشگیری و کنترل کلسترول بالا ، درمان تب یونجه ، پیشگیری و درمان افسردگی ، درمان انواع  التهاب در بدن از جمله لثه ، سندرم پیش از قاعدگی و رفع سندروم محرومیت مواد مخدر  ، جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی ، بهبود وضعیت و سلامت مغز و سلول های مغزی ، بالا رفتن میزان دوپامین در مغز ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، کمک به درمان دیابت ، سم زدایی کبد و درمان کبد چرب ، بهبود مشکلات گوارشی ، درمان بسیاری از بیماری های پوستی مانند پسوریازی و اگزما ، درمان سوختگی ، رفع چین و چروک و ترک های پا و مواردی را که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه

دانشمندان بر این اعتقادند که اکسیداتیو عامل پیری و ایجاد بسیاری از بیماری هاست . مطابق یک آزمایش و تحقیقات به عمل آمده مشخص گردید که خواص زردچوبه همانند جنسینگ ( چه به صورت پودر و چه بصورت روغن ) میتوانند خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی داشته باشند و با مهار رادیکال های آزاد این خاصیت خود را برجسته نماید . این خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه میتواند نقش موثری در کاهش استرس و اضطراب ناشی از بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت ایفا کند .  فراموش نکنید که مصرف مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان میتواند به بهبود عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به سرطان را نیز رقم بزند .

پیشگیری و درمان دیابت با خواص زردچوبه

در بسیاری از مقالات علمی روز دنیا برای درمان بیماری دیابت نوع ۲ از مصرف زردچوبه به عنوان یک عامل بسیاری مهم ذکر شده است . در این مقالات مکانیسم زردچوبه به گونه بیان گردیده است که میتواند میزان قند خون و انسولین را تنظیم کند همچنین در نظر داشته باشید که کورکومین موجود در زردچوبه که به عنوان رنگدانه در آن قرار دارد سبب اکتیو شدن آنزیم ها میشود . این آنزیم های تاثیر گذار میتوانند بر روی جذب گلوکوز تاثیری شگفت داشته باشند . رویکا پس از بررسی های متفاوت دریافت که بسیاری از پزشکان زردچوبه را به دستورات خود به بیمار تجویز میکنند . با این حال قبل از مصرف زردچوبه به صورت خود سرانه حتما امکان مصرف را به پزشک معالج خود اطلاع دهید .

سلامت قلب با مصرف زردچوبه

یکی از مسائلی که به شدت مردم کشور ما را تهدید میکند خطرات حمله قلبی است . زردچوبه بوسیله کورکومین موجود ، سبب میگردد تا عروق خونی دچار گرفتگی و آسیب نشوند و از ایجاد کلسترول در دیواره عروق خونی جلوگیری میکند . پیامد این خاصیت سلامت قلب و پیشگیری از ایجاد اسکیمیک های قلب میباشد .

تاثیر زردچوبه بر روی کبد

از فواید زردچوبه به عنوان تحریک تولید صفرا بوسیله کبد میتوان نام برد . همانگونه که اطلاع دارید کبد از طریق صفرای تولید شده سموم را دفع میکند . تمامی این خواص زردچوبه به واسطه وجود ماده ای به نام " کورکومین" میباشد . در طب سنتی نیز برای پاکسازی کبد و درمان کبد چرب از مصرف خوراکی زردچوبه در قالب پودر یا کپسول زردچوبه استفاده میشود . لازم به ذکر است که کورکومین بیش از ۱۵۰ سال است که در درمان بیماری های کبدی از جمله سیروز کبدی مصرف میشود . مطابق تحقیقات صورت گرفته از سوی رویکا تیم تحقیقات ما دریافت که خواص زرد چوبه میتواند سبب :  کنترل بالا رفتن آهن و  درمان مسمومیت های الکلی کبد و کمک به درمان زخم های کبد ، پیشگیری سرطان کبد نیز شود .

خاصیت ضد التهابی زردچوبه

شاید بتوان گفت که باید این خاصیت را به عنوان مهمترین خاصیت و فایده زردچوبه یاد کرد زیرا تمامی مراجع علمی به خواص ضد التهابی زردچوبه اشاره نموده اند . این خاصیت از خواص زردچوبه سبب گردیده است که از دیرباز پزشکان طب سنتی و مدرن در درمان التهاب مختلف در اقساء نقاط بدن مصرف زردچوبه را چه به صورت خوراکی چه به صورت موضعی پیشنهاد کنند . جالب است بدانید که خاصیت ضد التهابی این گیاه دارویی نیز برگرفته از حضور همان ترکیب جادویی کورکومین است .

تقویت سیستم ایمنی با خواص زردچوبه

همانگونه که میدانید اغلب بیماری هایی که به سلامت قلب و مغز منجر میشود حاصل فعالیت رادیکال های آزاد است . زردچوبه میتواند بوسیله مهار آنها توسط کورکومین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به فعالیت های مخرب آنها پایان دهد . بنابراین مصرف زردچوبه برای افرادی که از داروهایی تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده میکنند ضروری است .

تاخیر در پیر شدن زودرس سلول ها

از دیگر فواید زردچوبه در آن است که میتواند با کاهش اکسیداتیو و کم کردن التهابات سبب کاهش سرعت پیر شدن سلول ها گردد . کورکومین میتواند پیر شدن سلول ها را به طرز عجیب و غریبی به تعویق بیاندازد . جالب است بدانید کمتر از یک میلی گرم کورکومین میتواند تاثیر شگرفی در کاهش سرعت پیر شدن سلول های بدن و در نتیجه طول عمر بیشتر داشته باشد .

کاهش درد های مختلف با خواص زردچوبه

خاصیت ضد التهابی و ضد تورمی زردچوبه سبب میشود از آن به عنوان یک مسکن بسیار مفید نام برد . این درد ها شامل درد های آرتروز ، مفصلی ، ضرب دیدگی ها و درد های قاعدگی است . جالب است بدانید بسیاری از تحقیقات نشان داده است که از زردچوبه به عنوان یک تسکیل دهنده طبیعی درد های ناشی از قاعدگی یاد میشود . طبیعی است که این گیاه نمیتواند همانند دارو های تسکین دهنده درد را بطور کامل برطرف نماید اما مصرف این گیاه در اشخاصی که تمایل به دریافت عوارض دارو های تسکین دهنده درد ندارند میتواند بسیار موثر واقع شود .

زردچوبه و کلسترول

ترکیب کورکومین درون زردچوبه مهمترین و موثرترین  دارو برای کم کردن کلسترول و تری گلیسیرید خون است . برخی دارو ها مانند آتورواستاتین  که جهت کم کردن  چربی خون مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند به کلیه و کبد و عروق آسیب برسانند لذا جایگزین خواص زردچوبه با برخی دارو ها میتواند بسیار موثر باشد . بدون شک قبل از هرگونه جایگزینی باید پزشک مورد نظر خود را در جریان قرار دهید .

منبع : رویکا و NY

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 0212*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی